دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور در گفتگو با 8دی:

کشتی گیله مردی در آستانه قانونی شدن / گیلان صاحب خانه کشتی می شود

دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور از ایجاد خانه کشتی در گیلان خبر داد و گفت: کشتی گیله مردی از حالت سنتی خارج شده و به زودی قانونمند می شود.

کشتی گیله مردی در آستانه قانونی شدن / گیلان صاحب خانه کشتی می شود

محمدرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از ساماندهی کشتی گیله مردی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: کشتی گیله مردی گیلان از حالت سنتی خارج شده و یک ورزش کشوری محسوب می شود و به زودی ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشتی گیله مردی گیلان قانونمند خواهد شد، افزود: برای کشتی گیله مردی قانون های جدیدی در حال تدوین است که قسمت اعظم نوشتن آن تمام شده و فدراسیون کشتی کشور پس از تایید برای اجرا در دستور کار خود قرار می دهد.

دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور با بیان اینکه گیلان میزبان اجرای اولین کشتی گیله مردی قانونی در کشور خواهد بود، گفت: اولین اجرائیات قانون کشتی گیله مردی در گیلان صورت می گیرد و در این راستا افرادی را که باید متولی امور کشتی گیله مردی در مناطق، شهرستان ها و روستاها باشند را انتخاب خواهیم کرد.

پیشکسوت کشتی گیله مردی از ارائه آموزش به اصحاب کشتی گیله مردی خبر داد و اظهار کرد: آموزش هایی را برای داوران، مربیان و کشتی گیران گیله مردی در دستور کار خود قرار داده ایم.

قربانی با بیان این خبر که گیلان صاحب خانه کشتی می شود، اظهار داشت: با پیگیری های مدیر کل ورزش و جوانان گیلان مقرر شده است تا یک باب خانه کشتی در گیلان افتتاح و مورد بهره برداری برسد.

دبیر انجمن کشتی گیله مردی در ادامه افزود: کشتی گیله مردی سالها است که رنج می برد و ما در فصل های بهار و تابستان در فضای آزاد و از زمین های مردم استفاده می کنیم و در فصل های پاییز و زمستان باشگاه های ورزشی را اجاره کرده و کشتی گیله مردی را در آن برگزار می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه