روز شمار تاریخ ترور در ایران / 16 دی؛

ترور ۲۷ نفر توسط منافقین ضد انقلاب در ۱۶ دی ماه

شانزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۷ نفر توسط منافقین ضد انقلاب در ۱۶ دی ماه

به گزارش هشت دی، شانزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

علی غفوری اصل ۲۲ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۵۸ در گنبد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.پ

حیدر اصلانی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالمحمود صحافی پورفرد ۶ آذر ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین گلابی ۱۵ تیر ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در داخل شهر مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبر اخباری زاده نایینی ۱۶ دی ماه ۱۳۲۷ در استان اصفهان متولد شد و ۲ مرداد ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در جاده قم در یک بمب گذاری توسط منافقین به شهادت رسید.

علی دهقان چاچکاهی ۳۰ دی ماه ۱۳۳۱ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا دوستدار ۵ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان قم متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمال رحیمی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در آمل در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن مرادلی ۵ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان مرکزی متولد شد  و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد حکیمی خانقاه ۵ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر دباغیان ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند بود در هرمزگان ترور شد و به شهادت رسید.

مرتضی دلقندی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجبعلی شقاقی ۷ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بشیر انصاریان حیدرلو ۴ آذر ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

برجعلی اعظمی باشکندری ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم اکبری ساربانقلی ۱ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کشاورز بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب اله منصوری ۸ مرداد ۱۳۴۲ در استان زنجان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی نمکین گشایش ۲۸ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی هادی ۱ شهریور ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در داخل شهر مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

اصغر طالبی درویش بقال ۵ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان آذبایجان شرقی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن صمدی لرگانی ۴ شهریور ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیسی موسی زاده ۱۵ خرداد ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در چتر ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر نادری ۲۳ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم نعیمانی حیرت ۲۰ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان مازندان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی نقوی ۶ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان احمدی صنوبری در سال ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در جلفا در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمالاله سلطان مرادی ۲۰ مهر ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در سردشت در مبارزه با منافقین ضد انقلاب به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه