تحلیل معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از جنگ نرم ، جنگ تمدنها و جنگ رسانه

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در این همایش با بیان اینکه، پیشبرد جامعه فقط با تحلیل سیاسی ممکن نیست بیان کرد: باید درکنار تحلیل سیاسی به تحلیل اجتماعی هم پرداخت

تحلیل معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از جنگ نرم ، جنگ تمدنها و جنگ رسانه

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز همایش رسانه وانقلاب اسلامی  توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته ( سه شنبه) در مجمع خاتم الانبیا رشت برگزار گردید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در این همایش  با بیان اینکه، پیشبرد جامعه  فقط با تحلیل سیاسی ممکن نیست بیان کرد: باید درکنار تحلیل سیاسی به تحلیل اجتماعی هم پرداخت و رسانه ها باید فضای نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنند.

محمد احمدی پور با اشاره به اینکه، رسانه های استان به تحلیل اجتماعی کمتر می پردازند، اظهار کرد: در تحلیل سیاسی راه برون رفت بسیار زیاد است اما در تحلیل اجتماعی، چون با استدلال قوی تری همراه است،افراد ناچار به قبول آن و ارائه راهکارند.

وی با بیان اینکه در مجموع، انقلاب اسلامی از خدمات رسانه ای بهره مند است،گفت: در زمان انقلاب مشروطه در گیلان بالغ بر ۱۵ نشریه فعالیت می کرد و گیلان در این زمینه پیشرو بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان افزود:هم اکنون نیز در استان گیلان بیشترین تعداد نشریه فعالیت دارند و گیلان در عرصه مطبوعات پیش قدم است.

احمدی پور به دو روش موثر مطبوعات درکار اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت:رسانه ها هم می توانند به تخریب بپردارند و هم به جامعه امید وامنیت ببخشند.

وی با بیان اینکه، رسانه قدرت غیر قابل کنترل در دنیای امروز است،گفت: در همه نقشه های غربی ها رسانه ها نقش موثر دارند و غربی ها بوسیله رسانه، اهداف خود را پیش می برند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با تاکید براینکه غرب برای پیشرفت فرهنگ خود از رسانه بهره می گیرد ،اعلام کرد: در دهه گذشته جنگ تمدن ها توسط امریکایی ها مطرح شد که اصحاب فکر از آن به تقابل فرهنگ ها تعبیر کردند.

احمدی پور افزود: تقابل فرهنگ ها همان تهاجم فرهنگی و جنگ نرم رسانه ها است که در آن فرهنگ های قوی چیره می شوند و فرهنگ های ضعیف سایش می یابند.

وی  با تاکید براینکه در جنگ نرم فرهنگ مقابل تضعیف می شود،عنوان کرد:به غیر از تقابل در این جنگ،القا می شود که فرهنگ آمریکایی فرهنگ برتر است وازین رو، جنگ نرم حالت ایجابی واغنایی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه