عضو شورای اسلامی شهر رشت:

می خواهند یک خیابان فرعی را به نام ۸دی نامگذاری کنند / محل شهادت صدها رشتی بهترین مکان برای نامگذاری حماسه گیلانی ها

عضو شورای اسلامی شهر رشت پیشنهاد داد محل شهادت صدها نفر از مردم رشت در سال ۱۳۰۵ به نام هشت دی نامگذاری شود.

می خواهند یک خیابان فرعی را به نام ۸دی نامگذاری کنند / محل شهادت صدها رشتی بهترین مکان برای نامگذاری حماسه گیلانی ها

محمود باقری خطیبانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه یک خیابان فرعی را می خواهند به نام حماسه هشت دی نامگذاری کنند اظهار داشت: در ابتدای فعالیت شورای چهارم برخی از عزیزان پیشنهاد دادند که نام پل شهید باستانی شعار به نام  هشت دی تغییر پیدا کند که به جهت حفظ شانیت این شهید عزیز پیشنهاد کردیم در آینده فضا یا مکان مناسب تری را برای این نام گذاری پیدا شود.

وی افزود: در حال حاضر و در زمانی که در معیت مدافعین حرم بودم با خبر شدم همان دوستان به دنبال نامگذاری یکی از فرعی های خیابان شهید رجایی به نام  هشت دی می باشند.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: اعتقاد دارم این کار به نوعی رفع تکلیف می باشد و در شان حرکت عظیم مردم گیلان نیست.

باقری خطیبانی با بیان اینکه حرکت عظیم مردم گیلان در روز های ۸ و ۹ دی ماه ۸۸ از میدان شهدای پل ذهاب حماسه هشت دی کلید خورد.

وی ادامه داد: محل فعلی پیاده راه فرهنگی محل وداع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آخرین نمازگاه شهیدان عزیز و به خاک و خون کشیدن صد ها نفر از مردم عزیز رشت به دستور رضا خان در سال ۱۳۰۵ بود.

باقری با بیان اینکه مردم رشت به رهبری آیت الله رسولی و آیت الله علم الهدی فومنی در سال ۱۳۰۵ تظاهرات کردند و صدها نفر در همین مکان در روز ۱۲ دی به شهادت رسیدند گفت: پیشنهاد می کنم به پاس بصیرت و قدردانی مردم گیلان، علی الخصوص شهر رشت پیاده راه بافت مرکزی شهر به نام هشت دی نام گذاری شود تا همزمان تداعی کننده دو حادثه بزرگ تاریخ گیلان باشد.

این عضو شورای  اسلامی شهر با تأکید بر لزوم گرامیداشت ۱۲ دی سالورز کشتار صدها نفر از مردم گیلان در سال ۱۳۰۵ گفت: برخی اینطور وانمود می کنند که ما با عنوان روز رشت مخالفت داریم در حالی که حرف ما این است که نباید در محتوای روز رشت مناسبت ۱۲ دی سال ۱۳۰۵ که مهم ترین حادثه این روز است در کنار عناوین دیگر کم رنگ شود.

وی تأکید کرد: برجسته ترین مناسبت روز ۱۲ دی همان حادثه سال ۱۳۰۵ است و در مناسبت های روز و هفته رشت باید این موضوع مورد تأکید قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه