ماعزت می خواهیم نه ذلت به هر قیمتی و برای سیر شدن شکم مان

می گویند باید با هر قیمتی تحریم ها شکسته شود. حتی اگر به قیمت از دست دادن بعضی از آرمان های نظام مقدس ما باشد و برای توجیه این خواسته خود، در بوق و کرنا کرده اند که این خواسته مردم است زیرا فشار اقتصادی تاثیر منفی بر زندگی آنها گذاشته است.

ماعزت می خواهیم نه ذلت به هر قیمتی و برای سیر شدن شکم مان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت،  می گویند باید با هر قیمتی تحریم ها شکسته شود. حتی اگر به قیمت از دست دادن بعضی از آرمان های نظام مقدس ما باشد و برای توجیه این خواسته خود، در بوق و کرنا کرده اند که این خواسته مردم است زیرا فشار اقتصادی تاثیر منفی بر زندگی آنها  گذاشته است.

به همین خاطر امروز ، دوشنبه در این  هوای سرد و بارانی ، در بین مردم شفت رفتیم و از آنها سوال کردیم که آیا شما از  مسئولین می خواهید به هر طریقی با غربی ها به تفاهم برسند تا مشکلات شما حل شود ؟

علی، ۲۵ ساله، لیسانسه ای که در بازار های محلی به کسب و کار مشغول است ، می گوید:

«این خواسته بعضی هاست که منافع خودشان را در خطر می ببیند و ربطی به مردم ندارد . اگر مشکلی هم باشه بریم ببینیم کی این مشکل را به وجود آورده  ؛ کسی که خود، این مشکلات را برای ما  به وجود آورده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.»

نصرالله ، ۶۲ ساله فروشنده دور گرد صومعه سرایی نیز به روزهای سخت تر از این اشاره می کند و می گوید:

«ببین جوان ؛ ما از این سخت تر ها هم را گذراندیم ؛ ما با توکل به خدا و رهبری امام (ره) سخت تر از این را گذراندیم؛ با همه مشکلات ما راضی نیستم برای از چیزهایی که براش خون دادیم ذره ای عقب نشینی کنیم »

یوسف، میوه فروش هم در پاسخ به سوال ما پاسخ می دهد:

«همان که امام فرمود” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” ما پشت ولایت و رهبری هستیم .شما بگردید ببینید کی این مردم روی حرف رهبر معظم انقلاب حرف زدن به نظر ما هر چه آقا بفرمایند همان درست است.

ما مطیع رهبری و ولایت هستیم و چون خدا با ماست پیروزی از آن ماست .»

نادر هم که به فروش پارچه مشغول است گریزی به ایام محرم می زند و می گوید:

«واقعیت زندگی سخت شده  ولی در ایام محرم روحانی مسجد محل ما در سخنرانی هایش حرف های خوبی میزد؛

او می گفت : اگر برکت در زندگی باشد، آدم دیگر هیچ نگرانی ندارد. می گفت :سگ ۴ تا بچه می آورد  گوسفند یکی.حالا شما نگاه کنید گوسفند ها تعدا شان زیاد تر است یا سگ ها …….. خب ما در زندگی مان چون پیرو ائمه هستیم و با نام خدا شروع به کاسبی و هر کاری می کنیم پس برکت وجود دارد ، پبنابراین س نگران چیز دیگری نیستیم.

من خطاب به همه مسئولین عرض می کنم در مملکتی که عنایت امام زمان (عج) و دعای خیرش پشت این نظام و خون هزاران شهید ضامن استقلال آن شده لطفا طوری رفتار نکنیم که مایه ذلت باشد.

ایرانی یعنی عزت؛ یعنی غرور؛ یعنی آقایی؛  ما مسئول ذلیل  نمی خواهیم.

خواسته ما همین است ما به هر قیمتی عزت می خواهیم  نه ذلت برای سیر شدن شکم مان .»

سید رضا هم که به  فروش البسه در بازار محلی مشغول بود، می گوید:

«ما مردم ،همیشه توکلمان به خدا است و کسی با خدا باشد دنبال ذلت نیست . ما از مسئولین می خواهیم همیشه به فرمایش رهبر مان گوش کنند و کاری  را انجام دهند که ایشان از آنها می خواهد.

صلح خوب است، دوستی خوب است؛ اما  ما مسلمان هستیم. ببین من هنوز پیراهن سیاه امام حسین تنم است ؛ جایی که عزت ما زیر سوال برود،  حسینی وار عمل می کنیم.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه