مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان:

فتنه گران مدام بر طبل غفلت از حقیقت فتنه می کوبند / شباهت های فتنه ۸۸ با جنگ تحمیلی ۵۹

چگونه است که بعد از دو دهه از پایان جنگ، حادثه ای چون فتنه ۸۸ پا جای فتنه جنگ تحمیلی می­گذارد و می­ خواهد کار ناتمام صدامیان به فرجام برساند.

فتنه گران مدام بر طبل غفلت از حقیقت فتنه می کوبند / شباهت های فتنه ۸۸ با جنگ تحمیلی ۵۹

به گزارش ۸دی، رسول جلایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان ضمن یادداشتی به مناسبت سالروز حماسه هشت و نهم دی ماه نوشت:

حوادث و رخدادهای بزرگ علی رغم تفاوت در زمان و مکان، دارای شباهت هایی هستند. موفقیت در مقابله با حوادث ناگوار تنها معطوف به شناخت تفاوت ها نیست، بلکه کشف شباهت ها هم می تواند غبار یکرگی را کنار بزند و حقیقت را نمایان سازد.

اگر ادعا کنیم  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ها حادثه برای انحراف و انهدام انقلاب توسط دشمنان و عوامل آنها طرح ریزی و انجام گرفته و در این میان جنگ تحمیلی علیه ایران در ۵۹ و فتنه ۸۸ حوادثی منحصر به فرد بودند که کشور را تا لبه پرتگاه و تسخیر پیش بردند، ادعای گزافی نیست. دلایل و شواهد بسیار بیشتر و روشن تر از آن است که در این مجال به او بپردازیم.

اما چگونه است که بعد از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی و دوران پرافتخار دفاع مقدس، حادثه ای چون فتنه ۸۸ پا جای فتنه جنگ تحمیلی می­گذارد و می­ خواهد کار ناتمام صدامیان را این بار به طریقی ماهرانه و کم هزینه­ تر برای دشمنان همیشگی به فرجام برساند.

سوال اساسی این است؛ وجوه مشترک و شباهت های این دو حادثه در چیست که پیوند دهنده ی خصم برون با خائنان درون شده است؟ در این یادداشت نکاتی به اشاره خواهد آمد:

  • در واقعه­ی جنگ تحمیلی استکبار به سرکردگی آمریکا، صهیونیسم به میدان داری رژیم جعلی اسرائیل و ارتجاع به جانبداری شیوخ شکم باره­ ی منطقه از تجارت توطئه­ های مختلف و پی در پی انجام گرفته علیه انقلاب اسلامی نا امید شدند و چاره­ ی کار را در برخورد نظامی و تسخیر ایران با عمله­ی احمقی چون صدام دیدند. حادثه فتنه ۸۸ هم بعد از موفقیت­های مستمر نیروهای انقلابی،ارزشی و مردم مقاوم ایران زمین در سالهای بعد از دفاع مقدس– صنایع دفاعی، موشکی، نانو، الکترونیک، هسته­ ای، پزشکی و … – علی رغم سنگ اندازهای دشمنان توسط عمال نابخردی چون سران و اصحاب فتنه شروع شد.
  • شعار صدامیان بعد از حمله به خاک مقدس میهن مان، سه روز تا خوزستان و یک هفته تا تهران و نابودی نظام جمهوری اسلامی بود. فتنه گران هم بعد از پیروزی بزرگ ملت ایران در انتخابات سال ۸۸ و شیرینی حضور چهل میلیونی آنان با شعار تقلب در انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است، پای در رکاب کرده بودند .
  • رژیم بعث عراق در تجاوز به کشورمان از همه ابزارها و وسیله های ناحق و ناجوانمردانه – سلاحهای شیمیایی و غیر متعارف تا بمباران مناطق غیر نظامی و مردم کوچه و بازار – با حمایت و پشتیبانی دول غربی و عربی بهره برد. فتنه گران هم با تأسی به روش جنایتکاران تاریخ از آتش زدن اموال بیت­المال تا پاره کردن ابدان ملت هوادار انقلاب و ایران ، جسارت به تمثال امام راحل ، تعرض به دسته­جات عزاداری حسین بن علی (علیه السلام) و جشن و پایکوبی در روز عاشورای حسینی کم نگذاشتند .
  • رژیم عفلقی با تجاوز به خاک ایران باعث شد، دشمنان داخلی و گروهکهای معاند از چپ و راست و منافقین با امیدواری به یکسره شدن کار، انقلاب اسلامی را از درون با انواع جنایتها ، ترورها و ناامنی ها مواجه کنند و مسیر نابودی آرمانها و دستاوردهای ملت ایران را هموار نمایند . فتنه گران نیز از درون با درگیر کردن و تضعیف پایه های امنیت کشور و تهدید جدی ، بارقه های امید و طمع دشمنان خارجی را بارور و آنان را برای نفوذ در صفوف ملت و مسئولان نظام وسوسه نمودند .
  • صدامیان هیچگاه در ازای جنایت،تعرض و اشغال ایران عزیز حاضر به عذرخواهی از ملت ما نشدند و در پی جبران خسارت بر نیامدند. فتنه گران هم تا به امروز در قبال بدنام کردن کشور و اتهام تقلب در آرای ملت و خونهای شهدای مظلوم ۸۸، اظهار ندامت و پشیمانی نکرده و در صدد التیام زخم های وارده بر پیکر انقلاب نیستند و شباهت هایی که بماند …

کلام پایانی این است: دشمنان ملت در دوران دفاع مقدس، امیدوار به فراموشی و تحریف دستاوردهای شهیدان و رزمندگان برای نسل حاضر و آیندگان هستند. فتنه گران هم مدام بر طبل غفلت از حقیقت فتنه و تحریف حادثه بزرگ و مهم ۸۸ با استفاده از دنباله ی اصحاب فتنه – ساکنین دیروز و آب به آسیاب ریزان دشمن در امروز – هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه