در نشست توسعه صادرات غیر نفتی مطرح شد؛

زیرساختهای ایجاد بازارچه مشترک ایران و آذربایجان فراهم است

استاندار گیلان از رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان خواست در خصوص ایجاد بازارچه مشترک ایران و آذربایجان پیگیری کند.

زیرساختهای ایجاد بازارچه مشترک ایران و آذربایجان فراهم است

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان  در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد  با اشاره به روند رو به رشد گیلان در بخش های مختلف اظهار داشت: الحمدا… فضای امید، تعامل، دوستی، همیاری، همفکری و همزبانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف استان وجود دارد .

وی خواستار انعکاس فضای تعامل و دوستی خوب گیلان به مرکز و در کنار آن قرار گرفتن نیازهای استان در برنامه های کشوری شد و افزود: با توجه به اجرای خط ریلی رشت – قزوین ادامه این مسیر  به طول ۱۴ کیلومتر و اتصال به بنادر انزلی و کاسپین موجبات اقتصادی شدن این پروژه را فراهم خواهد کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: توجه به توسعه بندر انزلی و افتتاح بندر کاسپین و رویکرد توسعه ای اتصال خط ریلی به این بنادر از جمله نکات ضروری به شمار می رود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم .

نماینده دولت در گیلان اظهار کرد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین ریاست برنامه و بودجه کشوربا نگاه مثبت اجرای این پروژه را دنبال می کنند.

استاندار گیلان با انتقاد از رویکرد بسته برخی سازمانها در خصوص مجتمع  بندر کاسپین اظهار داشت: با توجه به  پس کرانه موجود در داخل شهر بندر انزلی، این  بندر در حال توسعه است اما افزایش ظرفیت آن  محدود خواهد بود.

نجفی با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده گیلان در بخش پرورش ماهی در قفس گفت: با توجه به شرایط خاص اجرای این پروژه در دریای خزر به یاری خداوند تا پایان سال شاهد افتتاح  ۴ هزار تن ماهی در قفس خواهیم بود.

وی اجرای ارتباطات ریلی آستارا – آستارا  را اقدامی ارزشمند و کار بزرگ در سطح ملی که با حضور رییس جمهور شکل گرفت دانست و افزود:  امیدوارم این پروژه مهم با حساسیت دنبال شود.

نجفی اتصال راه آهن ۲ کشور ایران و آذربایجان را مورد تاکید عنوان کرد و گفت: برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و آذربایجان امکاناتی در استان تهیه شد و از اجرای آن استقبال می کنیم .

وی به توفیقات خوب حاصل شده در بخش چای و افزایش ۶۰ درصدی تولید این محصول در سال گذشته اشاره کرد و افزود : سال گذشته تنها سالی بود که تمامی چای تولیدی به فروش رفت.

وی  صادرات محصول کیوی را اقتصادی دانست و افزود: سایر محصولات به میزان کیوی قابلیت رقابت در دنیا را ندارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه