به دختران جامعه توصیه می کنم که برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند/ نجابت و حیا، بزرگترین ویژگی یک دختر

برگزیده کشوری طرح ولایت به دختران هم سن و سال خود توصیه کرد: که همواره با شناخت دقیق از موقعیت و شرایطی که در آن قراردارند برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند

به دختران جامعه توصیه می کنم که برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند/ نجابت و حیا، بزرگترین ویژگی یک دختر

هدیه جباری دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور رشت و برگزیده کشوری طرح ولایت بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز به مناسبت روز دختر  در خصوص نامگذاری میلاد حضرت معصومه (س) به عنوان روز ملی دختران گفت: در عصری به سر می بریم که جامعه غرب دم از تمدن می زند اما اگر در این تمدن عمیق بنگریم عنصری که باید کرامت به آن داده شود (زن) جایگاهی ندارد.

این دختر موفق ایران اسلامی با اشاره به فریادهای فمنیستی برخاسته از غرب اینگونه رفتارها را بهانه ای برای دفاع از حقوق زنان عنوان کرد و در ادامه با تاکید بر سوء استفاده های مردان در اینگونه اندیشه ها از اظهارکرد: دراینگونه مکاتب جایگاه زن در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حلقه ای مفقوده به شمار می رود.

جباری با اشاره به جایگاه والایی که اسلام به زن و دختر اختصاص داده است افزود: اسلام در عصری که دختران را زنده به گور می کردند به دختران کرامت داد.

وی جایگاه رفیع دختران و زنان در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرارداد و افزود: روز زن و روز دختر نمادهایی از بزرگداشت مقام بانوان در اسلام است.

وی بزرگترین ویژگی دختر ایرانی اسلامی را نجابت و حیا دانست و گفت: نجابت و حیا در بسیاری از امور و حوزه ها ملاک است و مرزهای رفتاری یک دختر خانم را مشخص می کند.

این بانوی بسیجی به دختران هم سن و سال خود توصیه کرد: که همواره با شناخت دقیق از موقعیت و شرایطی که در آن قراردارند برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

heiab3

وی با تاکید بر اینکه دوران جوانی به سرعت سپری می شود، حرکت در جهت رضای خداوند را مهم ترین اصلی دانست که هر انسانی علی الخصوص دختران ایرانی باید به آن توجه داشته باشند.

این بانوی موفق در پایان با اشاره به تحولاتی که در منطقه روی داده است افزود: با توجه به اخباری که از سوریه شنیده می شود متوجه میشویم که باردیگر عرصه نبرد حق بر باطل مهیا شده است و تاریخ مجددا در حال تکرار است.

وی رسالت زنان و دختران اسلامی را در چنین شرایطی رسالت زینبی عنوان کرد و ابراز نمود: شناخت عرصه و تلاش برای انجام وظایف در این شرایط رسالت ویژه ای است که بر عهده بانوان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه