روز شمار تاریخ ترور در ایران / 13 دی؛

منافقین ۲۶ نفر را در کشور به خاک و خون کشیدند / ۱۳ دی هم با خون شهدا رنگین شد

سیزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

منافقین ۲۶ نفر را در کشور به خاک و خون کشیدند / ۱۳ دی هم با خون شهدا رنگین شد

به گزارش هشت دی، سیزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

غلامرضا اسدی عرب ۲۱ اسفند ماه ۱۳۳۱ در استان گلستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۵۷ در حالی که معلم بود ترور شد و به شهادت رسید.

جلال فرجی خرمردی ۱۴ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان مازندران متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۵۷ در حالی که برق کار بود در بابلسر ترور شد و به شهادت رسید.

اکبر اکبری ۱ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان زنجان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۵۹ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید علی مقدمی اصل ۱ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۵۹ در مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله اسدی منش ۳ دی ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در منزل خود در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمدجعفر اسدی منش ۱۸ خرداد ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در تهران و در داخل منزلش در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

یوسفعلی احدی ۲ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۰ در خیابان کارگر تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

فریدون اخلاق پسند ۴ اسفند ماه ۱۳۳۸ در زنجان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی ایراوانی ۲۷ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا ایمن ۳ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی ستاری ۲۶ تیر ماه ۱۳۱۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ابراهیم نبوی اسفنجانی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فتح الله کریمی ۱۲ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

صالح ساعد پناه ۲ مهر م اه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدولی سرافرازر چکوسری ۱ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان گیلان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حاج اسماعیل ترک ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان همدان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین آقایی چنزق ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یم حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فاریح آقا معروفی ۵ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۳ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نوروزعلی پریشانی ۱ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان اصفهان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدامین احمدی ۴ تیر ماه ۱۳۰۸ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۳ در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله بابایی ۳ دی ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی بسیجی بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ترابعلی استادی ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ در استان آذربایجانغربی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرکمال حیدرزاده عربلو ۳ تیر ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۶ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود د رکارخانه قند ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر خلیلی ۱ مهر ماه ۱۳۴۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۶ در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان بادبرین ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در اسان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۶۶ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد تحیر کردستانی ۲۲ تیر ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ دی ماه ۱۳۷۰ در حالی که کاگر بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه