فریاد مظلومیت اهالی محروم ترین روستای رودبار گیلان؛

۳۰ سال چشم انتظاری برای احداث دو کیلومتر جاده + اسناد

وقتی بساطش را باز می کند طوماری از استشهادیه ها و نامه گاری های سال ۶۵ تا ۹۵ را تنها برای دو کیلومتر راه روستایی به چشم میخورد.

۳۰ سال چشم انتظاری برای احداث دو کیلومتر جاده + اسناد

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، به واسطه نبود زیر ساخت های رفاهی و اشتغال برای نسل جوان بسیاری از اهالی روستاها به شهرها مهاجرت کرده و روستاها را خالی از سکنه کرده اند که روستاهای رودبار نیز از این آسیب در امان نبوده اند.

از طرفی شعار ماندگاری روستاییان را سر می دهیم و از طرف دیگر اقدامی برای فراهم کردن زیر ساخت های رفاهی نیز آب، راه و… انجام نمی دهیم.

احداث راه دسترسی روستای زردکش به کوره رود عمارلو را می توان یکی از با قدمت ترین پروژه های مغفول مانده که نتیجه اجرای آن فقط در کاغذ خلاصه شده است، عنوان کرد.

◊ موقعی که از طرف اهالی مأمور شدم تا پیگیر احداث این جاده شودم ۲۰ سالم بود

از زمانی که سیف الله اولادی به عنوان نماینده روستای زردکش مسئول رسیدگی احداث جاده دسترسی روستای زردکش – کوره رود به طول ۲ کیلومتر شده است،۳۰ سال می گذرد. ۳۰ سالی که تقریبا نصف عمر یک انسان است. اولادی به خبرنگار ما می گوید: موقعی که از طرف اهالی مأمور شدم تا پیگیر احداث این جاده شودم ۲۰ سالم بود، سی سال از آن روز گذشته است، ۵۰ سال از سنم می گذرد و هنوز این دو کیلومتر راه احداث نشده است.

%image_alt%

اولادی از معتمدین روستای زردکش عمارلوست که وقتی بساطش را باز می کند پوشه ای قطور از کیفش بیرون می آورد که استشهادیه ها و نامه گاری های سال ۶۵ تا ۹۵ را تنها برای دو کیلومتر راه روستایی به همراه دارد.

دو کیلومتری که جرقه احداثش از سالهای پایانی جنگ برای سهولت دسترسی اهالی به باغات و ییلاقات کلید خورد، پروژه ای که اگر نامه نگاری هایش را بهم وصل کنیم شاید به طول دو کیلومتر برسد، اما آنچه عاید مردم این روستا شده پاس کاری اداری و نامه نگاری نمایندگان ادوار و بخشداران، فرمانداران، استانداران بوده است.

%image_alt%

◊ نامه مسلم میرزاپور نماینده مجلس رودبار در سال ۶۸

پوشه اش را که باز می کند نزدیک است اشک چشمانم سرازیر شود، از نامه مسلم میرزاپور نماینده مجلس رودبار در سال ۶۸، تا زالفی فرماندار اسبق و بخشداران منطقه نامه در آن موجود است و نامه مرحوم مردانپور فرماندار رودبار هم به چشم می خورد.

شماره نامه های همه مکاتبات را به همراه دارد، مکاتباتش از ۶۵۱۰/۲۴ آغاز می شد تا همین چند ماه پیش یعنی شهریور ماه سال ۹۵٫

%image_alt%

%image_alt%

اولادی می گوید: آن سالها با اندک اعتباری این پروژه اجرایی می شد اما الان میلیون ها تومان اعتبار می خواهد تا دو کیلومتر جاده احداث شود هرچند فرمانداری اعتبارش را مصوب کرده است اما مشخص نیست تخصیص بیابد یا نه.

وی ادامه داد: با پیگیری مرحوم مردانپور پل فلزی و دسترسی پارودبار به زردکش احداث شد که جا دارد از وی یاد کنم.

◊ ندای مظلومیت زردکشی ها را به گوش مسئولین برسانید

این معتمد محلی ابراز داشت: امسال محصولات باغی و زراعی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان توسط اهالی منطقه برداشت شد که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: ندای مظلومیت زردکشی ها را به گوش مسئولین برسانید شاید کسی به داد مردم این روستا برسد.

اولادی بیان داشت: ۲۰ خانوار در سرشماری امسال نام نویسی کردند اگر مشکلات روستا حل شود و مسئولین به فکر چاره باشند یقینا اهالی به روستا بازمی گردند.

وی ادامه داد: ۶ سال از طرح مشکل آب شرب روستا می گذرد اما اقدامی برای رفع این معضل صورت نگرفته و مسئولین امر کمبود اعتبارات را مانع اجرای این پروژه عنوان می کنند.

معتمد محل روستای زردکش گفت: با دو کیلومتر جاده، مسیر دسترسی اهالی به باغات و ییلاقات به نیم ساعت کاهش پیدا می کند اما الان اهالی باید یک مسیر ۲۰۰ کیلومتری را برای دسترسی به ییلاق طی کنند.

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

انتهای پیام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه