رشته های کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد سیاهکل اضافه می شود

رئیس دانشگاه آزاد سیاهکل گفت: پس از اخذ مدرک دکتری توسط هیات علمی، افتتاح رشته های ارشد را در این دانشگاه شاهد خواهیم بود.

رشته های کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد سیاهکل اضافه می شود

به گزارش ۸دی، علیرضا یعقوب نیا در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: پنج طرح پژوهشی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل در حوزه های تخصصی و تحصیلی در دستور کار قرار دارد.

وی فزود: از میان این طرح ها، دو طرح نهایی شده و سه طرح پژوهشی درون دانشگاهی دیگر در دست مطالعه، تحقیق و انجام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل گفت: این دانشگاه از اسفند ۸۶ با پذیرش ۱۹ دانشجو در رشته حسابداری شروع به کار کرد و با زحماتی که تمامی مسئولان گذشته و حال متحمل شدند، اکنون دانشجویان آن به یک هزار و ۵۰ نفر رسیده که این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز موفق دانشگاهی در استان مطرح است تا بتواند پاسخگوی مطالبات مردم شهرستان سیاهکل و دیگر شهرهای اطراف در عرصه آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی باشد.
یعقوب نیا خاطرنشان کرد: این دانشگاه تا سال ۹۳ بیشتر به امر توسعه کمی توجه داشت ولی پس از آن به تبعیت از سیاست های بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع پژوهش توجه بیشتری دارد به گونه ای که اعضاء هیات علمی ابن دانشگاه موفق شدند تا کنون پنج طرح پژوهشی درون دانشگاهی را در دستور کار خود قراردهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل یادآور شد: در حوزه برون دانشگاهی با توجه به توانمندی اعضاء هیات علمی این مرکز دانشگاهی و با استفاده از مشارکت اعضاء هیات علمی دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایده های مناسبی همچون گیاهان دارویی، سیستم هوشمند کنترل ترافیک در چهار راه ها و شبکه فیبرنوری در شهرستان را در دستور کار دارد که امید است با حمایت مسئولان شهرستان این طرح در آینده نزدیک به اجرا در آید.
یعقوب نیا درمورد رشته ها و دانشجویان دانشگاه گفت: مرکز سیاهکل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در ۲۰ رشته مختلف دانشجو می پذیرد و ۹ عضو هیات علمی تمام وقت دارد که هفت مرد و دو زن هستند که تمامی آنها در مقطع دکتری درحال تحصیل هستند و بیش از ۷۰ مدرس مدعو نیز در این دانشگاه به تدریس اشتغال دارند.
وی ابراز کرد: پس از اخذ مدرک دکتری توسط اعضاء هیات علمی، افتتاح رشته های ارشد را نیز در این دانشگاه شاهد خواهیم بود و برای سال ۹۶ تعداد چهار عضو هیات علمی جدید با مدرک دکترای تخصصی یا دانشجوی دکتری جذب و به این مجموعه اضافه خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل در ادامه به کتب چاپ شده توسط اعضاء هیات علمی گروه های برق و کامپیوتر اشاره کرد و افزود: با توجه به تحولاتی که در این دانشگاه رخ داده، در آینده تولیدات علمی بیشتری مانند چاپ کتاب و مقاله توسط اعضاء هیات علمی مرکز سباهکل را شاهد خواهیم بود.
یعقوب نیا اظهار امیدواری کرد که تلاش های صورت گرفته برای ارتقاء مرکز سیاهکل به یک واحد دانشگاهی با کمک و حمایت تمامی مسئولان شهرستانی و استانی به ثمر نشیند.
انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه