امام جمعه خمام:

حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت است

وی به حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت اشاره کرد و گفت: اینجاست که یکبار دیگر ماه محرّم تأثیر خودش را در حفظ اسلام، عملاً نشان داد.

حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت است

به گزارش هشت دی ، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در گفتگو با خوبان خبر گفت: نهم دی‌ ماه مصادف است با حماسه عظیم ملّت ایران در سال ۱۳۸۸۸ که با اجتماع ده¬ها میلیونی خود بار دیگر مهر تأیید به پای نظام اسلامی و ولایی کشور زدند.

وی افزود : نظام اسلامی ایران با سعه صدر فراوان صحنه انتخاباتی گسترده را برای آحاد ملّت بوجود آورد و عدّه‌ای ابتدا با شعار انتخابات آرمانی، قانون‌گرایی، همراهی با امام و تبعیت از ولایت وارد صحنه شدند؛ ولی هرچه جلوتر رفتند،

حجت الاسلام عاشوری گفت: فاصله آنها از آرمان و قانون و امام و ولایت بیشتر شد تا اینکه وقتی در انتخابات، پیروز نشدند همه دشمنی‌های خود را آشکار کردند و صریحاً به نفی نظام و ولایت پرداختند، به گونه‌ای که در روز قدس به نفع اسرائیل و در ۱۳ آبان و ۱۶ آذر به نفع آمریکا شعار دادند؛ و هربار ماهیّت خودشان را برای ملّت بیشتر روشن ساختند.

امام جمعه خمام ادامه داد: آنها حدود ۸ ماه در این کشور فتنه و آشوب به پا کردند تا اینکه نوبت به روز عاشورا رسید آنها با بی‌حرمتی‌ای که در این روز انجام دادند، آه از نهاد امّت اسلام و اشک از چشمان ولایت در آوردند، بطوری که هیچ چیز جلودار این مردم نمی‌شد و همگی در ۹ دی‌ ماه به خیابان‌ها ریختند و یکبار برای همیشه بساط فتنه را از شهرهای خود جمع کرده و به زباله‌دان تاریخ سپردند.

وی تصریح کرد: همانطور که شکل گیری خیزش انقلاب اسلامی بر آمده از فرهنگ اصیل عاشورا بود،حفظ و بقاء آن هم بتوسط عاشورا میسّر است و روز ۹ دی یوم‌الفصل و روز جدایی حق از باطل بود.

وی به حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت اشاره کرد و گفت:اینجاست که یکبار دیگر ماه محرّم تأثیر خودش را در حفظ اسلام، عملاً نشان داد. حضرت امام(ره) با درک واقعیت عاشورا فرموده بود که این محرّم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است.

حجت الاسلام عاشوری بصیرت مردم از این روز یوم‌اللّه ای ساخت تا دیگر صفّین تکرار نشود اشاره کرد و افزود:فتنه‌ای که در سال ۱۳۸۸ بر پا شد جز با حضور ده¬ها میلیونی مردم خاتمه پیدا نمی‌کرد تاریخ اسلام موارد زیادی در سینه دارد که حکومت های الهی در اثر غیبت مردم از صحنه ساقط شده‌اند و کاش امیرالمؤمنین(علیه السلام) بعد از فتنه صفین، یک روزی مثل ۹ دی می‌داشت.

امام جمعه حمام در پایان گفت: کاش نظام مشروطه‌ای که به رهبری علماء اسلام و همّت مردم ایران در عهد قاجار برپا شد یک روز ۹ دی می‌‌داشت تا از انحرافش جلوگیری شود و این افتخار برای انقلاب اسلامی ایران که چنین روزی را در تاریخ خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه