فرماندار سیاهکل:

مدیریت آب منطقه ای سیاهکل را از لاهیجان جدا کنید/ مجوز برداشت یک قاشق شن را هم نمی دهم + تصاویر

فرماندار لاهیجان گفت: رودخانه شمرود در کمال بی ادبی غارت شد و مردم، افرادی را که چنین کاری انجام داده اند را نمی بخشند.

مدیریت آب منطقه ای سیاهکل را از لاهیجان جدا کنید/  مجوز برداشت یک قاشق شن را هم نمی دهم + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، جلسه پیگیری رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان سیاهکل با حضور نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، نماینده سرمایه گذار بخش خصوصی، لطفی مدیر عامل آب منطقه ای و حسینی مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان در دفتر فرماندار سیاهکل برگزار شد.

رضا اسلامی در این جلسه ضمن گرامیداشت روز ۹دی روز ولایتمداری مردم ایران زمین اظهار داشت: مردم گیلان یک روز روزتر از مردم سراسر کشور در هشت دی دی به میدان آمدند و ولایتمداری خودشان را به اثبات رساندند.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-1

وی با اشاره به برداشت های بی رویه در رودخانه شمرود، تأکید کرد: این رودخانه در کمال بی ادبی غارت شد و مردم، افرادی را که چنین کاری انجام داده اند را نمی بخشند. من حتی مجوز برداشت یک قاشق شن از این رودخانه را نمی دهم.

فرماندار شهرستان سیاهکل با بیان اینکه به دلیل برداشت های بی رویه شن از این رودخانه و زیاد شدن ارتفاع دهنه کانال از سطح رودخانه در طول سال حدود ۲ هزار نفر با مشکل کم آبی مواجه هستند، افزود: در یک قسمت از رودخانه دو موتور برای پمپاژ آب وجود داشت که به دلیل کارکرد زیاد می سوختند و بازوی پل ها نیز به وسیله سیلاب نابود می شدند.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-2

اسلامی خاطرنشان کرد: این رودخانه سهم قابل توجهی در آب کشاورزی شهرستان دارد و بخشی از مزارع برنج از منطقه بالارود تا روستای لیش سیاهکل که در امتداد مسیر هستند را پوشش می دهد. هزینه های زیادی برای هدایت آب به بخش کشاورزی در رودخانه موشا شده است اما بازهم نیازمند توجه مسئولین است تا مشکلات مردم در این منطقه به صورت ریشه ای برطرف شود.

وی با بیان اینکه دیلمان در توسعه بسیار عقب افتاده است، گفت: وعده راه اندازی منبع آب دیلمان در دهه فجر داده شده بود اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است. از مسئولین مربوطه می خواهم تا پیگیر تسریع در لوله گذاری رفت و برگشت به منبع آب دیلمان و راه اندازی آن باشند.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-3

نماینده عالی دولت درسیاهکل با اشاره به فعالیت های انجام شده برای احداث سد دیلمان، ابراز کرد: با شروع به کار این سد مشکل آب شرب و کشاورزی دیلمان تا حد زیادی برطرف می شود و تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد شد.

اسلامی ضمن درخواست برای تکمیل ساختمان آبفای سیاهکل، تصریح کرد: سیاهکل از لحاظ وسعت جزو بزرگترین شهرستان های استان گیلان می باشد و برای رسیدن به آخرین روستای این شهرستان می بایست دو ساعت وسیله ماشین مصافت طی کرد. ماشین آلات کنونی آبفای سیاهکل در زمان بحران کارآیی ندارد و نیازمند نوسازی می باشد.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-4

وی بیان کرد: لوله های آب شرب سیاهکل فرسوده شده است پرتی آب شرب شهرستان سیاهکل ۲۵ درصد می باشد. این میزان زیادی است و به بیت المال ضرر می رساند.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه مشکل فاضلاب سیاهکل گلایه زیست محیطی مردم را در بر داشته است، گفت: زمین تصفیه خانه فاضلاب سیاهکل توسط خریداری شده است و از آب و فاضلاب می خواهیم تا آن را راه اندازی کند.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-5

اسلامی با اشاره به پیگیری هایی انجام شده برای رفع مشکلات مردم در رابطه آب شرب درسیاهکل و دیلمان خاطرنشان کرد: از نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به جهت همکاری و دنباله گیری پروژه ها قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه سیاهکل از لاهیجان جدا شده است، تأکید کرد: از آب منطقه ای می خواهم تا یک مدیریت مستقل در شهرستان سیاهکل ایجاد کند و حتی این آمادگی درسیاهکل وجود دارد تا مدیریت آب منطقه ای لاهیجان و شرق گیلان در این شهرستان به کار خود ادامه دهد.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-6

نماینده عالی دولت درسیاهکل بیان کرد: اکبرزاده کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان برای خرید تصفیه خانه مسکن مهر سیاهکل که همه اکنون درگیری حقوقی دارد قول های داده است.

اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردم مربوط به آب شرب و کشاورزی می باشد، گفت: به پارسامنش رئیس دادگستری سیاهکل قول داده ام بودم پرونده های دادگستری را کم کنیم و به لطف خداوند با پیگیری مشکلات مردم، درگیری آنها نیز با یکدیگر کمتر شده و پرونده های دادگستری سیاهکل نیز کمتر از گذشته شده است.

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، در پایان این جلسه فرماندار و تعدادی از مسئولین شهرستان سیاهکل به همراه حسینی مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان از پروژه های آبفای شهری سیاهکل و دیلمان بازدید کردند.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-7 %d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-8 %d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-10

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه