مهدی چمران در رشت:

نباید فریب ظاهر و لبخند آمریکا را بخوریم/ تا شیطان بزرگ هست فتنه ها ادامه خواهد داشت + گزارش تصویری

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما نباید فریب ظواهر و لبخند آمریکا را بخوریم و باید اتحاد و انسجام خود را عملا دنبال کنیم.

نباید فریب ظاهر و لبخند آمریکا را بخوریم/ تا شیطان بزرگ هست فتنه ها ادامه خواهد داشت + گزارش تصویری

به گزارش هشت دی،  مهدی چمران صبح امروز در همایش «قدرت نرم در پرتو بصیرت، ولایتمداری و روح عاشورایی» اظهار داشت: هر جا اعتقادات مذهبی ما در کنار حرکت های مردمی شکل گرفت به نتیجه رسید اما زمانی که بدون مردم حرکت کردیم، مانند ملیون عمل کرده و شکست خوردیم.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب یک معجزه بزرگ بود افزود: نه آمریکا نه انگلیس و نه روسیه کمونیستی پیش بینی نمی کرند چنین پیروزی حاصل شود.

چمران تصریح کرد: پس از ۱۷ شهریور نیز عده ی زیادی تردید داشتند که حکومت مادرانه شاه با ارتش ۱۴۰۰۰ نفری و ساواک بسیار قوی سقوط کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دید بلند سیاسی امام راحل افزود : معمار کبیر انقلاب اسلامی جمهوری‌اسلامی را با مبانی درست و منطقی بنیان گذاری کرد، منطقی که ماندگار شد نه اینکه پس از مدتی از هم بپاشد بلکه همه چیز در آن حساب شده پیش برود.

وی ادامه داد: ایران شرق و غرب را به دور انداخت و مکتب خود را ارائه کرد  و باعث شد تحلیل گران سیاسی بفهمند که این مکتب بیداری اسلامی را در خاورمیانه و کشورهای مذهبی شروع خواهد کرد.

رئیس شورای عالی استان ها ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ایشان می فرمایند ما سالها منتظر این انقلاب بودیم گرچه دیر اما این انقلاب به وقوع پیوست و این بیداری اسلامی به هر حالت شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان در هیچ انقلابی اینگونه به مخالفت بر نخواسته بودند تصریح کرد:  ایران تنها کشوری بود که تمام قدرت های دنیا اینگونه در مقابلش ایستادند. تنها انقلابی بود که بعد از پیروزی انقلاب، جنگ را بر ما تحمیل کردند. تمام کشورهای اردوگاه و اتحادیه اروپا، آمریکا و شوروی علیه ما جبهه گرفتند و از صدام حمایت کردند.

چمران افزود: دشمنان فکر می کردند بعد از رحلت امام بساط انقلاب برچیده می شود اما یکی از یاران امام، یکی از شاگردان امام با همان بصیرت انتخاب شد و کار خود را شروع کرد پس از مدتی دشمن دید نه تنها عقب نرفتیم بلکه پیشرفت رو به جلو نیز کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دشمن شکست خورده به فکر نفوذ داخلی افتاد گفت: در نهایت دشمنان فکر فروپاشی از درون افتادند. با برنامه ریزی از سال ۸۰ به فکر کودتای مخملی افتادند تا بساط انقلاب را برهم زنند.

وی ادامه داد : آنها می خواستند  انقلاب اسلامی را کنار بگذارند چون انقلاب ما انقلاب مادر و مبنایی است. که مبنای حرکت در لبنان قرار گرفت و باعث پیروزی آن شد. انقلابی است که سرمشق فلسطینیان قرار گرفت.

چمران با اشاره به برنامه ریزی های از پیش تعیین شده فتنه گران در سال ۸۸ تصریح کرد: پیش از انتخابات بحث تقلب را مطرح کردند و نقشه هایی را در سر می پرورانند. با وجود شرکت بی سابقه مردم در انتخابات گفتند حق مردم ضایع شده است!

وی افزود:  فضای مجازی به کمک فتنه گران آمد و با حمایت ها و جاسوس های خارجی و وامانددگان داخلی کشور را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند.

رییس شورای عالی استان ها گفت: شروع به اغتشاش و تظاهرات کردند و ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد، فرهنگ و …  کشور ما وارد کردند. در ۱۶ آذر به ساحت قدسی حضرت امام چنین شخصیتی والایی توهین ها کردند.

چمران شعارهای هنجار شکن فتنه گران را در عاشورای سال ۸۸ غیر قابل تحمل خواند و اظهار کرد:  در محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با شعارهای هنجارشکن و ضد دینی انسان را یاد زیارت عاشورا و شادی یزیدیان می انداخت که عده ای از جوانان فریب خورده را به دام انداخته بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۹دی جمعیتی چند میلیونی با روحیه انقلابی با تجمع خود بساط فتنه گران را برچیدند و نشان دادند این ملت همان ملت روز آزاد سازی خرمشهر است. ملت دوم فروردین است و فتح المبین است این همان مردم با همان قدرت و صلابت هستند که ارزشهای انقلاب را فراموش نمی کنند.

وی به برنامه ریزی های دشمن برای مقابله با ایران اشاره کرد و افزود: آنچه ارزشمندتر است این است که فراموش نکنیم این برنامه ریزی ها، به مانند زنجیری سلسله وار ادامه دارد و تا شیطان بزرگ هست فتنه های بزرگ ادامه خواهد داشت.

چمران با بیان اینکه دشمن برنامه نفوذ را پیش کشید تا بتواند ما را از اعتقادات تهی کند گفت: سلاح، پول و قدرت ما در مقابل دشمن هیچ نیست اما آنچه حائز اهمیت است؛  رهبرما، ولایت، تشیع و اعتقادات ماست که در مقابل آنها ایستادگی می کند.

رئیس شورای عالی استان ها به بدعهدی ها و دروغهای غرب اشاره کرد و گفت: ما باید آگاه باشیم و مسیر رهبری و اتحاد ملی و مذهبی خود را فراموش نکنیم . در جامعه اگر دو قطبی ها بوجود بیاید جلو نخواهیم رفت اما با وجود رهبری دلسوز چنین مواردی در آینده پیش نخواهد آمد. ما نباید فریب ظواهر و لبخند آمریکا را بخوریم و باید اتحاد و انسجام خود را عملا دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه