خطیب جمعه لاهیجان:

مردم از نتایج برجام مایوس شدند / نگذارید برجام همانند ترکمنچای ننگ تاریخ شود

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه برجام به بن بست خورده است گفت: نگذارید برجام مانند ترکمنچای ننگ تاریخ شود.

مردم از نتایج برجام مایوس شدند / نگذارید برجام همانند ترکمنچای ننگ تاریخ شود

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، حجت الاسلام هادی شکری با بیان اینکه مطلبی که باید از تریبون های نماز جمعه بیان شود موضوع بسیار حساس اما در حال فراموشی برجام است اظهار داشت: آنقدر باید گفته شود و مردم مطالبه کنند تا دولتمردان فکر نکنند فراموش کرده ایم.

وی با بیان اینکه آن روزهایی که آقای رییس جمهور با خوشحالی وعده می دادند که تحریم ها به زودی شکسته می شود و مردم بدانند که وضعیت اقتصادی بهبود خواهد یافت گذشته و امروز خیلی از آن زمان گذشته و چیزی عاید مردم نشده است افزود: تحریم شکسته نشده بلکه تحریم های زیادی افزوده شد و وضعیت اقتصادی مردم بهبود نیافته و هر روز نیز شاهد گرانی های بیشتر هستیم.

حجت الاسلام هادی شکری تصریح کرد: درد دل های مردم باید توسط ائمه جمعه بیان شود تا بالادستی هایی که با حقوق های کلان زندگی می کنند فکر نکنند مردم هم مثل آنها در آرامش اقتصادی به سر می برند.

**ظریف علیرغم فشارها اعتراف به اشتباه کرد

وی با بیان اینکه آقای ظریف این جرات و شجاعت را داشتند و علیرغم فشارها و میل باطنی دوستان شان اعتراف کردند گفت: وزیر امورخارجه کشورمان گفت که “من اعتراف میکنم اشتباه کردم و به جان کری اعتماد کردم و اگر استراتژی خود را دنبال میکردم اکنون با مشکلی مواجه نمیشدم، می پذیرم اشتباه کردم و اکنون مسئولیت آن را می پذیرم.”

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه آنجایی که می گوید اگر استراتژی خود را دنبال میکردم پس معلوم است عده ای نگذاشتند این بنده خدا استراتژی خودش را پیاده کند گفت: امروز اینکه برجام به بن بست خورده و مردم از نتایج برجام مایوس هستند برکسی پوشیده نیست.

وی افزود: همه ی ما به این نتیجه رسیدیم که فریب آمریکا را خوردیم، اما مسئولین و دولتمردان محترم، چرا این چنین رفتار میکنید که ناگزیر به پوزش و عذرخواهی می شوید.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه مگر رهبر توصیه نفرمودند که من به آمریکا خوش بین نیستم و مگر امام خمینی(ره) نفرمودند رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است گفت: با این ترسیم و پیشگویی چرا نصیحت رهبر را گوش ندادید و فکر کردید امریکا قابل اعتماد است، به آمریکا اعتماد کردید و از این طرف اعتماد مردم را از دست دادید، امروز در مقابل مردم چه پاسخی دارید.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به صحبت های حسن روحانی در روز دانشجو با بیان اینکه آقای رییس جمهور محترم در روز دانشجو میگویند به زودی در برابر نقص برجام اقدامی جدی خواهیم کرد گفت: آقایان دولتمردان و رییس جمهور عزیز، مردم در حال تعقیب قضیه برجام و بدعهدی آمریکا هستند و فراموش نمی کنند؛ مردم منتظر پاسخ و اقدام قاطعانه رییس جمهور در برابر نقض علنی برجام هستند.

**اجازه ندهید برجام همانند ترکمنچای، ننگ در تاریخ شود

وی با بیان اینکه نگذارید قضیه برجام و قرارداد برجام همانند قرارداد ترکمنچای به عنوان ننگ در تاریخ ثبت شود و ما شرمسار نسل آیندگان شویم افزود: با عمل و اقدام جدی نشان دهید که اگر خطایی بود عامدانه نبود و جبران کنید، ما منتظر اقدام جدی مسئولان هستیم.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با اشاره به ناآرامی های کشور ترکیه با بیان اینکه امروز یکی از ناامن ترین کشورهای جهان ترکیه است و در هر استان و شهرش مردم رنگ آرامش ندارند و با ترس و دلهره از خانه بیرون می روند افزود: امروز جمعیت توریست که یکی از منابع اصلی درآمدی ترکیه بوده نصف شده است و این نتیجه سیاست های غلط این کشور است.

**حرم اهل بیت(ع) قم است

وی با بیان اینکه همین کشور با همین سیاست که نوکری غرب را میکرد برای خوش خدمتی به آمریکا اولین کشوری بود که علیه سوریه اقدام کرد و دواعش نیز همیشه از حمایت های ترکیه برخوردار بودند  گفتک الان تمام ناامنی ها از تربیت شدگان ترکیه هستند و نفرین مردم مظلوم سوریه است که ترکیه را گرفتار کرد.

حجت الاسلام هادی شکری در ادامه با اشاره به سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه پدر امام زمان(عج) شش سال امامت فرمودند و رفتار این امام جوان آنچنان بود که دشمنان نیز ناگزیر به احترام ایشان بودند گفت: معتمد عباسی با اینکه شخصیت بسیار مغروری داشت ولی بارها گفت که من با شخصیت تر و دانشمندتر از حسن بن علی(ع) ندیدم.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با بیان اینکه در برپایی جشن و سرور در میلاد ائمه معصومین احیای ارزش های الهی است و باید در این زمینه گام های جدی برداریم گفت: همه ی معصومین برای حضرت معصومه(س) احترام خاصی قائل هستند و امام صادق(ع) فرمودند که حرم اهل بیت قم است و شیعیان با شفاعت او وارد بهشت می شوند.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه