امام جمعه رودبار در گفتگو با 8دی:

حماسه ۸دی آبی بر آتش فتنه ۸۸ بود / فخر فروشی و حقوق های نجومی برای ملتی که ۹دی خلق می کند معنا ندارد

امام جمعه رودبار حضور مردم گیلان در ۸دی را نشان دهنده بصیرت گیلانیان توصیف کرد و گفت: نظام پرداخت حقوق و دستمزد نامتعارف و نجومی برای ملتی که ۹دی خالق می کند فخر فروشی و بی معنا است.

حماسه ۸دی آبی بر آتش فتنه ۸۸ بود / فخر فروشی و حقوق های نجومی برای ملتی که ۹دی خلق می کند معنا ندارد

حجت الاسلام و المسلمین مسعود داودی در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: هشتم و نهم دی یک روز حماسی برای خنثی کردن یک توطئه شوم توسط دشمنان کشور و مردم ایران اسلامی بود.

وی حماسه ۸دی مردم گیلان را در راستای امنیت پایدار جامعه دانست و افزود: حضور حماسی مردم غیور گیلان در ۸دی آبی بود بر آتش فتنه که موجب فراگیری آن در کشور شد.

امام جمعه رودبار به پیشینه مردم گیلان در دینداری و صیانت از آن اشاره داشت و گفت: حضور مردم گیلان در ۸دی نشان می دهد که گیلان در تمامی فعالیت های انقلابی و مذهبی و برای آزادی و ظلم ستیزی و حمایت از حق پیشتازی تاریخی دارد.

حجت الاسلام داودی با بیان اینکه گیلانیان در ۸دی افتخاری بزرگ آفریده اند، اظهار کرد: قیام میرزا کوجک جنگلی و قبل از آن هم در حمایت از قیام اهل بیت سلام الله علیها مردم گیلان افتخاراتی را در کتاب پر افتخارشان ثبت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه گیلان در ولایی بودن و پذیرش فقه اسلامی جلودار خیلی از استان های دیگر کشور بوده است، تصریح کرد: تشکیل حکومت شیعی در زمان های بسیار دور در گیلان نشان دهنده همان بصیرت مردم گیل و دیلم است که ۸دی ها و نهم دی ها را خلق کرده اند.

امام جمعه رودبار با اعلام اینکه مقام معظم رهبری حضور گیلانیان را در ۸دی یکی از ویژگی های بارز مردم گیلان بر می شمرد ، افزود: این حرکت مردم قابل تقدیر است و پیام آن این است که اگر مردم در صحنه حاضر شوند، تباهی، بی عدالتی، ظلم، توطئه و فتنه را از بین خواهد برد.

حجت الاسلام داودی مردم زمانه فعلی را بالاتر از مردم رسول الله صلوات الله علیها، حضرت امیر المومنین و امام حسین علیه السلام دانست و گفت: مردم ثابت کردند در تمامی عرصه ها حضور دارند و مسئولین نیز باید در حد شان و جایگاه آنها کار کنند.

وی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: مردم گیلان و ایران قدر شناس هستند و باید در حد آنها اخلاص و رفا ایجاد کرد و فخر فروشی برای مردم سخاوتمندی چون گیلان معنا ندارد.

امام جمعه رودبار از نظام پرداخت حقوق و دستمزد نیز به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: دریافت حقوق های نجومی و نامتعارف مردم را از نظام و انقلاب جدا می کند و این درحالی است که مردم همیشه بدون توقع و خالصانه در میدان های مهم انقلاب همچون انتخابات ها، راهپیمایی ها و جنگ حضور فعال و مثبت داشته اند.

وی ضمن تشکر از مدیران وظیفه شناس و سخت کوش جامعه گفت: مسئولانی که در شهر زندگی می کنند و از سفره و معیشت مردم بی خبر هستند نمی توانند برای حل مسائل جامعه گام بردارند که انتظار داریم وظیفه شناسی مسئولین نسبت به ملتی که خالق حماسه های بزرگ همچون ۸دی هستند بیشتر از پیش شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه