استاندار گیلان خبر داد؛

تصویب پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات صیادان

استاندار در شورای اداری شهرستان رودسر که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد از تصویب ۳۰ میلیارد تومان مطالبات صیادان خبر داد.

تصویب پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات صیادان

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در شورای اداری شهرستان رودسر که ظهر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چابکسر  برگزار شد با برشمردن توفیقات دولت در بخش‌های مختلف از جمله دستاوردهای برجام گفت : این توفیقات با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، هدایت رییس جمهور و دیپلماسی قوی و موفق دولت به دست آمده است.

وی افزایش صادرات نفت از زیر یک میلیون به بیش از ۲ میلیون بشکه نفت و کاهش موانع بانکی را نمونه‌ای از دستاوردها دانست و گفت: متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش خصوصی برای مراودات بانکی با مشکل مواجه بود این در حالی است که هم اکنون بیش از ۴۰۰ بانک پس از برجام همکاریشان را با ایران آغاز کرده اند اما تعداد قلیلی نمی‌خواهند توفیقات را ببینند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان از ۱۵.۶ به ۹.۶ رسیده است گفت: این موفقیت به معنای حل کامل مشکلات بیکاری نیست و هرگز ادعای حل تمام مشکلات را نداشته‌ایم و نداریم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان یکی از راهکارهای اشتغالزایی است .

استاندار گیلان اظهار داشت: ۵۰شرکت دانش بنیان در گیلان ایجاد شده که هدف آن است تعداد این شرکت ها به یکصد افزایش یابد تا بتوان بخشی از مشکلات جوانان استان را رفع کرد.

نجفی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بویژه محصولات برنج و چای تمام اهتمام ما بر این بود تا برای کشاورزان کمترین مشکل ایجاد نشود افزود: در بخش کشاورزی با توجه به اینکه از حیث زمین بسیار محدود هستیم و علی رغم اینکه جزء پر بارانترین استان کشور محسوب می‌شویم اما با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته باتوجه به پایین آمدن قیمت برنج دولت اقدام به تصویب نرخ خرید توافقی محصول بومی گرفت گفت: سال قبل و امسال نیز دولت به منظور حمایت از کشاورزان واردات برنج در فصل برداشت و توزیع برنج را ممنوع اعلام کرد.

نماینده دولت در گیلان شرایط برنج استان در فصل فروش را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه قیمت برنج در فصل فروش افزایش خوبی را شاهد بود که در حال حاضر نیز پایدار مانده است اما موافق افزایش بی رویه قیمت برنج نستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت علی رغم وجود تنگناهای درآمدی سهم خود نسبت به چایکاران را تاکنون پرداخت کرده افزود: در هیچ سالی شاهد پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به چایکاران نبودیم اما امسال از سوی دولت ۱۴۶ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در پرداخت مطالبات چایکاران بدهی ندارد و سهم خود را پرداخت کرده، ادامه داد: کارخانه های چایسازی نیز باید سهم خود را پرداخت کنند، البته تعداد آنهایی که بدهکار هستند، اندک است اما باید بدهی خود را به چایکاران بپردازند و گرنه در لیست سیاه قرار می گیرند.

استاندار گیلان به افزایش تولید ۶۰ درصدی محصول چای در سال جاری در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: این افزایش به واسطه‌ی بالا رفتن قیمت چای و همچنین بارش‌های مطلوب بوده است.

نجفی با اشاره به اینکه پیشرفت ساخت سد پلرود در ابتدای دولت یازدهم ۱۹ درصد بود گفت : امروز شاهد پیشرفت قریب به ۵۰ درصدی این سد هستیم که جزء موفقیت‌های این دولت بشمار می‌آید.

وی افزود: امیدواریم تا ظرف دو سال آینده این سد تکمیل شود.

نجفی به اهتمام ویژه‌ی دولت در پروژه‌های راه آهن قزوین- رشت، رشت- آستارا و آستارا- آستارا اشاره و اظهار داشت: پروژه‌ی اتصال راه آهن آستارا- آستارا که در ۵۰ سال گذشته محقق نشده بود با گسترش روابط بین ایران و آذربایجان در حال اتمام است.

نماینده دولت در گیلان اتصال این راه آهن را در ارتباط خط ریلی جنوب به شمال را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با اتصال این راه آهن حدود ۲۶ روز مدت حمل و نقل زمینی کاهش پیدا می‌کند.

وی به گسترش ارتباطات با روسیه اشاره و اظهار داشت: مرکز تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه به نام گیلان ثبت شده که متعلق به تمامی تجار و اتاق‌های بازرگانی کشور است و در آینده‌ی نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

نجفی به تصویب پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات صیادان پره گیلان حداکثر طی یک ماه آینده خبر داد و افزود : این مصوبه در جلسه‌ی شب گذشته‌ی هیأت دولت به تصویب رسیده که جزء برکات سفر رییس جمهور به گیلان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۱۰ سال بود که تورهای صیادان پره جمع آوری شده بود ولی بخشی از مطالبات یک هزار و ۴۰۰ صیاد در هشت شهرستان گیلان پرداخت نشده که با پیگیری های مداوم، دولت قبول کرد که ۳۰۰میلیارد ریال از مطالبات چندین ساله صیادان پره را از محل ستاد حوادث تصویب کند که بزودی پرداخت می شود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز نیز در شورای اداری شهرستان شفت واقع در غرب گیلان حضور می یابد.

جلسه رفع موانع تولید و اقتصادی مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، از جمله برنامه های فردا (جمعه) واعظی در سفر به این استان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه