عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کاهش سن اعتیاد به مرز نوجوانی یک زنگ خطر است / نخستین عامل در بروز اعتیاد خانواده ها هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاهش سن اعتیاد را زنگ خطر توصیف کرد و گفت: نخستین عامل در بروز اعتیاد نوجوانان خانواده ها هستند.

کاهش سن اعتیاد به مرز نوجوانی یک زنگ خطر است / نخستین عامل در بروز اعتیاد خانواده ها هستند

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در سوق پیدا کردن نوجوانان به سیگار و دخانیات نقش دارد، اظهار داشت: عواملی زیادی در جامعه وجود دارند که دست به دست هم می دهند و قشر نوجوان و جوان ما را به سوی دخانیات می کشاند.

وی با بیان اینکه علی رغم همه ی مواردی که به بیکاری و اینکه فقر و نداشتن شغل افراد را به اعتیاد منتهی می کند، نادرست است، افزود: سیگار کشیدن تنها به دلیل بیکاری و فقر نیست چه بسا افرادی هستند که درآمد های بالایی دارند اما پیوسته از دخانیات استفاده می کنند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جریان اعتیاد نباید تنها یک سازمان را مقصر دانست، گفت: اختلاف و عوامل متعددی در بروز نا هنجاری ها در نوجوانان و سوق دادن آنها به اعتیاد نقش دارد و نمی توان تنها یک دستگاه همچون بهزیستی را مقصر شناخت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عوامل فرهنگی همچون دانشگاه ها نیز در افزایش تعداد قشر معتاد جامعه تاثیر دارند.

خالقی با بیان اینکه نخستین عامل در بروز اعتیاد در نوجوانان خانواده ها هستند، افزود: برخی از خانواده ها با تربیت های ناصحیح خود در اعتیاد نوجوانان نقش دارند و طبیعتا در خانواده های سالم گرچه از نظر مالی ضعیف، فرزند معتاد کمتری دیده می شود.

وی با بیان اینکه خانواده مامن امنی برای فرزندان و نوجوانان در بروز آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد است، افزود: همه ی افراد در تربیت فرزندان و چگونگی نقش پذیری و تاثیر گزاری در جامعه موثر و مقصر هستند اما نقش خانواده ها در کنترل آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد پر رنگ تر است.

نماینده مردم خلخال در مجلس با هشدار به خانواده ها و مراکز آموزشی مبنی بر اینکه باید اعتماد به نفس در نوجوانان افزایش یابد، گفت: کودکان و نوجوانان باید از سنین پایین چگونگی رفتار با هم نوعان خود را یاد بگیرند و از دسیسه های رفقای ناباب جامعه جدا بپرهیزند و چگونگی نه گفتن و اعتماد به نفس داشتن را از خانواده ها و مدارس یاد بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه رشد اعتیاد نشان دهنده ی عملکرد ضعیف دستگاه های دست اندرکار است، بیان کرد: کلیه مسائل از آموزش و پرورش گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد و خانواده ها و دانشگاه ها و مراکز اجتماعی در تربیت و هدایت نوجوانان تاثیر دارند و همه باید تلاش کنند تا این آسیب اجتماعی را فروکش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه