روز شمار تاریخ ترور در ایران / نهم دی؛

ترور و شهادت ۲۶ نفر در نهم دی توسط منافقین

نهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۲۶ نفر در نهم دی توسط منافقین

به گزارش هشت دی، نهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

رضا آقا محمد در سال ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۵۷ در حالی که کشاورز در خالد آباد ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن دهاتی ۱ مرداد ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و۹ دی ماه ۱۳۵۷ در تبریز ترور شد و به شهادت رسید.

حسین  عطاخواه ۱ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که قالیباف بود در تبریز ترور شد و به شهادت رسید.

حسن صنوبری ۱ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۱ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول موذنی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید احمد موسوی ترکمان ۲۰ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عظیم محمدی چگینی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجبعلی مرادی چگنی ۷ دی ماه ۱۳۳۹ در استان لرستان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالرحمن ملایی ۲ مهر ماه ۱۳۱۲ در استان کرستان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قدرت الله پاپی زاده ۲۰ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان لرستان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز  وظیفه بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین جعفری چریانی ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ملک محمد شرفی ۹ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان لرستان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهریار عجم زاده ۲۰ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن غیاث آبادی ۹ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان مرکزی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمدعلی دهقانی محمدآبادی ۸ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان یزد متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله رحمتی ۱ دی ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدرعلی رضایی ۵ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عالی حاتموند ۱۲ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرامعلی بیگدلی ۱۲ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول تمنده ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد باپیری ۳ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که که کارمند بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید سالاری انجوپاری ۲۱ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز  وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هوشنگ احمدی جوپاری ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد ویسی نژاد ۱۲ مهر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله محمدی پور نجیب  ۹ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان کرمان متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی اهلی خطیبی ۱ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۸ در خیابان عباسی تبریز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه