رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در گفتگو با 8دی :

خیابان ۸دی به صورت رسمی نامگذاری شد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت : در روز یکشنبه طرح نامگذاری خیابان ۸دی به صورت ویژه در دستور کار صحن شورا قرار گرفت و با رای مثبت تمام اعضای شورا به تصویب رسید.

خیابان ۸دی به صورت رسمی نامگذاری شد

سید رضا موسوی روزان؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی؛ ضمن بزرگداشت حماسه ۸دی اظهار داشت: ایامی که پیش رو داریم روز ۸دی که روز بصیرت مردم گیلان و تجدید میثاق با ولایت و همچنین ۹دی که روز بصیرت مردم ایران است گرامی میدارم.

وی با اشاره به روند نامگذاری خیابان ۸دی تصریح کرد: این ایده پس از طرح در کمیسیون نامگذاری بدون حتی یک رای مخالف و پس از آن در کمیسیون فرهنگی با اکثریت آرا به تصویب رسید و قرار شد خیابان تازه تاسیسی که از سمت رجایی به سمت بلوارمعلم متصل می شود به نام ۸دی نامگذاری شود.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورا با اشاره به استقبال اعضای شورا در خصوص این نامگذاری تصریح کرد : در روز یکشنبه نیز این طرح به صورت ویژه در دستور کار صحن شورا قرار گرفت که هر ۱۱ نفر از اعضای  حاضر شورا به این نامگذاری رای مثبت دادند. واین خیابان اکنون به  صورت رسمی ۸دی نام دارد.

روزان مصادف شدن این نامگذاری را با فرارسیدن روز ۸دی به فال نیک گرفت و یادآورشد : طول این خیابان یک کیلومتر و ۷۰۰ متر؛ یعنی قریب به دو کیلومتر است . و  در امتداد خیابان بیستون با فاصله ی ۲۰۰ متر از دانای علی به سمت بلوار معلم قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت این نامگذاری را اقدامی ارزشی و ماندگار خواند و اظهار کرد : این اقدام ارزشمند با استقبال همه همکاران و اعضای شورا قرار گرفت. بنده تشکر ویژه ای از جناب آقای اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دلیل حساسیت بر این موضوع و همچنین پایگاه تحلیلی خبری ۸دی به دلیل پیگیری و اطلاع رسانی این طرح و همه گیر شدن آن دارم.

روزان از نصب تابلوهایی با مضمون بصیرت مردم گیلان در این خیابان خبرداد و گفت: به دوستان در شهرداری توصیه شده که تابلو ها و پنلهایی که موجب آشنایی مردم با این نامگذاری شود فراهم کرده و در قسمتهایی از این خیابان نصب کنند. هم چنین تصاویری که ما  از ۸ و ۹ دی در این چند سال داریم نیز در قسمت های مختلف این خیابان نصب خواهد شد .

وی ادامه داد:  از سخنان رهبر عزیزمان که در دیدار با مردم گیلان، اشاره ای صریح به این بصیرت و پیشتازی داشتند در مسیر راه این خیابان استفاده خواهد شد تا این روز و حماسه هرچه بیشتر در یادها ماندگار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه این نامگذاری حرکتی ماندگار خواهد شد تاکید کرد :  این نامگذاری به دلیل اینکه در خیابانی جدیدالاحداث انجام گرفته است به راحتی مورد پذیرش عموم مردم قرار می گیرد. اما برخی مناطق که  تغییر نام داده شده اند مانند رشتیان به راحتی برای مردم جا نمی افتد و با اینکه این خیابان شهید رجایی نامیده شد اما مردم هنوز آن را با رشتیان می شناسند.

روزان در پایان گفت : اما در مورد خیابان ۸دی چنین مشکلی پیش نخواهد آمد. و جایگاه خود را در بین مردم خواهد یافت. البته بازگشایی کامل این خیابان به دلیل لوله گزاری های روان آب سطحی ممکن است ۲ الی ۳ ماه به تعویق بیفتد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه