یک صد و هفتادمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

کمک یک میلیاردی سپیدرود هنوز پرداخت نشده / بسیاری از وعده های شورا عملی نشده است

عضو شورای شهر رشت گفت: بسیاری از تیمها برای خرید بازیکنان سپیدرود اقدام کرده اند ولی لایحه کمک به این تیم اجرایی نشده است.

کمک یک میلیاردی سپیدرود هنوز پرداخت نشده / بسیاری از وعده های شورا عملی نشده است

به گزارش ۸دی، مسعود کاظمی صبح امروز در یکصد و هفتادمین جلسه شورای شهر رشت از حضور گسترده مردم در یوم الله ۸ و ۹ دی اظهار داشت: این حضور نشان از عزم و ارادت فولادین و عشق به ولایت و مبارزه با فتنه بود.

وی آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی به تمام مسیحیان تبریک گفت و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در گرامیداشت این روز افزود: ارمغان انبیای الهی صلح، امنیت، عزت و شرف و پیروان انبیای الهی وظیفه دارند پیروان راه آنها باشند.

کاظمی از مجموعه شهرداری رشت تشکر کرد و گفت: از شهردار و مجموعه شهرداری در خصوص اجرای همایش پاکسازی از پارک توحید توسط همشهریان فهمیم که توسط سازماندهی پسماند اجرا شد تشکر ویژه دارم.

وی با تذکر ویژه به مجموعه شهرداری درباره دپوی زباله در سراوان اظهار داشت: از روز نخست اولویت کار شورا لند فیل سراوان بود، که به همت شورا و شهرداری برای اولین بار شاهد دفن زباله هستیم اما این کار باید به طور کامل انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم تعیین و تکلیف وضعیت تیم سپید رود رشت اظهار کرد: کارگروه تعیین تکلیف این تیم باید با قید فوریت اعلام شود.

وی از مهدی قاسم علیپور و علی پورغلامی از مدرسه استعدادهای درخشان میرزا کوچک ناحیه ۲ رشت به دلیل ثبت جهانی دستگاه زاویه سنج نجومی دیجیتال تجلیل کرد.

شهرام وارسته مدیر مرکز استعدادهای درخشان ناحیه ۲ رشت نیز در این نشست اظهار داشت: دبیرستان ما امسال بهترین رتبه قبولی در کنکور سراسری را کسب کرد.

وی افزود: اولین مرکز محاسبات ریاضی با حضور پروفسور اکبرپور در دانشگاه امیر کبیر در این مدرسه  راه اندازی شد.

وارسته به افتخار آفرینی دانش آموزان در نخستین المپیاد علوم اعصاب اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۳ نفر از رشت، رتبه یک و دو کشور شدند و در دانمارک رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص دادند.

وی به نتایج رضایت بخش المپیاد دانش آموزی امسال اشاره کرد و گفت: ما در این المپیاد هفت قبولی داشتیم که رتبه یک و سه  کشوری گیلانی بودند.

وارسته به ثبت اختراع جهانی دو دانش آموز گیلانی اشاره کرد و متذکر شد: با ارتقای این طرح ثبت جهانی صورت گرفت، ما در نظر داریم این عزیزان را به سوییس برای شرکت در نمایشگاه جهانی اختراعات اعزام کنیم که  اینکار به کمک و یاری شما و مسئولین استانی را می طلبد.

وی افزود: این عزیزان در مسابقات کره نیز باید حضور میافتند اما به دلیل شرکت غیرحضوری در این مراسم مدال برنز کسب کردند، که اگر حضور داشتند حتما مدال طلا می گرفتند، اما میخواهیم حتما در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند.

فرانک پیشگر دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه دانشگاهها به سه نسل آموزش محور، پژوهش محور و نسل سوم که در برنامه ششم توسعه کار آفرین هستند تقسیم می شوند اظهار داشت: این دانشگاهها و مدارس کارآفرین در کاربردی کردن علوم نقش به سزایی دارند.

وی افزود: این دانش آموزان توانستند دانش را با نوآوری به کار آفرینی تبدیل کنند که جای افتخار دارد و با کمترین امکانات توجهات جهانی را به خود جلب کردند.

پیشگر با بیان اینکه تداوم چنین موفقیت هایی نیازمند تعامل مسئولین و پشتیبانی از این عزیزان است تصریح کرد: نمایندگان علمی ما در عرصه های ملی و بین المللی
نباید دغدغه های مالی برای پیشرفت داشته باشند و بدانند بعنوان فرزندان شهر کسانی هستند ک آنها را حمایت کنند.

وی به هزینه ۵۰ میلیونی سفر دانش آموزان نخبه اشاره کرد و گفت: اعضای شورا و مجموعه شهرداری ۵۰ درصد این هزینه را تقبل کنند، تا همه جوانان و نخبگان این شهر بتوانند در عرصه های ملی و بین المللی افتخار آفرین باشند.

پیشگر ضمن گرامیداشت یاد استاد ولی الله اردشیری تصریح کرد: انتظار ما از این نخبگان نیز استفاده از این هوش برتر در تصمیم سازی و رشد و شکوفایی شهر است.

محمد رفیعی نوده عضو بعدی شورای شهر رشت نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در تجمع ۸دی ۸۸ اظهار داشت: مردم با حضور خود، نقشه های فتنه گران داخلی که با برنامه ریزی خواستار زیر سوال بردن حضور مردم شریف در انتخابات سال ۸۸ بودند را سرکوب کردند.

وی افزود: از حضور گسترده مردم گیلان که در هشت دی امسال با حضور گسترده با ولایت بیعتی دوباره کردند تشکر می کنم.

رفیعی گفت: اینکه تنها لسانا بگوئیم پیرو رهبری هستیم کافی نیست بلکه باید در عمل نشان دهیم که خدمتگذار مردم حاشیه نشین نیز هستیم.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به دستورات قرآن در خصوص حسابرسی اعمال انسان ها اظهار کرد: از همکاران عزیز می خواهم پیش از انتخابات و پیش از اینکه به حساب ما برسند خودمان از خودمان حسابرسی کنیم. ببینیم تاکنون چه کرده ایم و آنچه باید انجام می دادیم اما کاری در آن خصوص نکردیم در فرصت باقی مانده شورای چهارم به اتمام برسانیم.

وی به وضعیت نابهنجار ترافیک شهر اشاره کرد و یاد آور شد: در زمان تصویب بودجه از شهردار خواستیم اولویت پروژه ها را بیان کرده تا بودجه ها مشخص شود، مگر قرار نبود پیچ سعدی به سرگل و بلوار آیت الله احسان بخش امتداد به خیابان معلم باز شود تا از ترافیک شهر کاسته شود؟

رفیعی با بیان اینکه دیگر از شادی و هلهله کودکان در کوچه ها خبری نیست افزود: دیگر کودکان در کوچه ها نیستند چرا که امنیت نیست، همه جا پیاده رو و خیابان ساخته اند.

وی ادامه داد:  فکری به حال رینگ شهر ی کنید، ورود و خروج کامیون ها معضل بزرگی است، ورودی شهر از میدان گیل تا توشیبا و از فرودگاه سردار جنگل تا شهرداری همیشه ترافیک است.

رفیعی به وعده های عمل نشده شورا و شهرداری رشت اشاره کرد و یاد آور شد: تا کی به دلیل چاله های شهری باید از مردم حرف و اعتراض بشنویم؟

وی گفت: قرار بود بسیاری از کارها در شورای چهارم اجرایی شود، افتتاح چهار پارک در مناطق حاشیه نشین، افتتاح فاز دو و سه  پارک بانوان در دستور کار بود، نتیجه چه شد؟

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورا مصوبه کمک یک میلیاردی به تیم سپیدرود رشت را هفته گذشته امضا کردند تصریح کرد: بسیاری از تیم ها هجوم آوردند تا بازیکنان این تیم را بخرند، چرا نامه و لایحه کمک تا به امروز نیامده است، اگر بودجه نیست چرا بیخود بحث میکنیم؟

وی افزود: اندکی از قراردادهای فصل جاری را به اعضای تیم پرداخت کنند با پرداخت یک میلیارد به این تیم انگیزه ای برای نیم فصل این ورزشکاران باشد.

سید امیرحسین علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت خواستار تقاضای بررسی عدم صلاحیت حضور عضو دیگر شورای شهر رشت (محمود باقری خطیبانی)  در صحن شورا شد و گفت: بعنوان یک عضو شورای شهر رشت تقاضای بررسی عدم صلاحیت حضور محمو باقری خطیبانی در جلسات شورای شهر رشت را دارم‌.

علوی که این مطلب در جلسه علنی شورای رشت اظهار کرد: باقری خطیبانی سه هفته است که با مطالبی صحن شورای شهر را متشنج می کند و در نهایت جلسه شورا بدون حصول نتیجه خاتمه می یابد.

وی افزود: بنده برای زمانی که در جلسه حضور دارم  و بابت  رای اعتماد  شهروندان  برای خودم احترام قائل هستم.

علوی با مخاطب قرار دادن ریاست شورای رشت تصریح کرد: به نحوه اداره جلسه شورا معترضم و ریاست شورا نباید اجازه بدهند تا اعضا همهمه و نظم جلسه را به هم بزنند.

فرهاد شوقی عضو بعدی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع طرح سوال از شهردار رشت تصریح کرد: حدود سه هفته است که موضوع طرح سوال از شهردار را مطرح و خواستار رسیدگی به این موضوع شده ام.

شوقی افزود: در جلسه سه هفته قبل شورا، شهردار جهت پاسخگویی به طرح سوال در صحن حاضر و بنا به دلایلی جلسه کنسل شد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: از ریاست شورای رشت تقاضا دارم تا هفته آینده شهردار جهت پاسخگویی به طرح سوال اعضای شورا در صحن حضور یابد.

فرانک پیشگر عضو دیگر شورای شهر رشت با اشاره به بررسی اساسنامه چند سازمان تابع شهرداری رشت تصریح کرد: در اساسنامه های جدید توجه چندانی به حضور اعضای شو را بعنوان نماینده شورا در سازمانهای مذکور نشده است.

وی تصریح کرد: نقش اعضای شورا در سازمانها ضروری است و نباید این نقش کمرنگ شود.

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای رشت با اعتراض به اساسنامه پیشنهادی شهرداری رشت در خصوص چند سازمان شهرداری رشت تصریح کرد: در این اساسنامه نقش اصلی برای شهردار تعریف شده است.

وی افزود: اعضای شورا به عنوان ناظر در سازمانها حضور دارند و با این اساسنامه عملا نقش اعضای شورا منتفی می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه