فاطمه هاشمی: دادگاه انقلاب را اصلح نمی‌دانم!

دادگاه فاطمه هاشمی به صورت غیرعلنی برگزار و رای آن یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

فاطمه هاشمی: دادگاه انقلاب را اصلح نمی‌دانم!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از کیهان، فاطمه هاشمی رفسنجانی پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من درخواست دادم تا دادگاه علنی برگزار شود اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده ضمن این که من دادگاه انقلاب را اصلح به رسیدگی نمی‌دانم.

وی افزود: احمدی‌نژاد در مجلس علیه خانواده لاریجانی صحبت کرد و ۴۵ دقیقه از وقت مجلس برای دفاع از خانواده لاریجانی گرفته شد ضمن این که یک نماینده هم علیه مهدی هاشمی صحبت کرد اما هیچ دفاعی از او نشد.

فاطمه هاشمی ادامه داد: من بعد از این اتفاق مصاحبه‌ای کردم و گفتم برادران لاریجانی به جای این که خواستار حقوق ملت باشند خواستار حقوق خانوادگی خود هستند که همین صحبت منجر به اتهام علیه من شد.

همچنین هاشمی پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: وکلا دفاعیات خود را انجام دادند و من هم متنی را آماده کرده بودم که خواندم.

وی افزود: من اتهام وارده را قبول ندارم چون هدف من امر به معروف و نصیحت بوده و به عنوان یک شهروند این حق را دارم.

فاطمه هاشمی گفت: در قانون اساسی آزادی حق آزادی به شهروندان داده شده ضمن این که رای دادگاه یک هفته آینده صادر می‌شود. در جلسه دادگاه، عفت مرعشی دختر خود را همراهی می‌کرد.

وکیل فاطمه هاشمی نیز پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: در پرونده مهدی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی در خصوص دادگاه فاطمه هاشمی گفت: موکل من بعد از اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مصاحبه‌ای داشته و گفته کاش مهدی برادر لاریجانی بود اما اشاره نکرده که منظورش کدام لاریجانی است.

وی با اشاره به اتهام موکل خود مبنی بر نشر اکاذیب مدعی شد: ما به این موضوع اعتراض کردیم چرا که رسیدگی به اتهام شاکی خصوصی می‌خواهد و در این پرونده شاکی خصوصی وجود ندارد پس قابل رسیدگی نیست.

لاریجانی: هرگز شکایتی نسبت به فاطمه هاشمی نداشته و ندارم

رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس دادگستری در واکنش به مصاحبه فاطمه هاشمی مبنی بر اینکه لاریجانی از وی شکایت کرده است گفت: بنده هرگز شکایتی  نسبت به فاطمه هاشمی نداشته و ندارم.

در متن  نامه علی لاریجانی خطاب به آوایی رئیس دادگستری استان تهران آمده است: براساس آنچه در رسانه‌ها منعکس گردیده سرکار خانم فاطمه هاشمی امروز ۹۲/۱۰/۱۸ در دادگاهی حاضر شدند و در مصاحبه‌ای اعلام نمودند به دلیل مطالبی که علیه اینجانب مطرح کردند به دادگاه فراخوانده شده‌اند؛ بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم.

لاریجانی تصریح کرده است: مطلبی اگر نسبت به این جانب مطرح کرده‌اند احتمالا به دلیل عصبانیت نسبت به مطالبی بوده که در مجلس نسبت به اخوی ایشان مطرح شد و بنده هم تذکر به گوینده دادم که احتمالا نشنیدند به هر تقدیر وجهی برای رسیدگی به این امر نمی‌بینم، بنده نسبت به کسانی  که سال گذشته با کفش و مهر به حقیر حمله کردند شکایتی نکردم این خواهر محترمه که فقط حرفی زدند و بنده نسبت به سخنان ایشان گله‌ای ندارم علی‌ایحال به هر نحوی که مصلحت می‌دانید این پرونده را مختومه نمائید.

تناقض در ادعای فاطمه هاشمی و اظهارات وکیل مدافع

در آخرین ساعات دیروز یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی با اشاره به نامه رئیس مجلس به رئیس کل دادگستری تهران گفت؛ موکل من هیچ جا اعلام نکرده که دادگاه امروز با شکایت رئیس مجلس تشکیل شده است.

وحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت؛ هنوز نامه رئیس مجلس را مشاهده نکرده‌ام، و افزود؛ موکل من با شکایت مدعی‌العموم به دادسرا و دادگاه فرا خوانده شده و هیچگاه در تیم وکلا بحثی از شکایت رئیس مجلس در این پرونده مطرح نشد.

ادعای وکیل مدافع فاطمه هاشمی در حالی است که خانم فاطمه هاشمی صبح دیروز هنگام ورود به دادگاه علت حضورش را شکایت علی لاریجانی و آیت‌الله آملی لاریجانی اعلام کرده بود و تعجب‌آور است که وکیل ایشان ضرورتی نمی‌بیند که اظهارات شنیده شده موکلش را تکذیب کند ولی بعد از آن که با نامه رئیس مجلس معلوم می‌شود اظهارات موکل وی عاری از حقیقت و در حد شانتاژ خبری بوده است به یاد رسالت خود برای تکذیب خبر یاد شده.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه