نماینده ولی فقیه در گیلان:

بوقلمون صفتان فتنه ۸۸ رنگ عاقبت به خیری نخواهند دید / دستورات خدا برای عمل کردن است نه اقیانوس العلوم شدن

امام جمعه رشت گفت: آن نخست وزیری که با بوقلمون صفتی اصل نظام را نشانه گرفت عاقبت به خیر نخواهد شد.

بوقلمون صفتان فتنه ۸۸ رنگ عاقبت به خیری نخواهند دید / دستورات خدا برای عمل کردن است نه اقیانوس العلوم شدن

به گزارش هشت دی، آیت الله زین العابدین قربانی، در نماز جمعه این هفته شهر رشت با اشاره به خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه اظهار داشت: امام علی (ع) نیز پس از حضرت رسول گرفتار انتخابات نادرست مردم شد که با ماجرای ۸ و ۹ دی قرابت دارد.

وی با اشاره به شباهت زندگی حضرت علی(ع) به دوران فتنه منافقین افزود: به اهل مطالعه و بخصوص روحانیت توصیه میکنم این خطبه ها را بخوانند چون شباهت زیادی به دوره ۸۸ دارد، در این خطبه امیر المومنین فرمود، خدا شما را فرستاد و دوای درد شما را به وسیله پیامبر به شما ابلاغ کرد و آن قرآن است.

خطیب جمعه رشت به درس های هدایتگر قرآن اشاره کرد و گفت:  کسی که قرآن داشته باشد به فقر علمی، اجتماعی و اخلاقی دچار نمی شود، چرا که  قرآن شفایی برای مردم است، گرفتاری های امروز جامعه به دلیل شانه خالی کردن از رهنمود های قرآن است.

آیت الله قربانی ضمن تبیین خطبه ای از نهج البلاغه خاطر نشان کرد: اگر مبانی قرآن را رعایت می کردند آلت دست آمریکا نمی شدند، کسانی که درس قرآن خواندند اما به آن عمل نمی کنند مانند الاغ هستند! قرآن را با ۱۴ قرائت می خوانند اما چه فایده دارد که مانند داعش مسلمان کشی کنند، دستورات خدا برای عمل کردن است نه برای اقیانوس العلوم شدن.

امام جمعه رشت افزود:: فقط ماه رمضان تا رمضان دیگر سجاده را بر میداریم و به مساجد میرویم، این درست نیست دستورات خدا و قرآن را باید همیشه سرلوحه زندگانی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به لزوم استقامت در دین اظهار کرد: استقامت یعنی پایمردی و همواره به دستور خدا عمل کردن، باید در دین صبر و شکیبایی داشت، شکیبایی یعنی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان که برای عزت ایران پرپر شدند.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ افزود: در زمان فتنه آنها که زمانی نخست وزیر و نماینده امام بودند اصل ولایت را مورد انتقاد قرار دادند، رنگ به رنگ شدند، بعضی ها خود را همواره به رنگ های گوناگون در می آورند و بوقلمون صفت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:  ما تافته جدا بافته نیستیم، ما نیز ممکن است با دیدن پست و مقام از حقیقت باز بمانیم، آقایانی که در سال ۸۸ حادثه اختلاف بین انقلابیون را بوجود آوردند، بدانند امام در این زمینه کتاب نوشته است، چطور طرفدار امامید اما ماه رمضان روزه خواری می کنید و با کفش در نماز جمعه حاضر می شوید؟ باید از این خطبه علی (ع) برای زندگی آینده خود درس بگیرید، تا عاقبت به خیر شوید.

آیت الله قربانی به مردم انقلابی گیلان درود فرستاد و گفت: حضور گسترده مردم در هشت دی که گیلانیان زودتر از استان های دیگر علیه فتنه برآشفتند و پیشاپیش قیام و اعتراض کردند و این بار هم زیر باران ایستادند، نشان داد که مشت محکمی به رفیقان نیمه راه و کسانی که مطیع رهبری نیستند خواهند زد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به میلاد حضرت عیسی(ع) تصریح کرد: به پیروان راستین حضرت مسیح این میلاد را تبریک می گویم و امیدوارم به دستورات ایشان عمل کنند.

وی با اشاره به معضل آنفولانزای پرندگان افزود: متأسفانه این بیماری به استان ما نیز آمده لذا خواهشمندم دستورات بهداشتی را جدی بگیرید تا از این خطر در امان باشید.

امام جمعه رشت ضمن لزوم تأکید بر دوری از اسراف خاطر نشان کرد: در جامعه ای که مردم غذای کافی، لباس مناسب و مسکن ندارند، نباید عده ای اینگونه برای موارد کم اهمیت خرج های هنگفت کنند.

وی با اشاره به افزایش ورود کالاهای قاچاق گفت: یکی از بلاهایی که اجتماع ما به آن گرفتار است ورود اجناس قاچاق است که ۶۰ درصد از کارخانه های ما را بسته است، دولت تنها نمی تواند با قاچاق مبارزه کند، همه ما باید کمک کنیم تا بازار ایران از رونق نیفتد.

قربانی به ساخت  ۶۲۷ منزل محرومین به کمک خیرین استانی خبر داد و افزود: ۲۰۰ منزل به صاحبان آن تحویل داده شده است، اما با مشکلاتی که مسئولین سر راه ما گذاشتند هنوز مابقی را تحویل ندادیم، مسئولین عزیز! فکر افرادی که برای سلامتی فرزندش کلیه خود را می فروشند بکنید.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۰ درصد از پول چایکاران داده نشده است اظهار کرد: از دولت به خصوص آقای نوبخت تقاضا میکنم بدهی چایکاران را بدهند، تا در زمستان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه