سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزیر راه فعلی مدیر فتنه بوده است/ اگر رافت نظام نبود، ده ها نفر باید اعدام می شدند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر رافت نظام و سعه صدر رهبر انقلاب نبود، ده ها نفر از عوامل فتنه ۸۸ اعدام شده بودند.

وزیر راه فعلی مدیر فتنه بوده است/ اگر رافت نظام نبود، ده ها نفر باید اعدام می شدند

به گزارش ۸دی، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در بازدید از دفتر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان به سوالات خبرنگار این شبکه پاسخ داد.

نقوی حسینی در این گفتگو پیرامون موضوعات مختلف کشور بویژه مسائل سیاسی سالهای اخیر اظهار نظر کرده است.

بخش اول گفتگوی خبرنگار مرآت با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را در ادامه می خوانید:

مرآت- آقای دکتر، نظرتان در مورد حوادث سال ۸۸ که با عنوان فتنه از آن یاد می شود چیست؟

نقوی حسینی- فتنه ۸۸ بغض استکبار علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود. فتنه ۸۸ یک موضوع کوچک و سطحی انتخاباتی نبود چراکه دشمن تمام توان خود را متراکم کرده بود تا حرکتی براندازانه راه اندازی کند لذا حوادث سال ۸۸ یک کودتای مخملی براندازانه تمام عیار علیه محتوای جمهوری اسلامی ایران بود.

متاسفانه برخی تلاش می کند این حرکت براندازانه را به اختلافات انتخاباتی بین دو فرد تقلیل داده و کوچک کنند بگونه ای که می گویند این مسائل مربوط به انتخابات بود و بالاخره پیش آمد، در حالی که اصلا اینطور نبود. تمام شواهد، مدارک، اسناد، رفت و آمدها، مکالمات و نشست هایی که مورد بررسی قرار گرفته است نشان می دهد این اقدام یک حرکت براندازانه از پیش طراحی شده بوده است.

وقتی آقای هاشمی رفسنجانی از چندماه مانده به برگزاری انتخابات از تقلب صحبت می کنند در حالی که هنوز مشخص نیست در انتخابات چه افرادی نامزد می شوند و به این شکل تئوری تقلب را مطرح می کنند، وقتی هشت ماه مانده به انتخابات شبکه bbc فارسی تاسیس می شود تا کانون اصلی سخن پراکنی براندازی باشد، وقتی نشست های متعدد در اروپا با معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی برگزار می شود، وقتی از تمام ظرفیت های فضای مجازی در این خصوص استفاده می کنند و دلایل بسیار متعدد دیگر به وضوح نشان می دهد موضوع انتخابات نبوده است.

%image_alt%

مرآت- چرا برخی می خواهند فتنه را به یک دعوای انتخاباتی تقلیل دهند؟

نقوی حسینی- اول برای اینکه بگویند در دعوای انتخاباتی دو طرف مقصر هستند که تئوری پرداز این تفکر علی مطهری است. او از همان ابتدا می گفت اگر فلانی مقصر بوده است آن طرف هم مقصر است. دوم اینکه بگویند اختلافات انتخاباتی نیازی به بازداشت، حصر و زندان و محاکمه ندارد، انتخاباتی بوده که تمام شده است. در حالی که به هیچ وجه اینگونه نبوده است.

این نکته را خدمت شما عرض می کنم که اگر رافت و عطوفت نظام اسلامی نبود ده ها نفر باید به خاطر این اقدام اعدام می شدند. تاکید می کنم ده ها نفر! اگر عزت، عظمت و بزرگی ولایت نبود ده ها نفر باید به دار آویخته می شدند.

نمونه آن شبه کودتایی بود که چندماه قبل در ترکیه رخ داد و هنوز که هنوز است دارند افراد را بازداشت و اخراج می کنند. در ترکیه چند ده نفر قربانی شدند، چند صد نفر بازداشت و محاکمه شدند، چند ده هزار نفر از کارشان اخراج و از سمت های خود برکنار شدند. آنوقت در کشور ما یک حرکت بزرگ براندازی رخ داده و هیچ کس اتفاقی برایش رخ نداده است. این سعه صدر و عظمت ولایت و بزرگی نظام اسلامی است.

%image_alt%

کسانی که برای براندازی به کف خیابان آمدند امروز دارند راست راست راه می روند. کسانی که برای براندازی فریاد کردند، شعار دادند و یا مدیریت کردند امروز در این کشور وزیر شده اند. کجای دنیا چنین چیزی ممکن است و انجام می شود؟ آیا حتی در دموکرات ترین کشورهای دنیا افرادی که در براندازی حضور مدیرانه و موثر داشته اند امکان رسیدن به موقعیت های بالاتر را پیدا می کنند؟

آقای آخوندی مدیر فتنه بوده است، بخش عمده ای از فتنه زیر سر این فرد بوده است آن وقت این شخص امروز در این مملکت وزیر است. آقای دانش آشتیانی که امروز وزیر آموزش و پرورش است فعال عرصه فتنه بوده است. بسیاری از مدیران کشوری و استانی حال حاضر از عناصر فعال فتنه ۸۸ بوده اند و الان در حکومت هم هستند. آیا این عجیب نیست؟

لذا هدف آنها آن است که فتنه به آن بزرگی را در حد یک موضوع انتخاباتی کوچک کنند و بعد بگویند حالا بگذرید دیگر، رقابتی بوده و مسائلی پیش آمده است.

%image_alt%

مرآت- گروهی در مجلس، دولت و برخی رسانه ها می گویند افرادی که در مورد فتنه ۸۸ موضع گیری صریح می کنند دنبال کاسبی سیاسی و جلب رای مردم هستند. نظر شما در این خصوص چیست؟

نقوی حسینی- بنده به این گروه که ما را کاسب فتنه می نامند پیشنهاد می کنم برای کاسبی سیاسی و مطرح شدن خودشان هم این کار را انجام دهند. اگر اینها این کار را کنند ما دیگر از تریبون ها به این شکل موضع گیری نخواهیم کرد. آنها مگر نمی گویند هرکس که فتنه را محکوم می کند مورد مقبولیت قرار می گیرد خوب خودشان چرا این کار را نمی کنند؟ بنده از آقای روحانی، وزرا، مدیران و نمایندگان لیست امید در مجلس می خواهم پرچم مبارزه از فتنه را از ما بگیرند و خودشان جلوتر از ما به مبارزه با فتنه بروند. اگر کاسبی پرسودی است شما بیایید این کاسبی را بکنید.

مرآت- شما در جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت یکی از نمایندگانی بودید که سخنان بسیار صریحی در خصوص فتنه ۸۸ نسبت به وزرای پیشنهادی بویژه آقای دانش آشتیانی مطرح کردید. لطفا در مورد آن موضع توضیح دهید.

نقوی حسینی- پس از آن که در نطق خود نسبت به آقای دانش آشتیانی صحبت کردم تعدادی از نمایندگان فریاد زدند و گفتند تا کی قرار است فتنه را ادامه دهید و شمشیر فتنه را بالای سرمان نگه دارید؟ بنده به این دوستان گفتم شمشیر فتنه روی گردن آمریکایی ها است، گردن شما کنار گردن آمریکایی ها چه کار می کند؟ گردنتان را از کنار آمریکایی ها و صهیونیستها بکشید کنار! اصلا شما شمشیر فتنه را بدست بگیرید.

%image_alt%

این نکته را نیز اضافه کنم که در جریان رای اعتماد همین سه وزیر در تمام فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس بارها به این سه نفر اصرار کردیم که یکبار لفظ فتنه ۸۸ را محکوم کنید، حتی یکبار آن سه نفر کلمه فتنه را به زبان نیاوردند. همین آقای دانش آشتیانی را در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفتند یکبار فتنه را محکوم کن، اما او نپذیرفت و گفت من در حدی نیستم که چنین حادثه ای را محکوم کنم. چون دستور داشتند که فتنه رامحکوم نکنند.

بنابراین ما به وظیفه خود عمل می کنیم. فتنه ۸۸ قابل گذشت نیست و به همین دلیل ۹ دی ۸۸ مثل ۲۲ بهمن مهم و حساس بود.

بخش دوم گفتگوی مرآت با نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در آینده منتشر خواهد شد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه