لعنی که بین مسلمین اختلاف ایجاد کند، خط دهی شده از امریکا و انگلیس است/بایدمردم را باحقیقت امام زمان(عج) آشنا کرد

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان گفت: لعنی خوب است که برائت باشد یعنی تنفر از راه و روش اسلام در آن نمود پیدا کند، نه لعنی که اختلاف ایجاد کند حتی اگر بزرگترین مداح هم آنطور لعن بگوید، خط دهی شده از امریکا و انگلیس است.

لعنی که بین مسلمین اختلاف ایجاد کند، خط دهی شده از امریکا و انگلیس است/بایدمردم را باحقیقت امام زمان(عج) آشنا کرد

محمد عباسپور از مداحان برجسته استان گیلان در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز با اشاره به نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و مرگ عمربن خطاب خلیفه دوم اهل سنت، در پاسخ به این سوال که چرا بعضی از مداحان در مراسم ها به مقدسات برادران اهل سنت توهین میکنند بیان نمود: در خصوص لعن باید به آن چهارچوبی که اهل بیت(ع) در روایات و زیارات و دعا ها به آن توصیه کرده اند مقید باشیم و اگر بخواهیم با لسان اهل بیت (ع) پیش برویم می بینیم که بعد از سلام زیارت عاشورا  آمده است « اَللّٰهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ،ثُمَّ الثّانِىَ…»  می بینیم که لعن آشکار نیست و به صورت خفی آمده، ولی آنجایی که فِسق شخص علنی است مثل یزید که بزرگترین ظلم را در حق اسلام انجام داده، اسم او در زیارت عاشورا آمده است.

لعن باید طوری گفته شود که اختلافی بین مسلمین پیش نیاید

وی افزود: در جایی که دشمن و شیطان شبهه کرده و شخص قرین با اسلام و یا کل اسلام است، آنجا اهل بیت(ع) لعن را طوری میگویند که به اسلام  ضربه  وارد نشود و اختلافی بین مسلمین پیش نیاید، و لعن کسی را آشکار می کنند که همه جهان اسلام بر روی لعن او اتفاق نظر دارند.

این مداح اهل بیت(ع) اظهار نمود: لذا بحث این که بعضی از مداحان به اختلاف ها دامن می زنند، باید دید که از کجا خط میگیرند و مرجع آنها چه کسانی هستند آیا اولیاء الله است که آنها را از ظلمات به نور می برد ولی کسی که مرجع او ائمه کفر باشد او را از نور به ظلمت می برد و اثر نور به ظلمت این می شود که مقام معظم رهبری در دیداری که با مداحان داشتند فرمودند یک وقتی مداح طوری می خواند و لعن می کند و طوری به برخی از مقدسات مسلمین توهین میکند که اثرش را در آنجا  می بینیم که در فلان منطقه جهان بیست تا شیعه را سر می برند و یا در مالزی شیعه بودن جرم محسوب می شود و یا در سوریه، عراق و لبنان آن اتفاقات می افتد.

لعنی که اختلاف ایجاد کند، خط دهی شده از امریکا و انگلیس است

 وی ادامه داد: لعنی خوب است که برائت باشد یعنی تنفر از راه  و روش اسلام در آن نمود پیدا کند، نه لعنی که اختلاف ایجاد کند حتی اگر بزرگترین مداح هم آنطور لعن بگوید، خط دهی شده از امریکا و انگلیس است.

 عباسپور تاکید کرد: الان در بعضی از جلسات که در نهم ربیع الاول برگزار میشود، فعل حرام مرتکب می شوند رقص میکنند، فحش و ناسزا می دهند و حتی افعال قبیحه انجام میدهند و این جز گناه  و قرین با شیطان شدن چیز دیگری نیست.

abaspoor (1)

وی افزود: ذات لعن  همان تنفر از دشمنان اهل بیت(ع) است و وقتی برائت و تنفر آمد روح ولایت در انسان زنده می شود ولی بعضی از مداحان به این نکات توجه نمی میکنند و همین مداحان را می بینید که گرفتار بی بند و باری یا  قاچاق موادمخدر می شوند و غیر ممکن است کسی لعن درست و صادقانه بدهد ولی روح ولایت در او زنده نشود.

 مداح باید مردم را به فضایی بهتر امید دهد و از وضع موجود بیزار کند که این حقیقت انتظار است

این مداح اهل بیت(ع) در پاسخ به این سوال که با توجه به سالروز شروع امامت امام زمان(ع) وظیفه یک مداح برای شناساندن جایگاه امام زمان(ع) چیست، بیان نمود: بینید این تاجی که بر سر امام زمان گذاشته میشود تاج هدایت است، و آن تاجی نیست که سلاطین جهان بر سرشان میگذارند بلکه فرق می کند و تاج خلیفه اللهی است.

 وی ادامه داد: وقتی که مداح می خواهد صاحب این تاج را معرفی کند باید خودش در مسیر هدایت باشد تا بتواند مردم را به سمت امام زمان(عج) حقیقی هدایت کند یعنی نقشی که مداح در مراسم ها ایفا میکند این است که با شعرش گفتمان مهدویت را زنده کند و گفتمان مهدویت یعنی اصالت توحید و حقیقت امامت و امر معروف و نهی از منکر و از طرف دیگر یک چشم اندازی هم  ایجاد کند که مردم را به فضایی بهتر امید دهد و از وضع موجود بیزار کند که طبق فرمایشات رهبری حقیقت انتظارفرج هم، همین است.

 باید مردم را با حقیقت امام زمان(عج) آشنا کرد

این مداح اهل بیت(ع) ابراز نمود: باید مردم را با حقیقت امام زمان(عج) آشنا کرد نه آن امام زمانی(عج) که با بدحجابی ها کنار می آید نه آن امامی که با ربای بانکی ما کنار می آید و نه امامی که با فحش و ناسزا در مجالس که آخرش قلیان وسیگار کشیدن باشد کنار بیاید اگر بخواهیم این امام زمان(عج) را به مردم معرفی کنیم خیانت به امام زمان(عج) و مهدویت کرده ایم.

 عباس پور تاکید کرد: مداح باید در مراسم ها بین امام وماموم الفت ایجاد کند و همچنین تذکر دهد که امام(عج) زنده است چشم بینا وگوش شنوای خدا است و خودش میفرماید من از احوال شما باخبرم و حتی روی فرشهای خانه شما پا میگذارم و اگر مداح این حقایق را در جان مردم بگذارد به خدا قسم از مراسم که بیرون می آید گناه کمتر میکند و باعث عوض شدن فضای شهر و استان می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
14
بعيد بود از 8دي؟
در حاشیه