عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در دانشگاه گیلان:

هنوز ریشه های فتنه خشکیده نشده است/ برجام نتیجه نگاه غرب باور بود

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: هنوز ریشه های فتنه خشکیده نشده است و باید این ریشه ها را شناخت.

هنوز ریشه های فتنه خشکیده نشده است/ برجام نتیجه نگاه غرب باور بود

به گزارش ۸دی، به نقل از روشن خبر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر روانبخش، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم، در نشست بصیرتی ۹دی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از کسانی هستند که اجازه نداد، فتنه سال ۸۸ از یاد مردم برود، اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی کلمه فتنه را بر زبان جاری نمی کنند و از آن به حوادث سال ۸۸ یاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در فتنه دستگیر شدند در اعترافات خود گفتند که دنبال براندازی بودند، افزود: هنوز ریشه های فتنه خشکیده نشده است و باید این ریشه ها را شناخت و بر بصیرت خود افزود.

دکتر روانبخش با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: در کلام امام علی (ع) دلایل همه فتنه های عالم به واسطه ی دو عامل؛ یکی، هواهای نفسانی و دومی، منشاء فکری و بنیانی بیان شده است.

%image_alt%

 

وی با اشاره به نگاه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به فتنه، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه و ریشه های آن عمری بالای ۲۰ سال در انقلاب دارد که باید روی آن بحث و تفکر شود. اما برخی از خواص مانع این تحقیق و تفحص می شوند؛ خواصی که در آن موقع سکوت کردند و پیشنهاد دادن یک خیابان به معترضان را داده بودند و برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب نمودند.

روانبخش با بیان اینکه برای تشکیل انقلاب دو نگاه وجود دارد، افزود: یک  نگاه در انقلاب تشکیل حکومت اسلامی برای ایجاد عدالت است. همان گونه که امام فرمودند، مبدا اسلام است و مقصد هم اسلام است. وقتی به سخنان امام نگاه بیندازید متوجه می شوید که ایشان ۳۱۵۰۰ بار در سخنانشان فقط کلمه اسلام را بیان کردند.

وی نگاه دوم به هدف از انقلاب را فقط حکومت کردن بیان کرد و گفت: در این نگاه همچون جبهه آزادی ملی می گویند اگر جایی هم با اسلام و عدالت به تعارض خوردیم، اسلام را کنار می زنیم.

استاد دانشگاه تصریح کرد: اما عده ای از ابتدای انقلاب جرات بیان این حرف را نداشتند و به ظاهر با انقلاب اسلامی همراه شدند اما دلشان این نبود.

وی با اشاره به افرادی که در جریان فتنه نقش بزرگی داشتند و قبل از انقلاب جبهه ی ضد امپریالیسم را طراحی کردند و می گفتند که همه گروه ها از مارکسیست گرفته تا توده ای باید باهم باشند، گفت: اما این جریان که قصدش از انقلاب، حکومت بود امروز می گوید در سایه امپریالیسم باید به قدرت رسید.

وی افزود: وقتی آقایان در قدرت هستند، همه چیز از شورای نگهبان گرفته تا سایر ارکان خوب هستند، اما وقتی این جریان می خواهد کنار برود در سال ۸۴، حتی از تبریک به منتخب مردم خودداری می کند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در سال ۸۸ این جریان مایل به رای آوری آقای موسوی دارد و حتی آقای کروبی را نیز فریب می دهند به طوریکه آقای کرباسچی که با کروبی بود در روز انتخابات به آقای موسوی رای می دهد.

وی با بیان تشکیل کمیته صیانت از آرا در انتخابات و اعلام پیروزی موسوی قبل از پایان شمارش آرا توسط کمیته، اظهارداشت: تشکیل کمیته صیانت از آرا در حالی است که در همین سیستم انتخاباتی آقای خاتمی، بعد احمدی نژاد و در سال ۹۲ آقای روحانی بیرون می آید و این نشان از اطمینان به دستگاه است.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه وقتی اصالت به قدرت باشد منشاء فتنه می شود، گفت: وقتی جریان می بیند که خودشان نیستند، همه چیز را زیر سوال می برند اما وقتی در سال ۹۲ نامزد مناسبشان رای می آورد، می گویند همه چیز خوب است. اگر دولت قبل فساد کرده باشد آن را بلند کرده و اگر این دولت فساد باشد آن را توجیح می کنند.

%image_alt%

دکتر روانبخش با اشاره به اینکه برخی از افراد این جریان ولایت فقیه را قبول نداشته و می گویند در زمان امام نمیشد این را گفت اما الان می شود بیان کرد، افزود: الان هم بعضی ها به دنبال حذف ولایت فقیه از قانون اساسی هستند و این افراد مشکل معرفتی و بنیانی دارند و اگر این مشکلات حل نشود در آینده نیز فتنه ها خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به حقوق شهروندی که توسط دولت مطرح شده است، بیان داشت: در حقوق شهروندی موارد بسیاری وجود دارد که در مخالفت با شرع است.

دکتر روانبخش نگاه غرب باوری را دلیل دچار شدن به فتنه برجام دانست و گفت: ما در کتاب «ایران و جهانی شدن» آقای سریع القلم، مشاور رئیس جمهور، که با مقدمه آقای روحانی شروع شده است، می بینیم که راه پیشرفت را تنها از مسیر هضم شدن در فرهنگ جهانی یعنی آمریکا معنا می کند.

وی با اشاره به پرتاب موشک و موجود زنده به فضا، غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد و کسب جایگاه ششم در علم نانو  به کمک دانشجویان همین  دانشگاه ها، اظهارداشت: الان به کجا رسیدیم. چرا مهندسان هسته ای در صنعت فاضلاب  یا بعنوان مشاور در سازمان اوقاف مشغول به کار هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عده ای غرب باور هستند؛ تصریح کرد: در برجام  هرچه امتیاز می خواستند دادیم و چیزی بدست نیاوردیم، همان طور که رئیس بانک مرکزی می گوید ما تقریبا چیزی بدست نیاوردیم و وزیر امورخارجه می گوید اشتباه کردیم به آقای کری، وزیر امورخارجه آمریکا اعتماد کردیم.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه اجازه ندهیم کتاب های غربی خمیر مایه اساتید ما را همچون حجاریان ها تغییر دهد، گفت: تقویت مبانی فکری دانشجویان و توصیه به اخلاق باید در دانشگاه ها توسط اساتید پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
مسیر هضم ایران در نظام سلطه جهانی با برجام و افتضاح پسابرجام مسدود شد. در زمان مذاکرات تعدادی از مردم می پنداشتند که مذاکره با امریکا حلال مشکلات است اما الان همه اطمینان یافتند که امریکا قابل اعتماد نیست. افکار عمومی اکنون از مذاکره با شیطان بزرگ حمایت تمی کند. دیگر نمی توان تحت عنوان تعامل با دنیا و...با دشمن دیروز و امروز ایران مذاکره کرد.
ناشناس
برجام نتیجه نگاه غذب باور بود!!! دیپلمات های ما برای رونق مملکت اسلامی کلی زحمت کشیدن بعد این میاد چنین حرف سطحی و مغرضانه ای می زنه
در حاشیه