در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش؛

همایش جرایم رایانه ای و امنیت در فضای مجازی برگزار شد

همایش جرایم رایانه ای و امنیت فضای مجازی با حضور دانشجویان و اساتید و در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش برگزار شد.

همایش جرایم رایانه ای و امنیت در فضای مجازی برگزار شد

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز، همایش جرایم رایانه ای و امنیت فضای مجازی با حضور دانشجویان و تعدای از اساتید و مسئولان شهرستان تالش در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش برگزار شد.
در این همایش، سرهنگ پاسدار منشوری فرمانده سپاه تالش ابتدا در مورد فتنه۸۸ و استفاده دشمن از فضای مجازی و لزوم بصیرت مردم و جوانان در این حیطه به سخنرانی پرداخت.
وی با اشاره به طراحی های پیچیده دشمن در فتنه۸۸ گفت: علاوه بر پروژه کشته سازی ، دشمنان به دانشجو سازی نیز پرداخته بودند و بین اراذل و اوباش کتابهای دانشگاهی توزیع میکردند و آنها را بعنوان دانشجو در تجمعات شرکت میدادند!
در ادامه مهندس الیاس ملکی در مورد شبکه های اجتماعی و امنیت در فضای مجازی مطالبی آموزشی و کاربردی ارایه کرد. نکات مهم در استفاده از شبکه های اجتماعی و روشهای انتخاب و حفظ کلمات عبور و پیشگیری از هک حسابها از موضوعات مورد بحث وی بود.
دبیر سراج شهرستان ماسال، ۹۰درصد مخاطرات اینترنتی در حوزه امنیت را ناشی از اشتباهات و سهل انگاری کاربران دانست و به ارائه خلاصه ای از روشهای سرقت کلمات عبور و روشهای مقابله با آن پرداخت.
درپایان سرهنگ زارعی با نمایش تعدادی مستند از عملیاتها و پرونده های موجود در پلیس فتا به ذکر مشکلات موجود در فضای مجازی پرداخت و بر لزوم آموزش سواد فضای مجازی در سطوح مختلف سنی تاکید کرد.
این همایش توسط دانشگاه علمی و کاربردی تالش و باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تالش و نیروی انتظامی برگزار شده بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه