گفتار درمانی پروژه ریلی شمال کشور؛

شنیدن صدای سوت قطار در گیلان، وعده امروز و فردا!

پروژه راه آهن رشت- قزوین که مسئولان کشوری پی در پی خبر از افتتاح آن تا پایان دولت می دهد این روزها با مشکلات کارگری رو بروست.

شنیدن صدای سوت قطار در گیلان، وعده امروز و فردا!

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، سال ۸۰ بود که رئیس جمهور وقت احداث خط ریلی رشت- قزوین را کلنگ زنی کرد، همین امر بارقه امید برای توسعه و سهولت دسترسی به شمال کشور در دل گیلانیان ایجاد شد.

از این کلنگ زنی ۱۵ سال می گذرد و تا کنون سه دولت روی کار آمده اند اما نتوانسته اند این پروژه را به انجام برسانند. آنچه در این سالها تحویل مردم داده شده گفتار درمانی است که هر روز از رسانه های جمعی بیان می شود که راه آهن رشت- قزوین هفته دولت، دهه فجر افتتاح می شود اما ۱۵ دهه فجر و هفته دولت بر ما گذشته است و هیچ وعده ای تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

برای اولین بار در تاریخ کشور، دی ماه ۱۳۰۰ شمسی بود که بلژیکی ها برای احداث راه آهن گیلان ابراز تمایل کردند ما کلنگ این پروژه ۸۰ سال بعد به یمن انقلاب اسلامی زده شد اما تا کنون به اتمام نرسیده است.

%image_alt%

در شرایطی به روزهای پایانی کار دولت نزدیک می شویم که پیمانکار بکوب در حال کارند تا بتوانند این پروژه را به اتمام برسانند اما آنچه از حال و روز این روزهای پروژه راه آهن پیداست تجمع کارگرانی است که دریافت حقوق معوقه خود را خواهانند و در فرمانداری و… دست به تجمع می زنند.

نماینده رودبار در مجلس هم در مصاحبه ای گفته است پیمکانکاران برای پرداخت بدهی های خود به کارگران ماشین آلات خود را می فروشند.

حال سئوال اینجاست، پروژه ای که برای پرداخت کارگرانش دست به دامان فروش ماشین آلات شده وعده مسئولان کشوری را محقق می کند و این پروژه به اتمام می رسد؟

مسئولین استانی و کشوری در شرایطی خبر از افتتاح پروژه را می دهند که هنوز بخش اعظمی از خط ریلی راه آهن رشت- قزوین یا تکمیل نشده یا ریل گذاری نشده است.

با این حال احتمال اینکه صدای سوت قطار تا چند ماه آینده دیگر در گیلان به صدا در آید نخواهد آمد.

انتهای پیام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه