روسیه طرح حمله نظامی به عربستان و قطر را آماده کرد

یک شبکه تلویزیونی آمریکا اعلام کرد: مقام عالی‌رتبه ارتش روسیه از آماده بودن طرح حمله نظامی کشورش به پایتخت‌های عربستان سعودی و قطر خبر داد.

روسیه طرح حمله نظامی به عربستان و قطر را آماده کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، در پی شدت یافتن دامنه تنش‌ها بین روسیه و عربستان سعودی بر سر موضوع سوریه و افزایش سطح اتهامات مبادله شده بین این دو کشور در رابطه با حوادث تروریستی روسیه، یک مسئول عالی‌رتبه در پدافند هوایی ارتش روسیه اعلام کرد: مسکو طرحهای لازم برای اقدام نظامی ضد “ریاض” و “دوحه” را آماده کرده است.

اگرچه روابط بین روسیه و عربستان سعودی از زمان شکل‌گیری مجددش از سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ تا به امروز فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دیده، اما هم اکنون این روابط به اوج وخامت خود رسیده است.

وخامت اوضاع جاری بین روسیه و عربستان سعودی به‌حدی زیاد شده که در جریان سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به ریاض و دیدارش با شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور در دیداری که بین این دو مقام صورت گرفت طرف سعودی بارها روسیه را به طرفداری از نظام سوریه و دست داشتن مسکو در آن‌چه ریاض آن را قتل‌عام مردم سوریه خوانده متهم کرد.

از سوی دیگر و درپی این اوضاع پرتنش میان روسیه و عربستان سعودی سخنگوی رسمی وزارت خارجه مسکو اعلام کرد: روسیه عربستان سعودی را به‌عنوان حامی تروریسم و گروه‌های تروریستی می‌شناسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه