رئیس اداره امور معادن گیلان در گفتگو با 8دی:

برداشت شن از رودخانه خالکایی ماسال قانونی است / فرایند مجوز مجددا باید بررسی شود

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت معدن تجارت گیلان گفت: برداشت شن از بستر رودخانه خالکایی ماسال قانونی است.

برداشت شن از رودخانه خالکایی ماسال قانونی است / فرایند مجوز مجددا باید بررسی شود

رامین میرصادقی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص حاشیه های ایجاد شده از برداشت شن و ماسه توسط شرکت فعال در رودخانه خالکایی شهرستان ماسال اظهار داشت: شرکت شن خشت پل برای برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه مجوز دارد و اکنون نیز مشغول فعالیت است.

وی با تاکید بر اینکه برداشت شن قانونی است، افزود: این شرکت از ۷ دیماه تا ۴ اسفند اعتبار مجوز گرفته و تمامی مراحل دریافت مجوز طی شده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت معدن تجارت گیلان با بیان اینکه نهادهای مرتبط استعلامات مثبت مبنی بر برداشت شن و ماسه این شرکت از بستر رودخانه خالکایی را داده اند، گفت: در تاریخ ۲۳ آبان شرکت سهامی آب منطقه ای پاسخ مثبت بر برداشت شن را داده و فرمانداری شهرستان نیز در تاریخ ۲۰ آذر پاسخ مثبت به ما داده است.

میرصادقی برداشت شن و ماسه برای هر شرکتی را با حساسیت های خاص خود برشمرد و اظهار کرد: هر شرکتی که برداشت شن انجام می دهد در آن منطقه مخصوصا شرکت نامبرده حساسیت هایی را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر برداشت شن و ماسه غیر قانونی بود حتما بازبینی در مسیر دریافت مجوز صورت می گیرد، بیان داشت: اگر در ابعاد مجوز مشکلاتی ایجاد شده است حتما بازدیدی بعمل خواهد آمد و اگر تصور بر این است که اصل مجوز مشکل دارد باید استعلامات مجدد صورت گیرد و پس ازدریافت پاسخ استعلامات مجوز صادر کنیم.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت معدن تجارت گیلان با اشاره به اینکه ما نمی توانیم مقاومتی در این زمینه صورت دهیم و باید ببینیم مشکل کار کجا است که برداشت شن در آن منطقه حاشیه ساز شده است، گفت: این شرکت پیمانکار خیلی از نهاد ها و ادارات است و بیشتر کارهای راه و شهر سازی را تقبل می کند.

وی با اعلام اینکه از نظر دریافت مجوز این شرکت مشکلی ندارد، تصریح کرد: از لحاظ مقدار و چگونگی برداشت از بستر رودخانه مبحثی است که باید پس از بازدید از پروژه نظریه کارشناسی ارائه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه