فرماندار رودبار خبر داد؛

اختصاص ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان رودبار

فرماندار رودبار از اختصاص افزون بر ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دولت تدبیر و امید در رودبار خبر داد.

اختصاص ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان رودبار

به گزارش ۸دی، فرماندار رودبار در کارگروه اشتغال این شهرستان که با حضور مدیر توانمند سازی صندوق کار آفرینی امید کشور برگزار شد از اختصاص افزون بر ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دولت تدبیر و امید در رودبار خبر داد.

اسماعیل میرغضنفری رونمایی از روستای بدون بیکار کشوری اسطلخ جان با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده را که برای ۱۶۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است از جمله رویکردهای جدید مؤثر و کاربردی دولت برشمرد.

وی با اشاره به اعتبارات اشتغال رودبار افزود: ۱۵۵ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال اعتبار اشتغال در طول ۳ سال فعالیت دولت در رودبار اختصاص داده شده است که نسبت به سه سال قبلی سه برابر رشد داشته است.

نماینده دولت در رودبار همچنین از رونمایی حلیمه جان بعنوان دومین روستای بدون بیکار رودبار در دهه فجر خبر داد و افزود: این روستا قابلیتهای اشتغال در زمینه های بوم گردی دامپروری پرورش ماهی های سردآبی و گرم آبی سبزیجات و دیگر تولیدات را دارد.

فرماندار رودبار خاطر نشان کرد: رودبار با ظرفیتها و استعدادهای بعضا منحصر بفرد خود در بخشهای مختلف تولید و سرمایه گذاری شرایط خاص و متفاوت اقلیمی تؤام با عبور آزاد راه و راه آهن رشت قزوین ظرفیت مناسبی برای تنوع اشتغال می تواند داشته باشد و اعطای تسهیلات در دست یابی به فرصتهای اشتغالزایی می تواند مؤثر واقع شود.

وی مساله اشتغال را از اولویتهای امور شهرستان رودبار برشمرد و گفت: بیشترین نشستها و پیگیریهای من در طول خدمت چند ماهه در این شهرستان مربوط به اشتغال است.

فرماندار افزود: از نگاه اداری نگاه به توانمندیهای اشتغال منطقه تغییر کرده است و تلاش می کنیم بر اساس توانمندیهای بالقوه و بالفعل و بهره گیری از نظرات کارشناسی اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و آموزش و توجیه علاقمندان اشتغال دانش محور فناور و مولد را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: از آنجائیکه فرصتهای شغلی در زمینه های گردشگری تولید دامپروری کشاورزی صنعت و خدمات در مناطق مختلف شهرستان می توان ایجاد کرد باید بر اساس توانمندیها و قابلیتهای هر منطقه با ذوق و شوق و علاقمندی مردم اشتغال را پیگیری نمائیم.

مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح اجرا شده در روستای اسطلخ جان رودبارکه در کل کشور یاد می شود بما ثابت کرد که می توانیم روستای بدون بیکار داشته باشیم.

همتی افزود: از آنجائیکه واحدهای صنعتی سرمایه زیادی را می طلبد و اشتغال محدود ایجاد می کند راه اندازی کسب و کار خرد از سیاستهای دولت است که سرمایه گذاری کم و اشتغال خوب ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه رودبار از گذشته شهرستان تلاش و کوشش بوده است یادآور شد: سه سال است که پیگیر مسائل اشتغال این شهرستان هستیم که بخوبی از فرصتها استفاده کرده اند.

مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به خارج شدن شهر لوشان از مسیر عبوری رشت قزوین در پی بهره برداری آزاد راه این مسیر گفت: در سفر امروز و بازدید از شهر پیگیر همفکری برای اشتغال و ایجاد فرصتهای جدید شغلی در لوشان هستیم.

همتی بیان کرد: باید به مردم خدمات کسب و کار ارائه کنیم و مسافران عبوری از آزاد راه را به داخل شهر هدایت کنیم.

وی همچنین گفت: بسیاری از روستاها را مورد حمایت قرار داده ایم باید تبلیغ کنیم و الزاما تولیدات را فقط در محل عرضه نکنیم.

وی با اظهار این مطلب که نگاه جدید اشتغال دولت بر اساس امکان سنجی و قابلیتهای منطقه است گفت: راهکاری ایجاد نمائیم تا مردم را به میدان کار و تلاش بیاوریم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان هم اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ۱۵۴۷ میلیارد ریال اعتبار در گیلان پرداخت کرده ایم که رشد دو تا سه برابری داشته است.

علی شیخ الاسلام با بیان اینکه صندوق نمونه سازی می کند افزود: در اسطلخ جان جوانان دانشگاهی دامپروری و پرورش ماهی انجام می دهند در فتحکوه بادام زمینی کشت می شود که همراه با محصول فندق رودبار نیاز به فرآوری و بسته بندی است.

وی با اشاره به عرضه روغن زیتون تولیدی رودبار گفت: این روغن را با بسته بندیهای مختلف و روشهای نوین می توان وارد فرهنگ غذایی خانواده ها کرد افزایش مصرف سرانه آن را موجب شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه