مسئول نهضت سوادآموزی خبر داد:

با سواد شوید ، پول دریافت کنید

مسئول نهضت سوادآموزی ماسال گفت: افرادی که با سواد شوند پس از قبولی در آزمون، مبلغ ۱۳۴ هزار تومان دریافت می کنند.

با سواد شوید ، پول دریافت کنید

به گزارش ۸دی، مهدی جعفری مسئول نهضت سوادآموزی شهرستان ماسال در گفتگو با ماسال نیوز گفت: بنا به فرمایش امام راحل (رض) سوادآموزی یک تکلیف دینی و شرعی است. بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال ۹۰ شهرستان حدود ۵۰۰۰ نفر بی سواد مطلق ۱۰ تا ۴۹ ساله داشت که خوشبختانه با تلاش واحد سوادآموزی اداره آموزش و پرورش ماسال و همکاری دستگاه ها و ادارت توانستیم این میزان را در اسفند ۹۴ به ۳۵۸ نفر کاهش دهیم.

جعفری با اشاره به عدم جمع بندی اطلاعات سرشماری سراسری سال ۹۵ گفت: به صورت تقریبی باید گفت بالای ۹۰ درصد جمعیت ماسال با سواد است اما اطلاعات دقیق در ماه های آتی جمع بندی خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۵ تا کنون ۵۵۶ نفر از بی سوادان و کم سوادان شهرتان تحت پوشش قرار گرفته اند که جهت آموزش این افراد از ۶۰ نفر از جوانان تحصیل کرده با مدارک کارشناسی و بالاتر استفاده می شود.

%d9%86%d9%87%d8%b6%d8%aa-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%af%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b21

مسئول نهضت سواد آموزی ماسال با اشاره به طرح خوب دولت برای با سواد کردن بی سوادان گفت: بر این اساس افرادی که با سواد شوند پس از قبولی در آزمون، مبلغ ۱۳۴ هزار تومان بابت با سواد شدن دریافت می کنند. علاوه بر این آموزش دهندگان این افراد مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

وی در توضیح این طرح گفت: افراد بی سواد در این طرح باید بین ۱۰ تا ۴۹ سال سن داشته باشند. علاقه مندان به آموزش بیسوادان می توانند به اداره آموزش و پرورش ماسال مراجعه کنند و ضمن گرفتن تجهیزاتی مثل کتاب آموزشی، لوح های فشرده و دریافت آموزش های لازم، کار خود را با یک فرد بی سواد دارای شرایط سنی آغاز کنند.

جعفری در پایان گفت: در سال های اخیر خوشبختانه توانسته ایم ۱۰۰ درصد حجم ابلاغی اداره کل را تحت پوشش قرار دهیم  و علاوه بر سوادآموزی، طرح هایی همچون مسابقات کتابخوانی به مناسبت دهه فجر و روز جهانی مبارزه با بیسوادی در بین سواد آموزان اجرا کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه