مدیرکل انتقال خون گیلان:

گیلان سالمندترین استان کشور است/۱۰ درصد جمعیت تالاسمی کشور در گیلان زندگی می کنند+تصاویر

مدیرکل انتقال خون گیلان در اولین جلسه مشترک شورای اداری گفت: گیلان سالمندترین استان کشور است و ۱۰ درصد جمعیت تالاسمی را دارد.

گیلان سالمندترین استان کشور است/۱۰ درصد جمعیت تالاسمی کشور در گیلان زندگی می کنند+تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان در اولین جلسه مشترک شورای اداری و فنی اداره کل انتقال خون استان گیلان که در سالن جلسات فرمانداری لاهیجان و با حضور ذبیح نیکفر، محمداحمدی فرماندار لاهیجان و روسای ادارات انتقال خون شهرستان ها برگزار شد با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است و ده درصد جمعیت تالاسمی های کشور نیز در این استان هستند گفت: بیماران هموفیلی، فاویسمی ها و از سوی دیگر توریسم خیز بودن گیلان می طلبد که انتقال خون در حوزه پدافندی دیده شود و در جلسات استانی حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر بحرانی اگر بیمارستان و هلال احمر موفق داشته باشید وقتی بیمار رابه بیمارستان برسانید تا خون نداشته باشید موفق نخواهید بود  گفت: انتظار ما این است سازمان انتقال خون گیلان در جلسات بحران استان دیده شود و نقش آن نادیده گرفته نشود.

مدیرکل انتقال خون گیلان  افزود: استان گیلان جزء استان هایی که پلاسمای خون به آلمان ارسال میکند تا برای ما دارو تولید شود.

در ادامه سیدمحمد احمدی فرماندار لاهیجان با بیان اینکه این شهرستان بزرگترین شهرستان شرق گیلان است با بیان اینکه متاسفانه در تصادفات جاده ای، آمار خوبی نداریم گفت: یک انتقال خون پویا و پرتحرک را در شهرستان لاهیجان نیاز داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از اموری که سازمان انتقال خون در شهرستان در حال انجام است باید به مردم گفته شود گفت: باید فواید و استفاده های موثر گفته شود، یقینا اطلاع رسانی ها کافی نبوده که بسیاری از مردم به دنبال شیوه های سنتی اهدای خون هستند.

احمدی افزود: عصر اطلاعات است و بسیاری از موضوعات می تواند در فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی شود و بخش اعظمی از اهداف و رسالت سازمان انتقال خون آموزش است تا بتوانیم به سمت بهداشتی عمل کردن موضوع اهدای خون برسیم.

%image_alt%%image_alt%

%image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%

%image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%%image_alt%

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه