رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

تیم مذاکره‌کننده همه چیز را به یک شکلات گاز زده فروخت/ خواص جامعه در برجام مقصر هستند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: برخی مهندسان هسته‌ای با تعطیلی مراکز در بخش آب و فاضلاب فعالیت می‌کنند.

تیم مذاکره‌کننده همه چیز را به یک شکلات گاز زده فروخت/ خواص جامعه در برجام مقصر هستند

به گزارش ۸دی، فریدون عباسی امشب در نشست سیاسی که به مناسبت دهه بصیرت در مسجد حضرت زیبت (س) پردیسان قم برگزار شد، با بیان اینکه برخی از افراد به دنبال برداشت‌های سلیقه‌ای از آموزه‌های دینی اسلام هستند، اظهار کرد: این افراد مسیحیت تحریف شده را دنبال می‌کنند تا بتوانند اقتدار دین مبین اسلام را تضعیف کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی از اعزام دانشجو به خارج از کشور بی‌نیاز است، اضافه کرد: حضور دانشجویان ایرانی در خارج آسیب‌های فرهنگی خاصی به دنبال دارد چراکه غرب‌زده‌های کنونی محصول تحصیل در دانشگاه‌های غربی هستند در حالی که اکنون نظام اسلامی به جایی رسیده که می‌تواند دانشجویان کشورهای دیگر را نیز آموزش دهد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی از اهتمام رهبر انقلاب اسلامی نسبت به تقویت توان نظامی کشور یاد کرد و گفت: نیروی دریایی توانسته با حضور در آب‌های بین‌المللی امنیت را برای کشورهای مختلف منطقه فراهم سازد.

وی افزایش تاثیرگذاری در سطح جهان را از دیگر دستاوردهای ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا از موضع‌گیری‌های خود در مورد ایران برای جلب کردن نظر آمریکایی‌ها استفاده می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه کشورهای چین، روسیه و آمریکا ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت معرفی کرده‌اند، عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی محور ثبات، امنیت، توان دفاعی و توسعه اندیشه اسلامی در ایران است به همین علت پاسداشت از مقام ایشان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی از تلاش دشمن برای تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: علم و فناوری به عنوان مؤلفه‌های قدرت، زیرساخت تولید و پیشرفت است به همین علت باید نسبت به توسعه علوم انسانی مبتنی بر علوم حوزوی توجه بیشتر داشته باشیم و علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های غربی را رها کنیم.

عباسی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در کشور نهفته است، مطرح کرد: ایران اسلامی باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و توان علمی خود بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم سازد تا بتواند در سال‌های آینده به عنوان یک قدرت جهانی در عرصه‌های مختلف باقی بماند.

این کارشناس برجسته هسته‌ای با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی از تحصیل دانشجویان ایران در رشته‌های خاص همانند هسته‌ای، نفت و گاز جلوگیری شده است، اضافه کرد: دشمنان در خارج از کشور به دنبال تحریم ملت در عرصه‌های مختلف هستند و برخی از افراد در داخل اهداف دشمن را دنبال می‌کنند، این افراد در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز نگاه متفاوتی نسبت به نگاه امام خمینی(ره) داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در حوزه هسته‌ای با اتهام زدن به ایران به مدت ۱۲ سال چالش‌های علنی را مطرح کرد تا ایران اسلامی نتواند در این حوزه به نتیجه برسد.

وی گفت: مسؤولان دولت اصلاحات در مذاکرات مباحثی را مطرح کردند که ضررهای بسیاری به کشور تحمیل شد و اکنون تحریم‌هایی که با هدایت این افراد بعد از سال ۸۸ تصویب شده است مشکلات جامعه را افزایش داده، عملکرد صدا و سیما در راستای معرفی این افراد قابل تقدیر است.

عباسی خاطرنشان کرد: جناح گفتمان انقلاب با در اختیار گرفتن دولت از پشت سر خود غافل و نسبت به رسانه بی‌توجه می‌شود به همین علت در دولت دهم درگیری‌های داخلی شکل گرفت که سبب تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی شد.

وی با تاکید بر اینکه ماه‌های آینده در تعیین سرنوشت کشور تصمیم‌ساز است، عنوان کرد: باید مراقب جریان وابسته به غرب باشیم که به داخل نفوذ کرده و رهبر انقلاب اسلامی بعد از برجام طی نامه‌ای به رئیس جمهور هشدارهای لازم را مطرح کرده‌اند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه فرماندهان مدافع حرم باید به وضعیت داخل کشور نیز توجه داشته باشند، تصریح کرد: جنگ فقط به سوریه و عراق محدود نمی‌شود بلکه باید مراقب باشیم وزارت خارجه سازش‌کاری نکند و با بهانه برد و برد همانند موضوع برجام مردم را فریب ندهد.

وی از اظهارات برخی مسؤولان مبنی بر آغاز برجام‌های جدید یاد کرد و افزود: این افراد با برنامه‌های پنهانی خود کشور را در مقابل کار انجام شده قرار می‌دهند؛ اینکه در قراردادهای نفتی ۱۵۰ مورد اشتباه یافت می‌شود نشان می‌دهد که با استفاده از انگلیسی محاوره‌ای نمی‌توانند مقابل قرارداد نویسی‌های حقوقی طرف مقابل کاری کنند.

عباسی یادآور شد: سال ۸۵ توسط شورای عالی امنیت سازمان ملل تحریم شدم و در چندین مورد تیم‌های مختلف را برای ترور بنده اعزام کردند تا اینکه در سال ۸۹ بمبی به ماشینم وصل کردند اما به عنایت خداوند از ماشین خارج شدم.

وی گفت: شفاف‌سازی بانکی تحریم را به داخل کشور کشانده چراکه بر اساس آن نمی‌توانم معامله کرده یا از کارت بانکی خود برداشت داشته باشم، یکی از بانک‌ها نیز برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء نامه زده که نمی‌توانند برای این قرارگاه کاری انجام دهند، این اقدامات نشان می‌دهد از نفوذ جریان‌های داخلی به بخش‌های مختلف و تلاش آنها برای خود تحریمی است.

وی با تاکید بر اینکه نفوذ دشمن به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: در زمانی که باید خانمی که به دنبال پایگاه زدن در بحرین است پیگیری شود، ذهن مردم و مسؤولان را به موضوع کنسرت در شهرهای مذهبی قم و مشهد مشغول کرده‌اند.

عباسی با بیان اینکه مبانی فکری جریان غرب‌گرا در دانشگاه و صنعت نفوذ کرده است، مطرح کرد: اکنون این جریان به قدرت رسیده و مبارزه با آن سخت است چراکه طلاب با موعظه‌های کلاسیک نمی‌تواند به نتیجه برسند بلکه باید روش‌های جدید را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای از سال ۹۲ به ضرر نظام اسلامی شده است، عنوان کرد: تیم مذاکره کننده همه چیز خود را داده و یک شکلات گاز زده را تحویل گرفته‌اند در حالی که تیم مذاکره کننده قبلی یک بخش کوچکی از آن هم به دشمن نشان نداده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت همه چیز خود را به دشمن داده است و در یکی از درخواست‌های خود به دنبال دریافت ۴.۲ میلیارد دلار در چهار ماه نخست بوده است؛ اگر یک کارشناس ارزی بانک از شهرستان قم با خودشان می‌بردند متوجه می‌شدند که روش دریافت این مبلغ ساده است چرا که اکنون بانک ژاپن به بهانه افت سهام خود این پول را جابه جا نمی‌کند و این حجم سرمایه در اختیار بانک سوئیس قرار گرفته که روزی یک میلیون دلار می‌تواند جا به جا کند و در طول یک سال فقط ۳۶۵ میلیون دلار از این پول به دست ایران می‌رسد.

عباسی دیدگاه دولت کنونی را همانند دولت سال ۸۲ دانست و افزود: تیم مذاکره کننده اقتدار نظام اسلامی را با یک توهم دانایی شکسته است تا ترک واهی و خیالی در تحریم ایجاد کند چراکه علاوه بر صنعت هسته‌ای دیگر صنعت‌های کشور نیز متوقف شده است اما در گذشته با وجود چرخش سانتریفیوژها دیگر صنعت‌ها از جمله صنعت ساخت و ساز رونق داشت.

وی با تاکید بر اینکه طراحی‌های ۲۰ ساله دانشمندان ایرانی با رسیدن به راکتور اراک در حال بازدهی بود، مطرح کرد: با کمال پررویی گفته می‌شود که می‌خواهند بازسازی این راکتور را به یک شرکت داخلی واگذار کنند چراکه این افراد به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید برای بازسازی راکتور اراک توسط طرف مقابل قرارداد محکمی بسته شود، گوش نکردند.

عباسی اضافه کرد: برخی آخرت خود را به دنیای اندک فروخته و همانطور که خواص در عاشورا مقصر بودند، خواص جامعه در برجام نیز مقصر هستند و اکنون با پیروی از حزب باد می‌گویند ما به دنبال برجام نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در جریان مذاکرات بوده است، گفت: مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تایید ایشان برسد اما تیم مذاکره کننده کشور را در عمل انجام شده قرار می‌دهند چرا که فکر می‌کنند شخص دیگری در این مملکت نیست و بزرگ آنها نیز منتقدان را بی‌سواد و بی‌شناسنامه می‌خواند که این ادعاهای بزرگ نشان از جهل بزرگ است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر رعایت خطوط قرمز در مذاکرات یاد کرد و ادامه داد: اکنون به این خطوط توجه نشده است و رئیس جمهور در پاسخ گفته است که نتوانستیم؛ گفته‌های رهبری نشان می‌دهد که ایشان به دنبال جلوگیری از دو قطبی برجامی‌ها و غیربرجامی‌ها در جامعه هستند اما برخی افراد دیدگاه فکری متفاوتی نسبت به ایشان دارند.

وی اضافه کرد: گاهی رهبری از بیداری اسلامی سخن می‌گویند اما دولت موضوع برد برد را بیان می‌کند و گاهی در مقابل سخنان صریح رهبری در مورد مذاکرات، دولت به موضوع رفراندوم می‌پردازد چراکه مسؤولان دولتی در گفتار به رهبری توجه دارند اما در عمل نسبت به فرمایشات ایشان بی‌توجه است.

عباسی با تاکید بر اینکه بخش آبفا نیازمند مهندسان فهیم و توانمند است، عنوان کرد: برخی مهندسان هسته‌ای با تعطیلی مراکز در بخش آب و فاضلاب فعالیت می‌کنند چراکه باید با کار آبرومندی هزینه‌های زندگی خود را تامین و به پیشرفت کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه رؤسا و نیروهای بخش‌های سانتریفیوژ و بهره‌برداری را اخراج کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون در حالی به این افراد هیچ حقوقی پرداخت نمی‌شود که آنها روزی محافظ داشتند تا دشمن به آنها دسترسی نداشته باشد اما با خدمتی که داخلی‌ها به استکبار می‌کنند، اکنون به راحتی در دسترس دشمن هستند.

عباسی به اشتغال برخی از مهندسان هسته‌ای کشور در فاضلاب خمینی‌شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: بنده برخی را برای کار معرفی کرده‌ام اما افرادی به دنبال این بودند که در مرحله گزینش آنها را ردصلاحیت کنند.

این فیزیکدان برجسته یادآور شد: برخی از افراد بعد از شهید شدن احمدی روشن سوراخ موش خریدند برای مخفی شدن و به دنبال دریافت سنوات خود بودند تا از کشور بروند اما در سیستم جدید این افراد برگشته و افرادی که بعد از احمدی روشن به دنبال ادامه دادن راه او بودند، خانه‌نشین شده‌اند، متاسفانه برخی با وقاحت تمام این موضوع را تکذیب می‌کنند.

وی از نفوذ دشمن در قالب نیروهای داخلی یاد کرد و گفت: جریان داخلی با یکی از ائمه جماعات تهران جلسه گذاشته و گفته‌‌اند که احمدی روشن دانشمند نبوده است، فردی که توانایی فعالیت علمی و به نتیجه رساندن غنی‌سازی ۲۰ درصد را دارد دانشمند است و نیازی به داشتن مدرک دکتری ندارد.

عباسی اضافه کرد: افراد مذکور رئیس دستگاه را دانشمند ایران و جهان می‌خوانند اما از دانشمند نبودن احمدی روشن سخن می‌گویند چرا که پدر این شهید از اخراج همکاران احمدی روشن به مردم خبر داده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شنیده‌ها پنج میلیارد تومان بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی روحانی داده است، گفت: بر اساس گفته‌های برخی دیگر این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بوده و رئیس قوه قضاییه به اصل این موضوع اشاره کرده است؛ افرادی که تقوا ندارند از مردم مختلف پول می‌گیرند اما افراد با تقوا بر ایمان به خداوند تکیه دارند.

عباسی خطاب به رئیس قوه قضاییه مطرح کرد: رئیس قوه باید به موقع حرف بزند و از سخنان خود ناراحت نشود و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید درست شنیده شود؛ ایشان چندین سال گذشته موضوع وجدان کاری و انضباط اقتصادی را مطرح کردند که با توجه دستگاه‌های نظارتی به این اصول فسادهای اقتصادی کنونی رخ نمی‌داد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه رسانه‌ها در سطح کشور به افراد خاصی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری توجه دارند، عنوان کرد: اجازه نمی‌دهند که شخصیتی در گوشه‌ای از این کشور با دیدگاه اجتماعی، سیاسی و شجاعت به جایگاهی برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حذف فیزیکی مهندسان هسته‌ای اقدام نکرده‌اند، مطرح کرد: خسارت‌های کنونی نتیجه عملکرد جریان فعلی است که بر دستگاه اجرایی کشور حاکم شده است و با این جریان نمی‌توانیم به قدرت قبلی برسیم چراکه این تفکر ایران را کشوری زیر نظر آمریکا یا بی‌تفاوت می‌داند.

وی یادآور شد: دولت در صنعت توریست به دنبال الگوبرداری از ترکیه است درحالی که الگوهای این کشور با وجود آموزه‌های دینی کاربردی ندارد، افرادی که در حقیقت به دنبال اقتدار نظام اسلامی هستند باید در صحنه حضور مطلوب داشته باشند تا بتوانند گروه کنونی را خارج کنند.

وی یادآور شد: در دولت خاتمی، رئیس جمهور بر اساس مبانی فکری حکومت‌داری خود سخنرانی می‌کرد و اکنون نیز رئیس جمهور دولت تدبیر و امید از این قاعده مستثنی نیست و به دنبال تغییر روش مدیریت رهبری است برای نمونه در مورد مذاکرات تفاوت فکری دولت و رهبری به خوبی قابل مشاهده بود.

عباسی از سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس یاد کرد و ادامه داد:‌ در مورد این سخنان گردن آقای کریمی‌قدوسی را هدف گرفتند در حالی که این فرد فقط شنیده‌های خود را مطرح کرده است؛ کار کنونی دولت سرخ نگه داشتن صورت با سیلی است چراکه مسؤولان تخم مرغ‌های خود را در سبد هسته‌ای قرار داده اما با لجبازی‌های خود باخته و از بازنده به غیر از این حرف‌ها نمی‌توان انتظار داشت.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: اگر امتیازاتی از دشمن گرفته نتیجه عملکرد مطلوب در کشورهای منطقه است به همین علت باید این عملکرد خود را افزایش دهیم و با مسلح کردن کرانه باختری و فشار به رژیم صهیونیستی تحریم‌ها را برداریم؛ در حقیقت نیروی قدس سیاست خارجی را دنبال کرده است نه وزارت خارجه.

وی با تاکید بر اینکه آمار رای روحانی شکسته شده است، اظهار کرد: مطبوعات اصولگرا از قطع یارانه می‌ترسند و در برخی موارد بنده را نیز سانسور می‌کنند و رسانه‌های اصلاح طلب نیز همه را سانسور می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه