امام جمعه اسالم:

انقلابی نمی تواند درباره اختلاسها و خیانتها سکوت کند / برخی داخلی ها از پخش سخنان امام آشفته و نگران می شوند

امام جمعه اسالم گفت: یک فرد انقلابی نمیتواند در مورد اختلاسها و خیانتها و مشکلات فکری و معنوی و مفاسد اداری بی خیال باشد.

انقلابی نمی تواند درباره اختلاسها و خیانتها سکوت کند / برخی داخلی ها از پخش سخنان امام آشفته و نگران می شوند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به معیارهای انقلابی بودن از منظر رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعددی، روی موضوع انقلابی بودن و انقلابی ماندن ، تاکید زیادی داشتند. این تاکیدات در حالی است که ما هرچه گوش های مان را تیز کردیم، نتوانستیم از خیلی های دیگر که انتظارش را داشتیم، چنین موضوعی را بشنویم. در هر حال، به نظرم این تاکیدات حضرت آقا، برای ما پیام دارد.

وی افزود: قطعاً اگر مشکلی در این زمینه در ساز و کارهای اداری و مسئولیت ها وجود نداشت حضرت آقا دلیلی نداشت که بر این موضوع پافشاری بنمایند. پافشاری حضرت آقا بر موضوع انقلابی گری نشان دهنده، نبود روحیه انقلابی در بعضی قسمت های مدیریتی کشور، است و همین موضوع موجبات نگرانی و احساس خطر آقا شده است که باعث می شود بر این مساله تاکید نمایند. حضرت آقا حتی در مورد حوزه های علمیه هم، حساس هستند.  بارها اظهار نگرانی کرده اند و فرمودند اند که
«می خواهند حوزه قم را از انقلاب تهی کنند…»، « حوزه قم بایستی به عنوان یک حوزه انقلابی، به عنوان مهد انقلاب، به عنوان آن کوره آتشفشانی که همین طور دارد انرژی انقلابی را از خودش صادر می کنند حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد.»

خطیب جمعه اسالم تأکید کرد: امام جمعه چون نقش اش، فرماندهی قرارگاه شهر است، لازم ترین و مهم ترین مسئولیت اش در فرماندهی قرارگاه، انقلابی بودن است.
اگر فرمانده قرارگاه مرکزی، الزامات انقلابی بودن را نداشته باشد، طبعاً نمی تواند این قرارگاه را فرماندهی کند. به این خاطر لازمه انقلابی بودن در چنین شرایطی، گاهی بیان واقعیت هایی است که ممکن است به کام بعضی مسئولین خوش نیاید. ولی مگر می شود من منکری را در شهر یا شهرستان یا کشور ببینم و سکوت کنم.

جدائی ادامه داد: هیچ فرد انقلابی، نمی تواند در مورد اختلاس ها و خیانت ها و مشکلات فکری و معنوی و مفاسد اداری و اجتماعی بی خیال باشد. برای یک انقلابی دولت قبل و بعد هم معنا ندارد، هر دولتی ضعفی نشان بدهد، از آرمان های انقلاب دوری کند، یا پشت کند، مورد غضب فرد انقلابی قرار می گیرد.

وی با برشمردن خصوصیت یک فرد انقلاب اظهار کرد: یک فرد انقلابی کسی است که اولاً روی اصول و آرمان های اولیه انقلاب، اعتقاد و باور قلبی عمیق دارد. از  اصول اولیه انقلاب عدول نکرده، هم چنان پایبند به آرمان های انقلاب است و همیشه در صدد مبارزه با ظلم و بی عدالتی است. یک انقلابی کسی است که نمی تواند شاهد ظلم و بی عدالتی باشد، با دیدن ظلم و بی عدالتی، چهره اش سرخ و بر افروخته  می شود.  یک فرد انقلابی، حامی واقعی مستضعفان است. به هیچ وجه، مستمندان و مستضعفان را فراموش نمی کند. یک فرد انقلابی عاشق امام و ولایت فقیه و راه امام است.

امام جمعه اسالم ادامه داد: یک انقلابی پیرو ولایت و چشمانش به لب های مولا و مقتدایش دوخته است. یک فرد انقلابی باید مطیع رهبرش باشد  و همیشه دل اش و وجودش در مسجد و منبر و نماز و دعا و عبادت است و از زندگی تجملی و تشریفاتی دوری می کند یک فرد انقلابی وقتی منکرات جامعه را می بیند، وقتی مفاسد را می بیند، وقتی ضعف ها را می بیند، خواب اش می پرد.

