نماینده مردم آستارا:

سیستم بانکی فعلی در شأن جمهوری اسلامی نیست / از دولت و بانک مرکزی به شدت گلایه داریم

نماینده مردم آستارا با انتقاد از دولت و بانک مرکزی گفت: سیستم بانکی فعلی مردم را بیچاره کرده و در شأن دولت جمهوری اسلامی ایران نیست.

سیستم بانکی فعلی در شأن جمهوری اسلامی نیست / از دولت و بانک مرکزی به شدت گلایه داریم

ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص عدم بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی از سوی دولت اظهار داشت: در نطق های حساس پنج دقیقه ای که هر دو ماه یکبار در اختیار نمایندگان گذاشته می شود، درباره برنامه های دولت سخنرانی کرده ام و یکی از محور های صحبت های من همین موضوع بوده است.

وی با اشاره به اینکه در پی نطق رانی من رئیس جمهور مواضعی را بیان کرد که موجب شد مورد توجه تمامی رسانه ها قرار بگیرد، افزود: رئیس جمهور دستور داد تا سود بانکی و بهره تسهیلات وام هایی را که زیر ۱۰۰ میلیون تومان هستند، بخشوده شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از عدم تسریع بانک مرکزی در اجرای دستور رئیس جمهور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هنوز بانک مرکزی آیین نامه ای برای این موضوع طراحی و ابلاغ نکرده است.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰میلیون تومانی اظهار کرد: به دلیل اینکه خودم این موضوع را شروع کردم هنوز هم پیگیر این موضوع هستم و هنوز هم زیر تیغ سئولات هستم که چرا سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده نشده است.

داداشی در ادامه با بیان اینکه با معاون بانک مرکزی صحبت هایی را انجام داده ام، گفت: اعلام شده که هنوز آیین نامه ای در این راستا تنظیم، ابلاغ و در پی آن اجرا نشده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با انتقاد شدید از سیستم وام دهی و بانکی در کشور ادامه داد: سیستم وام دهی کشور ما به گونه ای شده است که فردی ۴۰ میلیون تومان وام گرفته و فرد ضامن ۵۰ میلیون تومان بازپرداخت کرده است و علاوه بر این ۳۸۰ میلیون تومان باید جریمه بپردازد؛ این در کجای قانون اسلامی، کجای قانون عرف و منطقی جای دارد؟

دبیر کمیسیون اصل نود با بیان اینکه دولت باید توجه ویژه به سیستم وام دهی داشته باشد، تصریح کرد: درخواست ما بعنوان عضوی در کمیسیون اصل نود این است که دولت اصلاحیه هایی را در این راستا عنایت کند چون سیستم بانکی با چنین رویه ای برای دولت در جمهوری اسلامی کسر شأن است.

داداشی در ادامه با هشدار به دولت مبنی بر اینکه خیلی ها در کشور هستند که با همین موضوعات به بن بست خورده اند، گفت: ما از دولت و بانک مرکزی به شدت گلایه داریم و دولت باید برنامه ای را تدوین کند تا جلوی بی خانمانی مردم و بی چاره شدن آنها را بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه