عضو مجلس خبرگان رهبری:

۸دی نشان داد مردم در دفاع از ولایت کوتاهی نمی کنند / فتنه گران از امام و امت عذرخواهی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در فتنه ۸۸ تمامی دنیا دست به دست هم دادند تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

۸دی نشان داد مردم در دفاع از ولایت کوتاهی نمی کنند / فتنه گران از امام و امت عذرخواهی کنند

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، آیت الله احمد پروایی در مراسم گرامیداشت حماسه ۸ و ۹ دی که با حضور مردم بصیر و ولایتمدار و تنها تنی چند از مسئولین ادارات در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حضور حماسی مردم در ۸ و ۹ دی بیانگر آن است که اگر عده ای خود فروخته فتنه انگیزی کردند مردم در دفاع از رهبری و ولایت لحظه ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از فتنه ۸۸ در دیدار های مختلف فتنه را به مردم تذکر و تلنگر دادند اما عده ای بجای فتنه می گویند حادثه و جریان، فتنه ۸۸ بر احدی پوشیده نیست لذا نباید از بیان آن ابایی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت:  انگلیس، سلطنت طلبها، منافقین،  آمریکایی ها از فتنه ۸۸ دفاع کردند و فتنه گران کاری کردند که دشمن به آنها لبخند زد.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ تمامی دنیا دست به دست هم داده بودند تا به خیال خود و بی خردی فتنه گران داخلی نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما مردم بصیر گیلان در ۸ دی و به دنبال آن مردم سراسر ایران در نهم دی ماه حماسه خلق کردند و آب روی آتش فتنه ریختند.

آیت الله پروایی، ادامه داد: در فتنه ۸۸ عده ای در خواب بودند و عده ای نیز خود را به خواب زده بودند به انقلاب لطمه وارد کردند.

وی در ادامه به وقایع روز کشور اشاره کرد و گفت: در کشور حوادثی اتفاق افتاده است که مردم و جوانان به واسطه این اتفاقات به نظام بدبین می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: مسئولین باید خود را خادم و نوکر مردم بدانند مسئولین باید بدانند که اگر مردم به آنها رای نمی دادند و در حماسه ۸ و ۹ دی به میدان نمی آمدند، مسئولیتی باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: برای چنین مردم با بصیرتی باید خدمت کرد و نوکر آنان بود نه برای مردم کدخدایی کرد و مردم هم دست کسانی که صادقانه خدمت کنند را می بوسند.

آیت الله پروایی در ادامه به بیان مسائلی که چرا فتنه گران را نمی بخشید، اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) حر را زمانی بخشید که به غلط کردن افتاد. عده ای بخشش و رافت امام حسین را می بینند اما به پشیمانی و غلط کردن حر غافلند.

وی اظهار داشت: عناصر و حامیان فتنه بیایند در مقابل ملت، امام(ره)، شهدا، ولایت عذرخواهی کنند و بگویند که غلط کرده اند و به دنیا هم اعلام کنند تا حامیان شان هم بدانند که اینها غلط کرده اند تا دیگر به فکر فتنه انگیزی نباشند آنوقت بخشیده می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حق فتنه گران اعدام بود اما همین که اعدام نشدند رافت انقلاب نسبت به آنان بود.

وی تصریح نمود: برخی از اول انقلاب زحمت کشیدند و حامی انقلاب بودند و الان هم مدافع انقلابند باید دست این افراد را بوسید اما عده ای در برهه ای از زمان با انقلاب بودند ولی بعدها عملشان تیغی بر چشم انقلاب زد این افراد شایسته حمایت نیستند.

پروایی، افزود: در دوران پیامبر(ص) عده ای جزو اصحاب وی بودند با آن حضرت زندگی می کردند اما بعد از رحلت پیامبر در دوران امامت امام علی(ع) فتنه جویی کردند و با آن حضرت جنگیدند.

وی یادآور شد: در قضیه جنگ جمل کسانی با امیرالمومنین(ع) جنگیدند که در خانه پیامبر اسلام زندگی می کردند لذا سابقه انقلابی مهم نیست مهم تا آخر در مسیر اسلام و انقلاب ماندن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: خیلی ها در دفاع از انقلاب جانباز شدند دست و پا دادند و الان هم در مسیر ولایت و انقلابند اما برخی تنها جانباز هستند ولی در مسیر ولایت نیستند.

وی با بیان اینکه در شناخت افراد جانباز بودن، فرزند شهید بودن، عالم بودن ملاک نیست ابراز داشت: ملاک در مسیر خط ولایت بودن است و هرکس که در مسیر ولایت بود تایید است و اگر از مسیر ولایت خارج شد باید کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه