پس از تکذیب اعترافات ظریف صورت گرفت؛

رسوایی وزارت خارجه در ماجرای تکذیب اعترافات ظریف/ آقای ظریف مردم نامحرم نیستند + تصویر متن کامل اظهارات وزیر خارجه

متن پنج صفحه‌ای تایپ شده‌ی اظهارات و توضیحات وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس منتشر کرد.

رسوایی وزارت خارجه در ماجرای تکذیب اعترافات ظریف/ آقای ظریف مردم نامحرم نیستند + تصویر متن کامل اظهارات وزیر خارجه

به گزارش ۸دی، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لحظاتی پیش با حضور در جایگاه خبرنگاران پارلمانی متن پنج صفحه‌ای تایپ شده‌ای را با عنوان «اظهارات و توضیحات وزیر محترم امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی در مورخه ۲۸ /۹/ ۹۵ در موضوع نقض برجام» را منتشر کرد.

این متن که به امضای ۱۲ نفر از نمایندگان به نام های آقایان حاجی دلیگانی، عباس گودرزی (بروجرد) حسینی کیا ، پورمختار، جاسمی، موسوی لارگانی، آزادی‌خواه، ابوترابی، فلاحتی، ابطحی، نوروزی و کریمی قدوسی پای آن درج گردیده حاصل استماع فایل صوتی سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی است که ظهر امروز انجام گردید.

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

همچنین در ادامه جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون موضوع برجام نامه ای نوشت.

متن نامه به شرح ذیل آمده است:

 جناب آقای ظریف

وزیر محترم امور خارجه

سلام علیکم

 بنده در آخرین جلسه کمیسیون امنیت با حضور جنابعالی و معاونین محترم حضور نداشتم ولی روز بعد در جریان مباحثی که جنابعالی در جمع کمیسیون امنیت ملی در موضوع علل نقض برجام که پایه آن را اعتماد به جان کری و عدم اصرار بر گنجاندن عدم تمدید قانون ایسا در متن برجام می دانید را شنیدم و بعد به اتفاق همکاران نوار موجود را استماع نمودیم که تایید مسائلی بود که همکاران بیان می کردند. در این فرصت مطالبی را در این نامه تقدیم می دارم.

۱.تمامی نمایندگان محترم در مجلس نهم موافق مذاکره با حفظ عزت ملت ایران با دستاورد توافقی که آمریکا نتواند آن را نقض کند بودیم ولاغیر.

۲.این امر میسر نمی شد مگر با رعایت همه خطوط قرمز ولی امر مسلمین.

۳.ولی امر مسلمین ضمن حمایت از تیم مذاکره و تاکید بر حفظ خطوط قرمز در مذاکرات از ملت ایران و آنچه که بایستی ملت بدانند حمایت فرمودند.

۴.فرمودند: در مذاکره مطلب محرمانه نداریم باید ملت بدانند که چه می گذرد. آقای ظریف در حال حاضر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام توسط طرف غربی در رسانه های دنیا پخش می شود ولی جنابعالی همان مطلب با بیان محرمانه است و گزینشی به کمیسیون می دهید.

۵.جنابعالی و آقای روحانی اصل را بر عدم ارائه اطلاعات به نمایندگان و مردم قرار دادید و می گفتید همه چیز محرمانه است.

۶.بنده و همکاران محترم در مجلس نهم در کمیسیون امنیت ملی آن زمانی که شما برای گزارش شرکت می فرمودید بنا را بر این قرار می دادید که مسائلی که می فرمودید محرمانه است ولی همیشه ما بر اثر مبنای قانونی معتقد بودیم بسیاری از اخبار مذاکره را مردم باید بدانند (البته نه همه آن را) و شما معتقد بودید که هیچ مطالبی نباید به بیرون برود.

۷.اطلاع مردم و مواضع نمایندگان و راهپیمایی ۲۲ بهمن بنا بر نقل خودتان در جلسات مذاکرات تاثیر بسیار مثبتی داشت ولی همیشه مورد انتقاد و حملات وسیع رسانه های جریان وابسته به دولت قرار می گرفتیم.

۸.امروز هم که برجام به این سرنوشت مبهم و شوم که با نقض عهد جدی و حتمی و قانونی دشمن آمریکا قرار گرفت باز هم برهان سیاست که همه چیز محرمانه است پافشاری می کنید.

۹.آقای ظریف از صمیم قلب پذیرش اشتباه در این خطای راهبردی که با تدوین استراتژی مذاکرات منهای کنگره و سنای آمریکا رخ داد را ارج می نهم قطعا پذیرش این اشتباه نه اینکه شما را کوچک نمی کند که بر قدر شما می افزاید.

باید این دولت در این مدت باقیمانده از دوره خدمتش این اشتباه را توسط رئیس تیم مذاکرات تاریخی را می پذیرفت.

۱۰.یک بار دیگر از طرف خود و بسیاری از دلسوزان انقلاب از موضع شجاعانه در کمیسیون امنیت که مشروح آن را بنده خود و جمعی دیگر از نمایندگان ملت به ما استماع نمودیم و مکتوب شد را ارج می نهم.

جان کلام

اگر به این تاکید و توجه دادن ولی امر مسلمین که به شما و آقای روحانی می فرمودند که باید توافقی داشته باشید که آمریکا نتواند نقض کند و راه آن هم این بود که بایستی با هیئت حاکمه آمریکا یعنی دولت آمریکا، کنگره آمریکا – سنای آمریکا این توافق انجام می شد.

همان طوری که در ایران با ۵ گام برجام مسیر قانونی خود را طی نمود ۱.دولت، ۲.شورای عالی امنیت ملی، ۳.مجلس شورای اسلامی، ۴.جمع بندی و ابلاغ توام با شروط توسط ولی امر مسلمین و ۵.اعلام آمادگی رئیس جمهور ایران برای اجرای برجام و اقدام مقابله با مثل در هنگام نقض برجام، این توافق انجام شد.

جناب آقای ظریف، ملت از جنابعالی انتظار دارد همین مباحثی که در کمیسیون مطرح نمودید در رسانه ها نیز بیان بفرمائید زیرا ملت این حق را دارد که بی واسطه این مسائل که فرمودید را بشنود.

جواد کریمی قدوسی

نماینده مردم شریف مشهد و کلات – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم، نهم و دهم.

منبع: پایگاه خبری 598

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
دانستن مشروح مذاکراتی که منجر به تقریبا نابودی صنعت هسته ای شد و تحریم ها را هم رفع نکرد جزء حقوق شهروندی ایرانیان نیست؟!
ناشناس
می گویند اقای ظریف گفته اند در مورد تحریم هایISA(داماتو) اشتباه کرده است (نه همه برجام). سوالی که باید پرسید این است که مگر ایشان به تنهایی کار مذاکرات را پیش برده است و رییس دولت و مشاوران حقوقی و..در جریان قرار نمی گرفتند؟ اقای ظریف در معاملات شخصی زندگی اش چنین اشتباهاتی کرده است؟! شاید واقعیت مطلب این است که اطاق فکر معامله و برقراری ارتباط با امریکا همه مذاکرات و برجام را بر مبنای اعتماد به دشمن مسلم ایران قرار داد. اگر تنها بخاطر اعتماد و اشتباه متضرر شده ایم باید خوشحال باشیم. خدا کند که آقایان اشتباه کرده باشند و البته در هر حال حتما باید تاوان اعتماد به شیطان بزرگ را بپردازند
در حاشیه