وی با بیان اینکه یک انقلابی واقعی، یک حزب الهی و بسیجی و نیروی مؤمن، همیشه سعی می کند، تابع رهبر و قانون باشد گفت: قانون گرایی، شاخص مهم در انقلابیون است. قوانینی که الان وجود دارد از فیلترهای مختلفی عبور کرده، گرچه در بعضی جاها ممکن است ضعف هایی هم باشد ولی یک انقلابی واقعی، خودش را ملزم می داند به قانون احترام بگذارد.

امام جمعه اسالم روحیه مردمی داشتن را شاخص دیگر فرد انقلاب عنوان و اظهار کرد:  آن کسانی که خودشان را تافته جدا بافته می دانند و از مردم فاصله گرفته اند، مردمی که ولی نعمتان انقلابند، آن کسانی که مردم برای شان مهم نیست. آن کسانی که مردم را در تصمیم گیری های شان در نظر نمی گیرند. آن کسانی که خودشان را صاحب منصبان انقلاب می دانند و برای مردم ارزشی قائل نیستند. اگر بگویند ما انقلابی هستیم، دروغ می گویند.

حجت الاسلام جدایی تأکید کرد: انقلابی بودن مساوی با مردمی بودن، مسجدی بودن و مطیع رهبر بودن است. کسانی که به زبان می گویند مقام معظم رهبری ولی در عمل دل در گرو کس دیگری دارند و از فتنه گران حمایت می کنند انقلابی نیستند.

وی با بیان اینکه  بعضی ها نه تنها روی اصل انقلابی بودن و ماندن تاکیدی ندارند بلکه به صراحت می گویند دیگر دوره انقلابی گری گذشته و این حرف ها مربوط به چهل سال پیش است گفت: این ها، کسانی هستند که زندگی شاهانه شان و تجملی و رفتارهای طاغوتی شان، قلب آن ها را دگرگون و وجودشان را استحاله کرده است. ما امروز عملاً  تکرار تاریخ را شاهدیم. «تلک الایام نداولها». ما امروز عملاً درک می کنیم چگونه بعد از رحلت پیامبر(ص) بسیاری از سنت ها و احکام الهی یا نسخ شد یا فسخ شد یا قلب شد یا فراموش شد.

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: نزدیک ۳۸ سال از انقلاب گذشته، کار به جایی رسیده که وقتی سخنرانی های حضرت امام را در سیما پخش می کند یک عده آشفته و نگران و ناراحت می شوند و معترض می گردند. چرا؟ و به بهانه های مختلف جلویش را می گیرند؟!

وی افزود: یک فرد انقلابی نباید بی گدار به آب بزند و چهره انقلابیون را خشن و بی مهابا جلوه دهد، یک فرد انقلابی در عین انقلابی بودن باید ، هم صبورانه برخورد کند و هم بزرگوارانه ، هم قاطع و جدی و هم با درایت و بصیرت یک حرکت انقلابی درست اگر توام با درایت و بصیرت باشد گاهی انقلاب را واکسینه می کند  مثل حرکت دقیق و بجای مردم در حماسه ۹ دی که انقلاب را بیمه کرد.

امام جمعه اسالم با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز صدور فرمان کشف حجاب از سوی رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: تاریخ حذف حجاب، تاریخ عجیبی است متاسفانه الان هم هستند کسانی که همان راه را می روند. هستند کسانی که به انحای مختلف، حکم مسلم الهی حجاب را ، زیر پا می گذارند و به نام حمایت از طبیعت، راه رضاخان را می روند و کشف حجاب می کنند و با گستاخی و بی شرمی تمام، عکس هم می گیرند و در فضای مجازی پخش می کنند.

حجت الاسلام جدایی ادامه داد: حجاب اسلامی یا به تعبیر دقیق تر علمی، پوشش اسلامی، حکم الهی است؛ حکم آسمانی و قرآن و حرام الهی است. امکان ندارد کسی که داعیه ایمان به خدا را دارد و ادعا می کند مسلمان و طرفدار نظام اسلامی است مشوق حذف حجاب گردد و مجوز حذف حجاب یا همان فساد اجتماعی را ارائه دهد. موضوع پوشش اسلامی هم چنان یکی از معضلات جامعه ماست. خصوصاً در بعضی عروسی ها، مفاسد این شکلی بیداد می کند و این گناهان، بلا آفرین است، بلا ساز و مصیبت انگیز است  از این گناهان باید دوری کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه