روز شمار تاریخ ترور در ایران / 15 دی ماه؛

شهادت ۴۸ نفر در حملات تروریستی منافقین در سطح کشور / قتل کارگران و سربازان وظیفه در ۱۵ دی

پانزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۴۸ نفر در حملات تروریستی منافقین در سطح کشور / قتل کارگران و سربازان وظیفه در ۱۵ دی

به گزارش هشت دی، پانزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

مختار افسانه ۱ فروردین ماه ۱۳۰۱ شمسی در استان هرمزگان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارمند بود در بندر لنگه  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی غلامی نژاد ۱ شهریور ماه ۱۳۳۱ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارمند بود در بندر لنگه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف جعفرپور ۲۶ دی ماهم ۱۳۴۰ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در بندرلنگه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین چراغسوز ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در رودان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عصمت اله عالی پوریان ۲ خرداد ماه ۱۳۲۲ در استان لرستان متولد شد و۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در در خرم آباد ترور شد و به شهادت رسید.

محمدنور عبدالهی ۱ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در بندرلنگه در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر لشتغانی پور ۲ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که در بندر لنگه خوار و بارفروشی داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد قصاب زاده ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد بالیده ۹ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۰ در مریوان به دست منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

محمد فرشی مقدم ۶ مرداد ماه ۱۳۲۱ در استان قم متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که در خیابان کارگر شمالی آجیل فروشی داشت ترور شد و به شهادت رسید.

قاسم گودرزی ۱ فروردین ماه ۱۳۱۹ در استان تهران متولد شد  و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود خیابان پیروزی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

خسرو شاهسون ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین یاوری ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در در هشتیان ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صفر رنجبر ۲۹ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرمحسن درگاهی ۱ فروردین ماه ۱۳۱۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خانعلی اجاق پور ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله دستانی وند ۲ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم مولایی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مختار طاهری سرتش نیزی ۲۰ دی ماه ۱۳۳۸ در استان چهارمحال و بختیاری متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید فتاحی وانانی ۴ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که جهادگر بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا عشوری مهرنجانی ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۷ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن یونسی در سال ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کشاورز بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالعلی ذاکری ۱۴ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار مشمول بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین سلمانی ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۳۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان شیردادبهلولی ۲ شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی ملایجردی ۲ تیر ماه ۱۳۳۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبرعلی منفردی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در  استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرجلیل موسوی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر مسی زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید نوراله یزدانی ۸ مرداد ماه ۱۳۳۳۶ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد نودهی ۹ آبان ماه ۱۳۱۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارگر ساده بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی نیکو ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار مشمول بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم غیاثوند حاجی آبادی در سال ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تاروردی قلندر زاده ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد  و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در سرو ارویمه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیفرج کاظمی ۱ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کرابی ۱ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دز ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلمان کرامتی الله حق ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن محروقی ۱۶ خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه  ۱۳۶۳ در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی محمدی آغچه بدی ۵ دی ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر محمدی شیوه ۱ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد برومند ۷ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار مشمول بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبادالله بهزاد پور سدهی ۲۰ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان فارس متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرمان تقی زاده ۵ مهر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در منطقه سلمان فارسی ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حاجی پور در سال ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماهم ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود ترور شد و به شهادت رسید.

ابراهیم حسن پور ۳ آذر ۱۳۴۷ در استان قم متولد شد رو ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی سالاری ۲ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ابراهیم والی ۱۱ خرداد ۱۳۲۴ در استان زنجان متولد شد و ۱۵ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در محور بانه سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی حسنی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در استان سمنان متولد شد و ۱۵ دی مه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
بنده علی اجاقپور برادر شهید خانعلی اجاقپور هستم ازشهادت برادرم تافوت پدرومادرم خانواده شهدابودیم ولی چندین سال هست دیگرنیستیم خیلی اذاب و اذیت شدم ازمسولین درخواست دارم آیاماخانواده شهدا هستیم یاتموم شد
در حاشیه