استاندار گیلان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان:

۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است

استاندار گیلان در ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد گفت: ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است.

۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به سفرهای کاری متعدد وزیر ارتباطات به گیلان اظهار داشت: این ششمین سفر کاری وزیر ارتباطات به گیلان است و این آمار علاوه بر سفرهایی است که دکتر واعظی به منظور توسعه همکاری با کشور آذربایجان به آستارا  داشتند .

استاندار گیلان گزارش های ارائه شده را حاکی از رشد استان در تمامی شاخص های توسعه ای و امیدوار کننده دانست و افزود:  فضای گیلان در بهبود کسب و کار ، مثبت و جزو استان های برتر کشور است.

نماینده دولت در گیلان برآیند و نتایج تصمیم گیری جلسات برگزار شده در بخش های مختلف  استان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جلسات متعددی در قالب اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید به منظور توسعه و شکوفایی  استان برگزار می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش صنعت گیلان اظهار داشت: برگزاری جلسات رفع موانع تولید و تلاش در جهت حل مشکلات این واحدها  ، توسعه فرش دستبافت و اجرای پروژه های بزرگ صنعتی  نمونه ای از اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

نماینده دولت در گیلان از احداث پروژه بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در استان خبر داد و افزود: امیدواریم در صورت امکان بتوانیم با حضور مقامات کشوری این طرح بزرگ صنعتی را افتتاح کنیم .

نجفی همچنین با بیان اینکه کار بزرگ و بی نظیری در احداث مجتمع  بندری  کاسپین در منطقه آزاد انزلی شکل گرفته است افزود: این بندر با بهره گیری از توان بخش خصوصی  در حال ساخت است و به یاری خداوند شاهد افتتاح آن نیز خواهیم بود.

استاندار گیلان از در نظر گرفته شدن ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به گیلان در قالب کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و افزود: در نشستی که در ابتدای فعالیت این کارگروه با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم اعلام کردیم که قطعاً گیلان جزو ۳ استان برتر کشور در این بخش خواهد شد و الحمدا… در طی این مدت گیلان همواره جزو استانهای برتر بوده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن همکاری مجموع بانک ها در کارگروه رفع موانع تولید اظهار داشت : تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

استاندار گیلان خواستار مساعدت بیشتر نظام بانکی به گیلان شد و افزود: با طرح های بررسی شده در کارگروه رفع موانع تولید آمادگی جذب ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر در گیلان وجود دارد.

نجفی از برگزاری مستمر و هفتگی کارگروه رفع موانع تولید در گیلان خبر داد و با بیان اینکه در طی هفته یک تا دو جلسه در این راستا برگزار خواهد شد افزود: شکل گیری این کارگروه جزو بهترین اقدامات دولت برای کمک به رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد  به شمار می رود.

استاندار گیلان به پیشرفت ساخت راه آهن رشت قزوین اشاره و افزود : هر چند  که به  محدودیت های مالی دولت واقف هستیم اما اگر اسناد خزانه زودتر در این بخش پرداخت می شد پیشرفت بهتری را شاهد بودیم .

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش تسطیح اراضی اظهار داشت: امیدواریم مساعدت های لازم از سوی مرکز در این بخش صورت گیرد .

نجفی با اشاره به اهمیت احداث باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین تصریح کرد: به یاری خداوند  ۳ کیلومتر از این مسیر تا پایان سال افتتاح خواهد شد و امیدواریم اقدامات جدی تری در خصوص احداث ۸ کیلومتر باقی مانده این آزاد راه صورت گیرد .

وی احداث باقی مانده این آزاد راه را کار بزرگی عنوان کرد و افزود: تا کنون برای اجرای این پروژه اهتمام تمامی دست اندرکاران را داشتیم اما عنایت بیشتری را می طلبد.

استاندار گیلان با اشاره به اهیت اجرای راه آهن قزوین – رشت – آستارا اظهار داشت : امیدواریم اقدامات لازم در جهت اجرای هر چه سریعتر این پروژه که دستور رییس جمهور را داشته صورت پذیرد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه