وزیر ارتباطات در شفت وعده داد؛

برقراری اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت یازدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت یازدهم، اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار را برقرار میکنیم.

برقراری اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت یازدهم

به گزارش ۸دی، محمود واعظی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت اظهار داشت: کوشش دولت این است که به نوعی عمل کند تا مردم در هر نقطه از کشورمان، احساس کنند که به طور واقعی مورد عنایت دولت هستند و دولت برای آنها برنامه دارد.

وی ادامه داد: با وجود همه محدودیت های منابع در ابتدای راه دولت یازدهم، کوشیدیم دولت توسعه محور باشد و با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و برطرف کردن نوسانات در حوزه هایی همچون بورس و اقتصاد، در این مسیر گام برداشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در همین شهرستان شفت در سه سال گذشته بخشی از محدودیت ها رفع شده است، افزود: مجموعه دولت تلاش کرد تا بهترین خدمت رسانی به مردم انجام و راه برای آینده هموار و زمینه ای فراهم شود تا به سرعت، بتوانیم به اهدافی که در شأن این مردم و نظام اسلامی ایران است، دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگام تحویل دولت یازدهم، تورم ۴۰ درصدی داشتیم، همت کردیم و در سال های متمادی آن را کاهش دادیم و امروز خوشحال هستیم که تورم به زیر ۸ درصد رسیده است؛ هرچند این راضی کننده نیست و در تلاشیم که رونق اقتصادی را افزایش دهیم.

واعظی با اشاره به رشد اقتصادی در کشور گفت: طی شش ماه اول امسال رشد خوبی داشته ایم و می کوشیم این روند در شش ماه دوم بهتر شود اما به دنبال این هستیم که وضعیت معیشت همه مردم بویژه اقشار متوسط و متوسط به پایین بهبود یابد.

وی یکی از نشانه های آشکار توجه دولت به موضوع رفاه شهروندان را در موضوع خرید گندم عنوان کرد و افزود: خرید گندم در دولت یازدهم بی سابقه بود و ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و این، بیانگر آن است که دولت به رفاه مردم توجه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه اشتغال موضوع مهم و مورد توجه و تاکید رئیس جمهوری است، گفت: تا زمانی که همه شاغل نشوند، نمی توانیم نگاه توسعه ای به کشور داشته باشیم ضمن اینکه دانش آموختگانی در کشور داریم که به نظام مقدس اسلامی ایران علاقمند و با انگیزه هستند و هدفمان این است که با تغییر وضعیت کنونی، اشتغال کشور متحول شود.

وی با تبریک به استاندار گیلان و مدیران اجرائی استان در کاهش ۵ تا ۶ درصدی نرخ بیکاری استان گیلان تاکنون گفت: آمارهای ارائه شده از وضعیت بهبود اشتغال در گیلان در دولت تدبیر و امید نشان از اقدامات موثر شکل گرفته در این استان و نیز همبستگی و همدلی میان مدیران استانی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در جهت شکوفایی هرچه بیشتر استان است.

وزیر ارتباطات گفت: این استان از همه نعمت ها برخوردار است و باید هدف گذاری های لازم انجام شده و زیر ساخت ها آماده باشد.

واعظی هدف گذاری برای توسعه گردشگری را مطلوب دانست و گفت: این امر نباید تنها معطوف به جذب گردشگر شود بلکه باید با ایجاد اشتغال در زمینه های صنایع دستی و اماکن تفریحی، روی این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی به موقعیت جغرافیایی گیلان و نزدیکی این استان به کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و افزود: می توان از طریق گیلان، کالاهای کشور و نیز تولیدات این استان را به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر کرد.

واعظی ساخت پایانه ریلی در آستارای ایران را مزیت خوبی دانست و گفت: با این فرصت، در ایران این مزیت برای گیلان از هر جای دیگری بیشتر است و باید با گرفتن بازار روسیه، به فکر ایجاد تحول برای این استان باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین ادامه داد: در خصوص آنتن دهی شبکه های ارتباطی تلفن همراه، اقداماتی برای ارتقای وضعیت شهرستان های شفت و فومن صورت می گیرد و می کوشیم شرایطی را فراهم کنیم که با توسعه امکانات، روستانشینان این منطقه در روستاها بمانند و تا پایان دولت یازدهم، اینترنت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را برقرار می کنیم.

واعظی افزود: با توسعه اینترنت به روستاها، جوانان می توانند در همان روستا بمانند و ارتباط بین تولیدکننده و فروشنده را به صورت مستقیم ایجاد کنند و به این شکل، نقش دلالان و سودجویان کم رنگ و سپس حذف می شود که این مهم، از نظر اقتصادی نیز به نفع آنان خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر پنجشنبه نیز در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر حضور پیدا کرده بود.

جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی، حضور در نمازجمعه یکی از شهرستانهای استان و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، از جمله برنامه های روز دوم سفر واعظی به گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه