مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ماسال:

روز ملی ماسال ثبت شد

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه ماسال از برگزاری مراسم «روز ملی ماسال» در چهاردهم بهمن ماه خبر داد.

روز ملی ماسال ثبت شد

به گزارش ۸دی، محسن پیشخانی، مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه ماسال در گفت‌وگو با شبستان با بیان اینکه هفتم آذر به عنوان «روز ملی ماسال» نامیده شده است، اظهارداشت: این نامگذاری برای نخستین بار توسط سپاه قدس گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هفتم آذر امسال گذشت و این روز بعد از آن ثبت شد، افزود: به همین دلیل مراسم «روز ملی ماسال» استثنائا روز(۱۴بهمن) همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان به صورت باشکوهی برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی اجتماعی ناحیه ماسال با اشاره به دلیل نامگذاری این روز در هفتم آذر، گفت: هفتم آذر شهید خیرخواه و پنج تن از دیگر شهدای ماسال در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند و در همان روز در منطقه پیرمحله هم یک نفر دیگر ترور شد و شهرستان ماسال در ۷ آذر هفت شهید ترور دارد.

پیشخانی با بیان اینکه در آن زمان مردم بیدار شدند و در شهر جرقه‌ای زده شد و همه به صورت یک اجتماع در خیابان به راهپیمایی پرداختند، تصریح کرد: «روز ملی ماسال» به صورت یادواره برای ۷ شهید ترور ماسال برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه و به خصوص نسل سوم و چهارم می‌شود.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه ماسال اظهار داشت: سپاه ناحیه ماسال همزمان با دهه مبارک فجر، برنامه‌ها و مراسمات متنوعی را برگزار خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه