امام جمعه‌ی اسالم مطرح کرد؛

خسارت میلیاردی برجام از جیب مردم داده شد نه از جیب پدران مذاکره کنندگان

امام جمعه اسالم گفت: خسارات میلیاردی برجام از جیب پدران مذاکره کنندگان پرداخت نمیشود بلکه از جیب همین مردم پرداخت می شود.

خسارت میلیاردی برجام از جیب مردم داده شد نه از جیب پدران مذاکره کنندگان

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی، سالروز حماسه با شکوه مردم ایران و روز بیعت با ولایت و رهبری و در حقیقت سالروز نمایش بصیرت و درایت مردم ایران بود که توانستند بوی فتنه را استشمام کنند
و زوزه گرگان طمع کار را بشنوند. روزی که مردم فهمیدند انقلاب در خطر است و خون شهدا در حال تباه شدن است به این خاطر با تمام وجود به صحنه آمدند و حماسه آفریدند.

وی افزود: در فتنه سال ۸۸، ضربه سنگینی بر نظام جمهوری اسلامی وارد آمد. با توجه به رأی بسیار بالای مردم و حماسه پرشور مردم در انتخابات، یک شرایط بسیار ایده آلی برای کشور بوجود آمد که می توانست فضای بین المللی را به نفع ما رقم بزند و مردم واقعاً از تنگناهای زندگی در بیایند ولی بد ذاتی فتنه گران که مصداق بارز «فی قلوبهم مرض» بودند، سبب شد عقده های دیرینه شان را از نظام بیرون بریزند و به بهانه تقلب در انتخابات ، بوسیله عوامل خارجی فتنه، کشور را به سمت بحران پیش ببرند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: نکته ای که حائز اهمیت است این است که گرچه سران فتنه، کم ترین حکم شان اعدام بود ولی رأفت اسلامی شامل  حال شان شد و مجازات شان صرفاً حصر خانگی شد. ولی در هر حال مراقب باشیم و مطمئن باشید عوامل فتنه، در حال تدارک فتنه دیگری برای انتخابات سال آینده هستند. در رأس برنامه ریزی فتنه، آمریکا و مزدوران ایرانی اش حضور دارند. سران فتنه بدانند که مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی، مردم مومن، ولایی و انقلابی ایران سرافراز، بخوبی می دانند که سران فتنه، تنها آن دو نفر رو سیاه، بد عاقبت و فلک زده نیستند. کسانی هم هستند که یک زمانی مسئولیت های بسیار بزرگی در نظام داشتند و الان بر همه روشن است که آن ها سهم شان در فتنه اگر بیش تر از این دو نفر نباشد کم تر نیست.

جدائی با بیان اینکه بعضی از این سران، تنها خودشان هم نبودند بلکه با تمام وجود به همراه فرزندان و خانواده در براندازی و سقوط نظام تلاش می کردند اظهار کرد: این که این افراد از خط رهبری، خط ولایت زاویه گرفته اند و بعضاً افاضاتی می کنند که دقیقاً در مقابل فرامین رهبری است هیچ تردیدی نیست. هستند کسانی که سنگ این ها را به سینه می زنند. هستند کسانی که تلویحاً یا صراحتاً از این ها اسم می برند و حمایت می کنند. ما این ها را هم، جزء عوامل فتنه می دانیم و می شناسیم. این ها به خاطر حمایت از جریان فتنه، جریان براندازی اصلاً سزاوار اعتماد نیستند و استفاده از این ها در پست های حساس و کلیدی، خطای محض است. من از فرزندان سپاهی و بسیجی ام، از عزیزان شورای نگهبان، از سربازان گمنامم، می خواهم که مراقب این افراد باشند.

وی با تأکید بر اینکه نباید تجربه تلخ ۸۸، بار دیگر تکرار شود گفت: نکته دیگری که جا دارد امروز عرض کنم این است که بدون کم ترین شک و شبهه ای ، مقام معظم رهبری، در ۲۷ سال گذشته، با درایت و بصیرت تمام توانستند مسئولیت بسیار سنگین رهبری امت و هدایت جامعه را بدست گرفته و در خط اصیل امام حرکت نمایند.
امام راحل یک مرد انقلابی بود و روی انقلابی بودن هم تأکید می کردند. امروز هم مقام معظم رهبری مدت هاست بر انقلابی بودن حوزه ها، مسئولین، گروه های مختلف مردم تکیه دارند. اصلاً یکی از خطرهایی که انقلاب ما را تهدید می کند فراموش کردن این مسأله است. اگر در جایی دیدید که رفتار یک مسئولی، یک عالمی، انقلابی نیست، بدانید که انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان افتاده است. همه ما باید انقلابی باشیم و حس انقلابی  بودن را حفظ کنیم.

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: در هر حال مقام معظم رهبری ، ولی فقیه  ما هستند و در درستی و سلامت و تقوا و پاکی و اصلح ترین بودن حضرت آقا تردیدی وجود ندارد. به این خاطر، چون ایشان نائب عام آقا امام زمان (عج) هستند تضعیف ایشان و مخالفت با ایشان، مخالفت با امام زمان(عج) هم هست. نکته دیگر اینکه یک نکته مهم در جریان نه دی، بصیرت و درایت  و حرکت به موقع مردم و خروش بهنگام ملت در برابر فتنه گران بود، مردم ایران، با این بصیرت شان ، انقلاب و کشور شان را، در واقع بیمه کردند. اگر حماسه ۹ دی، رخ نمی داد امروز ایران تبدیل به سوریه دیگری شده بود. هدف نهایی از فتنه، براندازی و سقوط نظام و تسخیر کشور بود. به این خاطر، خطای فتنه گران، خطای عظیم و سنگینی بود.

وی افزود: چند روز قبل از انتخابات ۸۸ در ایران، در ایالت سین کیانگ چین، اغتشاشی رخ داد، ارتش چین با تانک وارد خیابان ها شدند و ۱۸۰ نفر را هم کشتند و قائله خاتمه یافت. در فتنه ۸۸، هشت ماه فتنه ادامه داشت ولی هیچ تانکی وارد خیابان ها نشد. بلکه مقام معظم رهبری خودشان وارد صحنه شدند و فرمودند چه کنم که نمی بینند دندان های به هم فشرده را، چه کنم که نمی بینند صفوف به هم فشرده دشمن را، چه کنم؟ این عمار؟ حضرت آقا نفرمودند ارتش و سپاه با تانک بریزند به  خیابان ها.

جدائی با بیان اینکه فتنه ۸۸، به تعبیر رهبری ، کشور ما را واکسینه کرد اظهار داشت:  ۹ دی، سیلی محکمی بر فتنه گران بود. حماسه ۹ دی، سند افتخار و حفظ کیان انقلاب اسلامی در تاریخ ایران است. حماسه ۹ دی، فصل نوینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود. حماسه ۹ دی، رفراندوم ملی ملت ایران بود حماسه ۹ دی، نمایشگاه ریزش ها و رویش های انقلاب بود. حماسه ۹ دی، پاسخ کوبنده ای به حرکت خیانت کاران و حامیان غرب بود. حماسه ۹ دی، سوت شکست فتنه گران بود.
حماسه ۹ دی، در واقع دفاع از اصل مترقی ولایت فقیه بود. تبعیت از ولایت فقیه ، نسخه عبور موفقیت آمیز از فتنه ۸۸ بود.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه گرچه سران فتنه، حتی حاضر نشدند مرز خود را از هتاکان به سیدالشهدا جدا کنند و حتی آن ها را امت خدا جوی خطاب کردند گفت: در هر حال، کینه برخی افراد فتنه ۸۸ ، آشکار شد. در ۲۴ خرداد ماه جناب آقای دکتر نجفی استاندار محترم، فعال، پر تلاش و جهادی، وقتی به دفتر امام جمعه بخش اسالم ، تشریف آوردند دستوری  مبنی بر کمک به دفتر برای کارهای فرهنگی صادر کردند. در چند روز گذشته هم وقتی از طریق پیامک به آقای استانداراین موضوع را یادآوری نمودم ، روز بعدش جناب آقای فرماندار تشریف آوردند و فرمودند حامل پیامی از استاندار هستم و هدیه ای عنایت فرمودند. جا دارد تقدیر و تشکر وافری از استاندارجهادی و مکتبی داشته باشم بابت لطفی که به حقیر داشتند.

جدایی افزود: اگر حمایت شما مردم مومن، انقلابی و ولایی و حمایت نهاد های دولتی در کنار هم باشند قطعا کارهای بزرگ و قشنگی در اسالم،انجام خواهد شد. نکته دیگر این جاست که یک استاندار وقتی به خواسته امام جمعه این مقدار بهاء می دهد و توجه  می کند ، به خاطر این است که جایگاه امامت جمعه را می شناسند جالب این است که در بخش اسالم گاهی برای انجام امری ۱۰ ها بار به افراد متخلف زنگ می زنیم. جلسه می گذاریم، مرتب حرف های ما را زیر پا می گذارند و خواسته هایی که برای پیشرفت شهر است، مرتب عقب   می اندازند.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده از اظهارات وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً مطلبی محرمانه از کمیسیون امنیت ملی کشور به بیرون درج کرد که بازتاب های رسانه ای زیادی داشت. این که یک مسئول عالی رتبه و یک وزیر به اشتباه خود در اعتماد به جان کری، وزیر خارجه آمریکا ،اعتراف کرده در جای خودش ، جای شکر گزاری دارد. ولی سخن این است که در طول مذاکرات بارها و بارها رهبر معظم انقلاب، توصیه و سفارش می کردند که به دشمن اعتماد نکنید، اطمینان نکنید
حضرت آقا به صراحت هشدار می دادند که در پس این نشست و برخاست های دیپلماتیک و لبخندهای مرسوم این فضا، یادتان نرود که با دشمن رو به رو هستید. آیا با این همه تذکر، توصیه و هشدار رهبری، جای سرزنش و توبیخ نیست؟ مخارج هنگفت سفرهای مکرر و پر هزینه تیم مذاکره کننده بر عهده کیست؟ هزینه تعطیلی و پلمپ تأسیسات هسته ای کشور بر عهده چه کسی است؟ قطعاً این خسارت های میلیاردی از جیب خودشان و یا پدرشان هزینه نشده است.

وی افزود: همه می دانند که همه این هزینه ها از جیب مردم برداشت می شود، از بیت المال هزینه می شود. پس چه کسی جوابگوی این همه ضرر و خسران کشور چه کسی خواهد بود  ما در کشوری زندگی می کتیم که مدعی حمایت از مستضعفان است چرا باید یک عده گور خواب باشند فقر در جامعه ما بیداد می کند چرا باید هزینه های اضافی بر کشور تحمیل شود.

امام جمعه اسالم با اشاره به جشن کریمس گفت: این جشن های هالوین و کریسمس، جشن مخصوص هموطنان مسیحی کشور است و آن ها در اجرای این جشن ملی و مذهبی خود آزاد هستند. آیا این درخت کریسمس که در بعضی مغازه های شهرستان ما فروخته می شود یا به نمایش گذاشته شده، این سوال را در ذهن ایجاد نمی کند که مگر ما در تالش، هموطن مسیحی داریم؟  اگر نداریم این درخت های کریسمس در مغازه ها چه پیامی دارد؟ برای یک مسلمان برازنده نیست بجای اسلام که آیین بسیار کامل و جامع است ،مبلغ دین دیگری باشد. یکی از بندهای بصیرت همین است. ترویج این درخت ها، در واقع ناشی از نوعی غفلت است.

جدایی ادامه داد: متاسفانه در بعضی مهد کودک های پایتخت  و آموزشگاه ها، حتی جشن رقص ، استخر مختلط و غیره بوجود آمد که دلیل بر ضعف سیستم های نظارتی است به نظر بنده این نیسان هایی که آرم صلیب را ترویج می کنند یا در مغازه هایی که درخت کریسمس را ترویج می کنند دچار یک غفلت خاصی شده اند چون انسان های محترمی هستند. گرچه سیستم های نظارتی هم نباید بی تفاوت باشند.

امام جمعه اسالم در پایان گفت: هفته گذشته یک کار بسیار بزرگ و مهم، یک  کار بسیار با ارزش و معنوی در اسالم کلید خورد که اگر استمرار  داشته باشد روز به روز تقویت گردد و فرهنگ سازی بیش تر بشود، یکی از باقیات الصالحات شما مومنین برای نسل های آینده خواهد شد. هفته گذشته در چهار پنج نقطه شهر همزمان نماز صبح در مساجد به جماعت اقامه شد که جای بسی شکرگذاری دارد. این توفیق بزرگ و عنایت خاص الهی است بر شما مردم عزیز و مومن، که لیاقت این کار بسیار با فضیلت را به شما تقدیم کردند. نماز صبح به جماعت آثار و برکات زیادی دارد که قطعاً شامل حال شما عزیزانم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه