محمدحسین غریبی
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان در پره سر:

۴ سال مردم را با برجام سرگردان کردند / آمریکا را باید تحقیر کرد

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: ۴ سال ملت را با برجام سرگردان و تمام زندگی مردم را به برجام وصل کردید آخرش هم وزیر امور خارجه آمد و گفت اشتباه کردم.

۴ سال مردم را با برجام سرگردان کردند / آمریکا را باید تحقیر کرد

به گزارش ۸دی، سردار نظر علیزاده در همایش طلایه داران بصیرت پره رسر رضوانشهر که در مصلی این شهر و به مناسبت حماسه هشتم و نهم دی ماه برگزار شد اظهار داشت: در ۹ دی ۸۸ همه ی استان ها خروشیدند و فتنه گران را به حصر خانگی فرستادند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سران فتنه را در محاکم قضائی محاکمه نکردند و بدون حکم قضائی آنها را به حصر فرستادند افزود: اینکه این ها را محاکمه نکردند از رافت و بزرگواری رهبر، نظام و شورای امنیت ملی بوده که سران فتنه محاکمه نشدند و گرنه حکم این ها اعدام بود و در صورت اتمام حصر چنین حکمی در انتظار آنهاست.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای انقلاب و نظام اسلامی استکبار ستیزیست ادامه داد: امام همیشه به دو جریان اشاره می کرد. یکی جریان مردمی و مستضعفین و دیگری جریان استکبار و استبداد بود و همیشه مستضعفین و پابرهنگان را به قیام علیه مستکبرین دعوت می کرد و می گفت مستضعفین باید با قیام حق خودشان را از مستکبرین بگیرند.

علیزاده یکی از استراتژیک ترین راهبرد های را استکبارستیزی و یکی از سیاست های استکبار ستیری را تحقیر دشمن عنوان و اظهار کرد: امام در یکی از سخنرانی هایشان بعد از تسخیر لانه جاسوسی در پاسخ به مصاحبه یکی از دستگیر شده های سفارت که گفته بود ایرانی ها ما را تحقیر کرده بودند گفته بود بله که ایران تحقیر کرده است و تحقیر هم می کند.

این فعال سیاسی در ادامه به دستگیری ملوانان آمریکا در جزیره فارسی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها وقتی که دیدند ملوانانشان به دست سپاه دستگیر شده و فیلمش هم پخش شده است گفتند ایران ما را تحقیر کرد و بعد از اینکه رهبری به افسران سپاه مدال داد دوباره این جمله را تکرار کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در تلاشند که شعار مرگ بر آمریکا را از ما بگیرند و یک جریانی هم در داخل کشور در تلاش هستند این اتفاق بیافتد گفت: ماجرای جهاد دانشگاهی گیلان نشان می دهد که تلاش آمریکایی در برخی مسئولان موثر بوده است.

علیزاده تأکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا به معنی تحقیر دشمن دانست و گفت: اینها می خواهند این را از ما بگیرند. امام گفته بود اگر از تمام ناقوس های کلیساهای آمریکا اذان پخش شود باز باید مرگ بر آمریکا گفته شود و اینقدر این موضوع ادامه داشته باشد که آمریکا را زیر پا له کنیم.

وی ادامه داد:  منظور از مرگ بر آمریکا مردم آمریکا نیستند. منظور آن یک درصدی هستند که نود و نه درصد را به غل و زنجیر کشیدند، منظور انگلیسی است که دستش به خون مردم بیگناه آلوده است. یک عده در داخل کشور چهره آمریکا را بزک می کنند و تلاش دارند شعار مرگ بر آمریکا نگوییم و پرچم آمریکا را نسوزانیم.

این فعال سیاسی تأکید کرد: موضوع فتنه و انتخابات دو مبحث جداگانه هستند. در سال ۸۸ دشمن از شور انتخاباتی استفاده کرد و وارد جریان انتخابات شد و دیدید که وقتی مدتی گذشت شعار های این افراد تند تر شد و در آخر می گفتند اتنخابات بهانه است اصل نظام نشانه است یا اینکه در روز قدس در میدان هفت تیر در ماه رمضان ساندیس به دستها کروبی را دور کرده بودند و می گفتند نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران، که قسمت دوم شعارشان هم دروغ بود، روز ۱۶ آذر با همدیگر و با کانال های خارجی هماهنگ کردن که بیایند و به تصویر امام خمینی(ره)، امامی که ما هر چی داریم از ایشان داریم هتک حرمت کنند و به دنیا بگویند که مسیر انقلاب برگشته و از این حرف ها که کور خوانده بودند.

علیزاده با اشاره به ماجرای عاشورای سال ۸۸ گفت: اینها حتی حرمت روز عاشورا را هم نگه نداشتند و در روزی که همه قومیت ها و ادیان در کشور عزادار داغ پسر فاطمه(س) است خیمه عزای امام حسین (ع) را به آتش کشیدند و زدند و رقصیدند. اینجا بود که دیگر مردم ایران تحمل نکردند و ریختند داخل خیابان ها. در گیر و دار این درگیری ها خیلی از بچه بسیجی هایی که آمده بودند مردم و فتنه گرها را از هم جدا کنند به شهادت رسیندند. مسجد لولاگر را به آتیش کشیدند و می خواستند حوزه مقاومت بسیج را خلع سلاح کنند. در حین این اتفاقات خیلی از این مردم با دیدن شعار های تند و بی ربط به نظام از طیف فتنه گر ها جدا شدند چون میدانستند برای این نظام هزینه شده و تعداد زیادی شهید تقدیم آن شده است.

وی ادامه داد: فتنه گرها کاری کردند که شیرینی رکورد شکنی حضور در انتخابات را که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در وصف آن میگفت با این کاری که مردم کردند نه دست مردم بلکه پای مردم را باید ببوسیم به مذاقشون تلخ کردند. فتنه گر ها جنایت های زیادی کردند. کشته سازی کردند تا مردم را برای ریختن داخل خیابانها تهییج کنند اما مردم آن روزی که به حریم امام حسین (ع) تجاوز کردند تهییج شدند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان در ادامه  با بیان اینکه چیزی که ملت را به میدان کشاند حزب و جریان نبود بلکه اراده ی ملت بود افزود: حادثه ۸ و ۹ دی هم برای امروز ما  درس و عبرت دارد.عبرت آن این است که افرادی که حتی ممکن است در گذشته مسئولیت ها و پست های بزرگ حکومتی داشته باشند روزی عوض شده و تبدیل به فتنه گر شوند. آقای کروبی و هاشمی و خاتمی و موسوی اشخاصی هستند که پست های حکومتی زیادی در انقلاب داشتند. این موضوع برای مسئولین عبرت آموزتر است چرا که آنها بیشتر در معرض خطا و لغزش هستند.

فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج استان گیلان  گفت: دشمن بعد از برجام بین مردم و مسئولان نفوذ کرده است به طوری برخی به جای اینکه آمریکا را تحقیر کنند درباره آن بزرگنمایی می کنند. بعد به فلان آقا میگویند چرا جواب تلفن اوباما را دادی میگوید چون نمی خواستم باعث تحقیر آنها شود!

علیزاده افزود: امروز اگرچه فتنه خاموش شده اما آتش زیر خاکستر است که هر لحظه با وزش یک باد می تواند شعله ور شود. دشمن وقتی که جریان سبز را درست کرد تاج زاده گفت الان قدرت این را داریم که مردم را به خیابان ها بکشانیم. ابطحی که خود از سران فتنه گر بود هم در اعترافات خودش گفته بود اگه رهبر انقلاب یک قدم عقب نشینی می کرد هلال نامنی افغانستان، ایران و عراق تکمیل میشد.

وی تأکید کرد: تقابل هنوز وجود دارد. همه و بویژه مسئولان باید حواسشان باشد. در فتنه ۸۸ با اسم امام و به عنوان خط امام به جنگ امام آمدند و امروز با اسم ولایت دارند می آیند.

علیزاده در اعتراض به اظهارات نماینده رشت در مجلس گفت: نماینده شهر ما زمانی میگوید تا کی فتنه باید ادامه داشته باشد و بعد یکجای دیگر میگوید ۷۰ درصد جانم را قبلا دادم و ۳۰ درصد دیگه هم فدای ولایت باشد. آقای فلانی! کدام ولایت مد نظر شماست؟ مگر ولایت نمی گوید فتنه خط قرمز  ماست؟

وی با اشاره به ماجرای جهاد دانشگاهی گیلان گفت: آن جوانی که ماجرای جهاد دانشگاهی را افشا کرد و یا کسی که قضیه فیش های نجومی را فاش کرد دارای بصیرت بودند و جز خواصند و باید دست آنها را بوسید چون چهره اینگونه افراد را مشخص کردند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت:در یک سخنرانی خود رئیس جمهور گفت ما کارتن خواب و خیابان خواب داشتیم ولی گورخواب نداشتیم. این ثمره بی تفاوتی افراد و همچنین ثمره اختلاس های میلیاردی بیشمار است. فردی که در ویلاهای چند صد متری در لواسان زندگی می کند سرما و گرما را نمیفهمد. یا کسی که چندین هزار میلیاردی زندگی میکند غصه گورخواب ها را ندارد. امروز با پلاکارد های بیکاری می آیند و می گویند مشکل اصلی ما بیکاری است در حالی که هیچ اقدامی برای حل اون انجام نمی دهند.

وی در پایان اظهار کرد: ۴ سال ملت را با برجام سرگردان و تمام زندگی مردم را به برجام وصل کردید آخرش هم وزیر امور خارجه آمد و گفت اشتباه کردم به کری اعتماد کردم. خوب این مسئله را که رهبری گوشزد کردند و گفتند به آنها اعتماد نکنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه