امام جمعه موقت رشت:

ما که از برجام خیری ندیده ایم/ ظرفیت مردم در مشکلات لبریز شده است / نهادهای گزینشی اعصاب جوانان را به بازی نگیرند

امام جمعه موقت رشت گفت: اعصاب جوانان را به بازی نگیرید و وقتی نمی توانید کاری برایشان انجام دهید آنان را با چشم انتظاری آزار ندهید.

ما که از برجام خیری ندیده ایم/ ظرفیت مردم در مشکلات لبریز شده است / نهادهای گزینشی اعصاب جوانان را به بازی نگیرند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع زاده در نماز جمعه این هفته شهر رشت ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت : سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) خجسته میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را به همه مردم گیلان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت قیام تاریخی مردم قم به وفات حضرت معصومه (س) در دوشنبه هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: با اینکه حضرت معصومه (س) امام نیستند اما بسیاری از ویژگی های یک امام را دارند.

وی در ادامه گفت: در برخی از روایات ایشان را در مقام عصمت خوانده و حضرت ثامن الائمه لقب معصومه را به ایشان دادند، که نشانه ی اهمیت جایگاه این بانوی بزرگوار است.

شفیع زاده با بیان اینکه برخی از مسئولین از انتقادها ناراحت می شوند تصریح کرد: اگر مردم این واقعیات را از زبان ما و رسانه ها نشنوند به اخبار کاذب رسانه های بیگانه پناه برده و آنان نیز با گفتن چند خبر محدود درست، کذب و دروغ را به خورد مردم ما خواهند داد.

امام جمعه موقت رشت خطاب به مسئولین هشدار داد: شرایط اقتصادی مردم نامناسب است، دیگر اجازه ندهید مردم بیش از این اذیت شوند. ما که از برجام خیری ندیدیم ، گمان می شد، اگر این مسئله شکل بگیرد شاهد تغییر وضع موجود می شدیم.

وی با بیان اینکه ارزش پول کشور به یک سوم رسیده است خاطر نشان کرد: این یعنی کاهش قدرت خرید مردم و در یک کلام، سفره ی مردم کوچک شده است. لذا کارشناسان این حوزه اذعان کردند که اگر اراده و همت جدی، پای این مسئله باشد، شاهدِ افزایشِ ارزشِ پولِ ملی خواهیم بود.

خطیب جمعه ی رشت یادآور شد: ما حتی اگر کارهای بزرگی انجام دهیم، اما مردم آن را در سفره هایشان حس نکنند بی نتیجه وابتر خواهد بود و گویی کاری انجام نداده ایم.

شفیع زاده با اشاره به سخن رهبر معظم نظام در مورد ارائه آمارهای نا درست اظهار کرد : ظرفیت مردم در مشکلات لبریز شده است آنان به اندازه ی کافی مشکل دارند. لذا باید درصدد رفع آن باشیم.

امام جمعه موقت شهر رشت به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود : ایشان فرمودند «عوامل پیشرفت کشور چند عنصر هستند ویکی از عناصر و مولفه های پیشرفت کشور ما این است که ضمن توجه به مسائل علمی و فنی به معنویت هم توجه داشته باشیم کار را به دست جوانان انقلابی بدهید، کار را به دست کسانی که دجار تزلزلند ندهید که درآینده دچار مشکل خواهید شد.»

شفیع زاده با بیان ضرب المثل معروف «چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی» خطاب به همسایه ی شمال غربی ما یعنی ترکیه گفت: با وجود اینکه حرکات تروریستی داخل کشور ترکیه را محکوم کرده و از کشته شدن مردمان آنها متاثر هستیم، باید گفت؛ این محصول همان چاهی است که سر راه مردم سوریه کندید وامروز دامن گیر خودتان شده است.

وی افزود: گروههای تروریستی اعلام کردند بعد از خروج از این منطقه به کشورهای عربی، اسلامی و اروپایی ورود خواهیم کرد که این از نتایج همان حمایت هاست.

خطیب جمعه رشت به سخنان برخی از اندیشمندان غربی که گفته اند؛ هرکاری که به انجام می رسد به نفع ایرانِ اسلامی رقم می خورد اشاره کرد و اظهار داشت: عربستان سعودی در حال شکست خوردن بوده و روزی خون مردم بی گناه یمن به بار خواهد نشست و برسرشان آوار خواهد شد.

شفیع زاده به پیش بینی برخی از متفکرین معلوم الحال ایران در باره ی سوریه که گفته بودند کار سوریه تمام است اشاره کرد و یادآور شد: با تدابیر رهبری معظم نظام در این خصوص نتایج قابل توجهی در حال رقم خوردن است.

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت سالروز تشکیل نهاد گزینش به تذکراتی به عوامل این نهاد مهم در کشور پرداخت و خطاب به آنها تصریح کرد: جوانان این مردم را اذیت نکنید و اعصابشان را به بازی نگیرید. وقتی نمیتوانید کاری برایشان انجام دهید آنان را با چشم انتظاری آزار ندهید چه الزامی وجود دارد برای جذب سه نفر صد نفر را از طریق گزینش چشم انتظار نگاه دارید که این عمل ستودنی نیست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اقای محترم چه خیری می خواهید ببنیند .بفرمایید تا تهیه کنیم
در حاشیه