به بهانه عیدالزهرا به تفرقه مسلمانان دامن نزنیم/همه ملزم قانون باشند

یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: نباید به بهانه برگزاری مراسم‌هایی با نام عیدالزهرا به تفرقه میان مسلمانان دامن زد.

به بهانه عیدالزهرا به تفرقه مسلمانان دامن نزنیم/همه ملزم قانون باشند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان ، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز (۱هشت دی) در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: روز جمعه ۸ هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسگری(ع) است و به همین مناسبت و روز شنبه ۹ ربیع الاول آغاز امامت امام زمان(عج) است.
 

وی تاکید کرد: به همین دلیل بسیاری از هیئت‌ها تلاش می‌کنند تا مراسم جشن و شادمانی می‌گیرند که بسیار خوب است.
 

این مرجع تقلید افزود: امیدوارم به جای برخی از کارها که موجب عداوت بین مسلمانان می‌شود فقط به همان موضوع جشن امام زمان(عج) بپردازند و گاهی به نام برگزاری مراسم عیدالزهرا دشمنان مشکلات بسیاری برای ما به وجود می‌آورند.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به سفر قیامت گفت: ما برای این سفر نیازمند زاد و توشه فراوان هستیم که در این راستا بهترین توشه تقوا است که باید از آن استفاده کنیم.
 

وی بیان داشت: باید فکر این توشه در سفر آخرت باشیم و این محقق نمی‌شود مگر با ترک گناه و توجه به دستورات خداوند که این موضوع محقق خواهد شد.
 

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر همین یک موضوع را وارد عمل قرار دهیم تمام این سر و صداها و سو استفاده‌های مالی از بین خواهد رفت.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به مسائل روز کشور گفت: رئیس جمهور در سخنانی گفتند که معیار عمل به قانون است که این سخن بسیار خوبی است و باید همه به آن توجه کنند.
 

وی افزود: باید همه گروه‌ها ملزم به اجرای قانون باشند و عمل به قانون عمل به احکام اسلام است، اخیرا شنیده شد که برخی که سابقه خوبی در مسائل مطبوعاتی ندارند رفتند و اجازه انتشار روزنامه گرفتند.
 

این مرجع تقلید افزود: اگر از کارهای خود توبه کردند که بسیار خود اما اگر فکر می‌کنند که حال و هوای کشور عوض شده، می‌توانند هر چیزی بر علیه نظام بنویسند.
 

وی تاکید کرد: در خصوص روزنامه زنان باید موضوع عفت و حیا حفظ شود و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه