متعصبین مذهبی خطرناک ترین دشمنان وحدت هستند

امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اهل سنت شهرستان تالش گفت : رهبر انقلاب با در نظر گرفتن فضای حاکم در جهان حاضر یکی از ضروریات جهان اسلام را داشتن وحدت عنوان کرده اند.

متعصبین مذهبی خطرناک ترین دشمنان وحدت هستند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر، حجت الاسلام حسین خانی پور، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: شهرستان تالش هم از لحاض نعمات خدادادی و هم از لحاظ داشتن مردمی فهیم و هم از لحاظ مذهبی یک منطقه استثنایی در مقوله وحدت است.

امام جمعه اهل سنت تالش در ادامه سخنانش با اشاره به مقوله اختلاف نظر اظهار داشت : اختلاف نظر یک امر طبیعی است و در همه مذاهب حتی میان مجتهدین یک مذهب وجود داشته است و الان هم شاهد آن هستیم که اگر کمی به سلف صالح یعنی گذشتگان مومن و پیشوایان مذاهب در قرن های اولیه اسلام برگردیم این مساله بیشتر روشن می شود .

وی با بیان اینکه منشا اصلی اختلاف در بین مذاهب از عالمان بی تقوا و خود سر که خداوند متعال نیز به این موضوع در کتاب آسمانی اشاره فرموده است نشات می گیرد افزود: در قرون اولیه اسلامی پیشوایان مذهبی ما از یکدیگر می آموختند یعنی عالم شیعی نزد عالم سنی و بالعکس درس آموختند و اختلاف مذهبی مانع از بهره گیری و بهره دهی آنها به یکدیگر در زمینه علم و معرفت نمی شد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش یکی از راههای پیشرفت جهان اسلام را وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی عنوان نمود و با اشاره به عوامل مانع بر سر راه وحدت گفت: سه مانع اصلی برسر راه وحدت مسلمانان شیعه و سنی وجود دارد که اولین آن دشمنان خارجی (علی الخصوص شبکه های ماهواره ایی ) راه وحدت را مین گذاری کرده اند چرا کهتمامی منافع مالی و سیاسی خود را در خطر میبینند .

وی دومین گروه از دشمنان وحدت را جاهلان بیان کرد و تصریح کرد: این دسته نیز جاهل اند و باید آنان را آگاه کنیم.

حجت الاسلام خانی پور متعصبین مذهبی را مهمترین و خطر ناکترین دشمنان وحدت اعلام نمود و تصریح کرد: این دسته از افراد در تلاش اند که فقط دیگاه خود را به پیش برند و با پیشبرد اهداف و دیگاهه خود می توانند منطقه و یا حتی کشوری را نیز به آشوب بکشند.

امام جمعه اهل سنت تالش در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در حال حاضر به یمن انقلاب اسلامی گرایش به اتحاد و دوستی در میان علمای مذاهب اسلامی مشاهده می شود که خوشبختانه با همت بلند بنیان گذار نظام حضرت امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب در حال گسترش است.

حجت الاسلام خانی پور اظهار کرد : ایجاد حس مشترک دینی و پیوستگی واحد بین مومنین در این کلام زیبای پیامبر(ص) که فرمودند: ˈالمومنون کنفس واحدهˈ (مومنان مانند یک پیکر واحد هستند) بیشتر مشهود است .

امام جمعه اهل سنت تالش گفت : پیامبر عزیز در مسیر تثبیت همبستگی ایمانی مسلمین به طور مکرر بر این موضوع تاکید ویژه ای داشت که ˈمسلمان برادر مسلمان است و یا همه مسلمانان برادر یکدیگرند و خون هر یک با دیگری برابر استˈ و تنها شیاطین از تفرق و تشتت و پراکندگی مسلمین سود می برند .

وی همچنین افزود : باید مسلمانان جهان با تکیه به کتاب و سنت در مقابل این همه توطئه های پی در پی دشمنان علیه مسلمانان به صورت ید واحده عمل کنند .

حجت الاسلام خانی پوردر پایان سخنانش ، به برگزاری جشن های وحدت با محوریت در مساجد محمدیه تالش و فاروق اعظم اسالم و مساجد امام شافعی وارده سرای خلیفه آباد – ابوبکر صدیق خرجگیل – خاتم الانبیا ویزنه- ترک محله جوکندان و یک مسجد مشترک ( شیعه و سنی ) رسول ا… کشلی برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه