رئیس کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان:

تلاش آقای وزیر برای انحراف مسیر تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان / ۸۰۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از فساد

نماینده مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش با لغو ابلاغ کارشناسان صندوق فرهنگیان سعی می کند در مسیر تفحص صندوق انحراف ایجاد کند.

تلاش آقای وزیر برای انحراف مسیر تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان / ۸۰۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از فساد

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد در برنامه زنده رادیویی «بهارستان» رایو گیلان ضمن تبریک ایام حماسه هشتم و نهم دی اظهار داشت: هشت دی یک مانور غرورآفرین برای مردم گیلان است که مورد تجلیل مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی افزود: در فتنه ۸۸ دشمنان همه عقده ها و کینه هایی را که از ابتدای انقلاب و از سال ۵۷ از جمهوری اسلامی در دل داشتند و جمع کرده بودند را یکباره به خیابانها آوردند و باز هم شکست خوردند. امروز هم اگر فتنه گران اقدامی علیه کشور انجام دهند باید بدانند مردم همان مردم هستند و یک درس فراموش نکردنی به آنها خواهند داد.

نماینده مردم رشت از فرمانداران و مسئولان خواست موضع خودشان را درباره فتنه بصورت شفاف بیان کنند و اظهار کرد: فرمانداران و مسئولان باید با مردم در این زمینه هم نوا باشند و اگر ذره ای ناخالصی در آنها باشد مردم آنها را نخواهند بخشید. مردم نمی گذارند کسانی را که در مجامع و مجالس داخلی بر علیه حرکت مردم حرف می زنند مردم به آنها اجازه هیچ فتنه گری نخواهند داد.

کوچکی نژاد ادامه داد: آمریکا و اسراییل ماهیت متفاوت با جمهوری اسلامی دارند و این دو تفکر هیچ وقت با هم کنار نخواهند آمد البته ساده لوحان و ساده اندیشان ورود کردند و برخی برجام را افتخاری برای نظام می دانند اما برجام هیچ افتخاری برای جمهوری اسلامی نیست. من همان زمان در یکی از کشورهایی آفریقایی بودم و آنها نگران بودند و می گفتند چه شد که ایران با دشمن خونی خود نشسته است و مذاکره می کند.

  وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در این چند سالی که بخاطر برجام معطل ماند آسیب جدی دید و برجام نه تنها افتحار و منفعتی برای ما نداشت بلکه تنها عقب ماندیم  و نتیجه این توافق این است که به اقتصاد مقاومتی رجوع کنیم و به مردم اعتماد کنیم.

نماینده رشت افزود: من خودم در کمیسیون تنظیم برنامه ششم توسعه بودم. الان به ماده حدود ۵۲ رسیده یم و در مجموع حدود ۲۰۰ ماده است و من معتقد هستم با این برنامه اتفقات خوبی در بحث اشتغال، مشکلات حقوق بازنشسته ها، حقوق های نجومی و … خواهد افتاد.

کوچکب نژاد ادامه داد: یک مشکلی که وجود دارد این بود که دولت باید برنامه می داد اما احکام برنامه به همراه پیوست هایی ارایه داد که چند جلد کتاب بود. دولت اعتقادی به ارایه برنامه نداشت و می گفت برنامه حق من است و من باید اجرا کنم. این اختلاف را نزد مقام معظم رهبری بردیم و ایشان امر فرمودند دولت برنامه بنویسد در غیر این صورت مجلس با همکاری دولت برنامه بنویسند. در این فرصت دولت اقدامی نکرد. لذا ما با حضور دولت شروع به نوشتن برنامه کردیم که حدود سه ماه طول کشید. دولت هم به این برنامه ها اعتراض داشت. برنامه حدود ۵۱۲ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت می آورد. البته طبیعتا برنامه بار مالی دارد. از طرفی دولت نشسته است و اقدامی نمی کند و این حق نمایندگان است که در صورت اقدام نکردن دولت خودشان برنامه بنویسند. در نهایت این برنامه در کمیسیون تصویب شد.

نماینده رشت افزود: برنامه ششم از انسجام خوبی برخوردار است. در این برنامه دریافتی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد درصدی از دریافتی کارکنان دولت باید باشد که بر اساس آن ۴۵ هزار تومان آنها تبدیل به حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد. در بحث های آب و محیط زیست هم احکامی را تصویب کردیم و امیدواریم در صحن دولت هم کمک کند.

کوچکی نژاد درباره بودجه سال ۹۶ هم گفت: بودجه ای که دولت برای سال ۹۶ ارایه کرده است روی هواست و با هیچکدام از برنامه های پنجم و ششم سازگاری ندارد. ما بعد از تتظیم برنامه باید بنشینیم و بودجه را با برنامه ششم تنظیم کنیم یا اینکه یک بودجه بدون برنامه بنویسیم که این خود یک آسیب است.  بنابراین باید برنامه ششم تمام شود و فکر می کنم که بهمن ماه به بعد بتوانیم بطور جدی وارد کار بودجه شویم.   برنامه ششم نقص هایی دارد و اگر دولت مثل ادوار گذشته برنامه می آورد ما در مجلس می توانستیم ضعف ها را بگیریم اما امسال خودمان برنامه را در مجلس نوشتیم.

این نماینده مجلس درباره اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در سال ۷۴  طرحی از سوی نمایندگان ارائه شد و با کمک دولت صندوق ذخیره فرهنگیان شکل گرفت. اساس این صندوق کمک به رفاه فرهنگیان بود. مثلا با این پول بیمارستان فرهنگیان و … راه اندازی کنند. لذا برای این صندوق از حقوق فرهنگیان کم می شد. دولت هم موظف بود به همان اندازه که فرهنگیان از حقوق خود برای صندوق می دادند به صندوق پرداخت کند. پیش بینی ما این بود که در ماه حدود ۱۵ میلیارد تومان واریز می شد. این صندوق از سال ۷۴ آغاز به کار کرد و یک رقم بالایی در آن جمع شد.

وی ادامه داد: در مجلس هشتم احتمال دادم در آن تخلفاتی صورت گیرد. همان سال متوجه شدم در صندوق انحرافات مالی وجود دارد. در مجلس نهم هم ورود کردم و از صندوق گزارش تهیه کردم و در آنجا هم متوجه شدم انحرافاتی داشت. در مجلس دهم هم طرح تحقیق و تفحص از صندوق را ارایه کردم. طبق قانون ۱۰ روزه باید به کمیسیون تخصصی می آمد اما متأسفانه دست هایی در مجلس این تحقیق و تفحص را به حاشیه می برند و این کار باعث شد ارجاع به کمیسیون حدود سه ماه طول کشید بالاخره یک تذکر تندی به آقای لاریجانی دادم که هزاران میلیارد تومان از اموال فرهنگیان به تاراج رفته است  و این تحقیق و تفحص باید انجام شود. بعد از آن موضوع تحقیق و تفحص در دو کمیته از جمله در هیأت رئیسه مجلس بحث شد. وزیر آموزش و پرورش، من و آقای غندالی مدیر عامل صندوق را که الان در زندان است را دعوت کردند. من دلایل خودم را گفتم و در نهایت دیدم که اینها دارند موضوع را به زوال می برند. اعتراض کردم و گفتم باید به کمیسیون آموزش و تحقیقات برود. در آنجام گفتم باید از روز تأسیس تحقیق و تفحص صورت بگیرد. خوشبختانه با دلایلی که آوردم طرح رأی گرفت. طبق قانون در صحن باید به سرعت مطرح شود. در صحن ۱۰ دقیقه به من فرصت دادند و گزارشی از بانک سرمایه و … دادم و از انحراف بزرگ ۸۰۰۰ میلیارد تومانی گفتم و ۲۰۰ رأی از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر به این طرح رأی دادند.

نماینده رشت افزود: ما علی رغم مخالفت در کار مصر بودیم و با رأی نمایندگان بنده به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق انتخاب کردند. ما تیم های را در شرکت های زیر مجموعه مستقر کردیم و با تیم های اطلاعاتی هم نشست هایی داشتیم. الان دنبال شفاف سازی هستیم. هر کس که به حقوق فرهنگیان دست دارزی کرده است جایش زندان است. الان ۱۰ نفر به همین دلیل زندان هستند. مدیر عامل صندوق و معاون وزیر و … زندان هستند و تعدادی هم متهم هستند و بارها بازجویی داده اند.

رئیس کمیته تحقیق و تحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: ابتدا می خواهیم پول ها را برگردانیم و سپس قوانینی را بنویسیم که دیگر این تخلفات ممکن نباشد. الان وزیر آموزش و پرورش مصدور اصلی صندوق است. امروز اتهامات اصلی را وزرای آموزش و پرورش دارند. همه انتصابات را وزیر انجام می دهد. اعتقاد دارم این یکی از تحقیق و تحفص های سنگین پس از انقلاب است. همین دیروز دیدم که وزیر سه یا چهار نفر را لغو ابلاغ کرده است. همین هفته قبل با وزیر و مدیر عامل هم دیداری داشتم و گفتم انتصابات را باید متوقف کنید. دیشب متوجه شدم تعدادی از کارشناسان را لغو ابلاغ کرده اند. کسانی که می توانستند به ما در تحقیق و تفحص کمک کنند برکنار شده اند. می خواهند مسیر تحقیق و فتحص را منحرف کنند تا به هدف نرسیم. امید داریم که تا سه ماه دیگر یک گزارش شفاف از صندوق را به فرهنگیان اعلام کنیم و قوه قضاییه بتواند این پولها را برگرداند.

وی تأکید کرد: این ۸۰۰۰ میلیارد تومان فقط مربوط به یک پانزدهم صندوق است و ما هنوز به ساختار صندوق ورود نکرده ایم و ممکن است خیلی بیشتر از این باشد. مثلا هنوز در موضوع استان ها که صندوق مشکلاتی دارد ورود نکرده ایم. من نمی دانم رقم دقیق چقدر است. اینها مربوط به بانک سرمایه است مثلا یک سند در آن گیر آورده ایم که ۱۳۰۰ میلیارد تومان تخلف وجود دارد که هیچ وثیقه ای و سندی در آن ارایه نشده است.

کوچکی نژاد ادامه  داد: یک طرح تحقیق و تفحص هم از سازمان هدفمندی یارانه ارایه کردم. این سازمان ۴۸ هزار میلیارد تومان توزیع میکنند و مقدار پولی که از جیب مردم می گیرند ۸۰ هزار میلیارد تومان است و این پول مال مردم است. ۶۰ درصد از آن را بصورت نقدی به مردم می دهند و بخش دیگر در بخش تولید و مسکن مهر باید هزینه شود و فکر می کنم انحرافاتی در آن وجود دارد.

وی درباره بیکاری جوانان نیز گفت: در بیکاری دو بحث متفاوت را داریم. یکی خود بیکاری است و دیگر تبعیضاتی است که در جذب صورت می گیرد. نامه ای به دیوان محاسبات داده ام و گفتم همه دستگاههایی که نیروی رانتی جذب کرده اند را پیدا کنند. برخی نهادهای نیروهایی را آورده اند و جذب کرده اند. این دستگاهها حدود ۵۰۰-۶۰۰ نفر را بدون اینکه کسی متوجه شود جذب کرده اند. دیوان محاسبات این بحث را باید پیگیری کند و باید مدیران کلی که متخلف هستند مجازات شوند. آماری که می دهند بحث بعدی است. آماری که برخی مسئولان گاهی می دهند با واقعیت فاصله دارد. من از آقای استاندار سوال دارم. ما باید واقعیت را به مردم بگوییم. بالای ۳۴ درصد بیکاری داریم. چرا اعلام می کنند که ۱۱ درصد بیکاری داریم و در کشور اول هستیم. فکر می کنم برخی اطراف خودشان را نگاه می کنند و وقنی می بینند آن حواشی بیکاری نیست فکر می کنند همه جا اینطور است.

نماینده رشت افزود: برای اشتغال منابع داخلی چندان پاسخگو نیست اما می توانیم سرمایه گذار برای حوزه گردشگری، صنعت و …. جذب کنیم و معقتد هستم اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از بیکاری جوانان است. درست است که دولت اعلام می کند تورم تک رقمی است اما وقتی دلار به ۴۲۰۰ می رسد نشان می دهد عدد دولت درست نیست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه