مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان:

کارتن خوابی به یک معضل اجتماعی خطرناک تبدیل شده / در گیلان برای حل این مشکل کار ریشه ای نشده است

مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: امروز کارتن خوابی به یک معضل اجتماعی خطرناک تبدیل شده است و برخی از اینها مبتلا به بیماریهای عفونی شده اند.

کارتن خوابی به یک معضل اجتماعی خطرناک تبدیل شده / در گیلان برای حل این مشکل کار ریشه ای نشده است

عزیز پورعزیزی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به موضوع گورخوابی و کارتن خوابی اظهار داشت: شرایط اقتصادی جامعه بی عدالتی، توزیع ناعادلانه ثروت، فاصله طبقاتی، رانتخواری، پارتی بازی وعدم توجه به قشر آسیب پذیر جامعه از جمله مشکلاتی است که باعث ایجاد آسیب اجتماعی مانند کارتن خوابی می شود.

وی افزود: کارتن خواب کسی است که سرپناهی ندارد و هر شب را در یک جا صبح می کند، این افراد فاقد مکان هستند و جای مشخص برای استراحت ندارند.

مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه کارتن خوابها بدلیل نداشتن قدرت مالی جای مناسب برای سکونت ندارند گفت: در بررسی نحوه زندگی کارتن خوابها در مرحله اول فقر مالی کارتن خواب دیده می شود. بیشتر این قشر از افراد جامعه هستند و  کار و حرفه ای ندارند و برای گذران زندگی روز مره خود دست فروشی می کنند و یا اینکه زباله ها را برای بازیافت جمع آوری می کنند.

پورعزیزی ادامه داد: داستان کارتن خواب ها ماجرای پردردی است. بسیاری از اینها از سن کودکی و نوجوانی کارتن خوابی را تجربه می کنند. بعضی ها هم خانوادگی کارتن خواب هستند و بعضی ها هم بدلیل نداشتن شغل و معیشت و شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که بسیار از افراد درگیر آن هستتد برای کار کردن به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند و بخاطر پیدا کردن کار و نداشتن پول کافی برای غذا و جایی برای خواب به ناچار مجبورند شب را تا صبح در خیابان ها سپری  کنند.

وی افزود: امروز کارتن خوابی به یک معضل اجتماعی خطرناک تبدیل شده است و بخشی از این افراد به انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند و بعضی ها هم به بیماری های عفونی بخصوص ایدز مبتلا شده اند.

این مقام سابق استانداری گیلان با طرح این سوال که در یک جامعه اسلامی که مسئولین امر مدعی طرفداری از عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی هستند چرا باید این همه کارتن خواب و افراد بی خانمان وجود داشته باشد گفت: در استان گیلان هم تعداد کارتن خواب ها کم نیست ولی تاکنون از سوی مسئولین استان اقدامات ریشه ای و کلیدی برای حل این مشکلات و پدیده ناخوشایند صورت نگرفته است.  بعضی از مسئولین استان پشت تریبون فقط ژست سیاسی می گیرند و شعار می دهند و از عمل خبری نیست.

پورعزیزی اظهار کرد: از بی انگیزگی و بی تفاوتی برخی مدیران در پیگیری مشکلات قشر آسیب پذیر جامعه متاثرم. این مسئولان لازم است عملکر دوران مدیریتی خود را مرور کنند و ببینند که آیا گرهی از مشکلات مردم باز کرده اند یا خیر.

 وی ادامه داد: آن مسئول بالادستی پایتخت نشین پیشنهاد عقیم کردن فقرا را میدهد. جای تعجب است شما تاکنون چه اقدام ریشه ای برای حل مشکلات کارتن خوابها کردید که به نتیجه نرسیده اید که الان تصمیم به عقیم کردن زنان کارتن خواب را دنبال می کنید.

مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان در پایان اظهار کرد: انتظار ما از مسئولین استان گیلان این است که به فکر مردم باشند و بدانند مردم از شعارهای بی عمل خاطره خوشی  ندارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه