نماینده مردم آستارا در مجلس:

اقتصاد ما باید دانش بنیان شود / با حذف صفر نظام اقتصادی اصلاح نمی شود

نماینده مردم آستارا در مجلس معتقد است باید در اقتصاد ایران تحول اساسی ایجاد شود و اصلاح نظام بانکی با کسر صفر امکان پذیر نیست.

اقتصاد ما باید دانش بنیان شود / با حذف صفر نظام اقتصادی اصلاح نمی شود

ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در پاسخ به این سئوال که تغییر نام پول ملی از ریال به تومان اقدام تزئینی دولت است یا شروعی است برای اصلاح نظام بانکی با بیان اینکه  طرح کسر صفر برای دولت است، اظهار داشت: صفر یکی از پول های ما حذف بشود و تبدیل به تومان شود در دستور کار دولت قرار دارد.
وی اصلاح نظام بانکی را یکی از طرح های در دست مجلس عنوان کرد و افزود: اصلاح نظام بانکی طرحی است که تعداد زیادی از نمایندگان پیگیر آن هستند تا نظام بانکی اصلاح شود.
نماینده مردم آستارا با اشاره به اینکه مجلس در تقلی است تا به نظام بانکی کشور را سامان دهد، گفت: امیدواریم طی ماه های آینده مطالعات این طرح نیز تمام شود تا ما هم بتوانیم نظام بانکی را اصلاح کنیم.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به طرح این سوال که حذف صفر از واحد پولی ایران می تواند از میزان تورم در جامعه بکاهد یا خیر، اظهار کرد: نظام اقتصادی ما نیاز به یک تحول ریشه ای و اساسی دارد.
داداشی در ادامه این مطلب افزود: حذف صفر ممکن است در یک مقطع زمانی جلوی برخی از آسیب ها را بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه کسر صفر ممکن است مزایای و معایبی داشته باشد، بیان داشت: اصلاح نظام اقتصادی ما با حذف صفر امکان پذیر نیست.
نماینده مردم آستارا در مجلس نظام اقتصادی را مستلزم تحول بنیادی در ابعاد آن دانست و مطرح کرد: باید اقتصاد ما دانش بنیان بشود.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه تا اقتصاد ما دانش بنیان نشود با کسر صفر و امثالهم ما راه به جایی نخواهیم برد، تاکید کرد: کسر صفر در حال حاضر یک مسکن است و تنها می تواند اقتصاد کشور را التیام دهد.
داداشی حذف صفر از پول ملی را یک اقدام مقطعی نام برد و گفت: دولت باید با کارشناسان و متخصصین امور اقتصادی مثل دانشگاهیان و نمایندگان متخصص در دولت و مجلس رایزنی کند تا به یک سرانجام خوبی برسد.
وی در پیش نگرفتن شیوه تخصصی در اصلاح نظام بانکی را برگشت پذیر برشمرد و افزود: اگر دولت کار ریشه ای در خصوص حذف صفر صورت ندهد در چند ماه آینده مجددا اقتصاد کشور به روال قبلی خود بر می گردد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه